8 Reacties

2 jaar geleden

Hier krijgt hij bijna nooit wat anders anders. Ik zorg dat er altijd bij een gerecht wel iets bij zit wat hij zeker weten lekker vind. Pasta of aardappel bijvoorbeeld. Als hij niet wil proeven maken we er een spelletje van. Zoals gek doen met eten. Of wie kan er de grootste hap nemen. Er zijn dingen die hij duidelijk niet lekker vind zoals broccoli hij krijgt dan worteltjes. En als hij wel n paar happen probeert maar het steeds uitspuugd of weg schuift krijgt hij wel iets anders zoals n boterham maar dit is echt ter hoge uitzondering.

2 jaar geleden

Al vanaf het begin dat we met eten zijn begonnen.. indd, eet goed, maar alles wat nieuw is is 'bah' by default. Sommige dingen probeert hij wel, maar de meeste dingen zoals komkommer, tomaatjes etc. Weigert hij al vanaf dag 1. Fruit alleen banaan. Op brood nu alleen chocopasta. Laatst een opmerking over gehad en ik wou bijna zeggen: je bent welkom om hier te komen en ander eten aan te bieden. Maar ik ga m niet met lege maag naar de opvang sturen, dus chocopasta it is 馃槀 Maar we blijven nieuwe dingen aanbieden. Zowel gezond als ongezond, alles wat hij wel probeert moedigen we aan :) Verder eet, drinkt en groeit hij hartstikke goed, dus niks te klagen..

2 jaar geleden

Reactie op Soeppan

Al vanaf het begin dat we met eten zijn begonnen.. indd, eet goed, maar all ...
Niks mis toch met een boterham met chocopasta 馃槀 hier zijn de krentenboterhammen met boter en suiker helemaal de bom bij het ontbijt. Waarom zou een kind alleen maar gezond mogen eten terwijl papa en mama een zak chips leeg vreten.... alles met mate moet kunnen

2 jaar geleden

Reactie op jipzz

Niks mis toch met een boterham met chocopasta 馃槀 hier zijn de krentenboterh ...
Hier vraagt ze ook geregeld een boterham met pasta. Zeker, lekker eten kindje馃槀 als we naar de winkel gaan wil ze altijd een croissantje hebben. Prima馃槀 maar idd zolang alles maar met mate is

2 jaar geleden

Reactie op Decembermama21

Hier vraagt ze ook geregeld een boterham met pasta. Zeker, lekker eten kind ...
Haha aaah ja die crossiantjes grote fan hier 馃槀

2 jaar geleden

Reactie op jipzz

Niks mis toch met een boterham met chocopasta 馃槀 hier zijn de krentenboterh ...
Ooh jaa, maar krentenbollen met suiker zijn van een andere planeet 馃い mijn guilty pleasure, met een dikke laag echte roomboter 馃檲 Maar indd, lekker boeiend en zolang het gebalanceerd blijft who cares. De mijne is ook groot fan van croissantjes en kaasstengels in de winkel! En ideaal, kan ik rustig winkelen terwijl hij op zn kaasstengel zit te kauwen 馃槀

2 jaar geleden

Reactie op Soeppan

Al vanaf het begin dat we met eten zijn begonnen.. indd, eet goed, maar all ...
Mijn oudste at heel goed en heel veel. Koude groeten zoals tomaten en komkommer dat dan weer niet maar verder was alles prima. Wij gaven opzettelijk geen zaken zoals chocoladepasta. Ik zou dus waarschijnlijk ook zo mijn mening hebben gehad over die boterhammen met chocoladepasta 馃槵. Maar inmiddels hebben we er een zusje bij en mijn God wat is dat kind kieskeurig zeg 馃お. Hier dus ook hagelslag of chocopasta. Een tweede kind leert je wat dat betreft dat alle dingen die goed gaan zoals eten en slapen, eigenlijk niet perse jouw eigen verdienste zijn als ouders 馃檭

2 jaar geleden

Reactie op Wensje-2022

Mijn oudste at heel goed en heel veel. Koude groeten zoals tomaten en komko ...
Nope xD op een of andere manier denken we dat kinderen maakbaar zijn, maar als je een makkelijk kind heb, dan heb je gewoon geluk en niet per se goede opvoedskills 馃槀 Kan een groep van weet ik veel hoeveel dreumesen gewoon naar mij laten luisteren als ik ze waarschuw, uitnodigen nieuwe dingen te proeven etc. Maar mijn eigen kind vertikt het gewoon. Die trekt echt zijn eigen plan.