10 Reacties

één jaar geleden

Hier valt pasta altijd wel in de smaak. Maar als het aan onze peuter ligt eet die het liefste de hele dag door koekjes 🙄🙄

één jaar geleden

Rozijntjes Aardbeien

één jaar geleden

Druiven Mandarijn Pasta En bij boterhammen/avondeten wil ze graag dingen zelf doen: zelf haar boterham smeren, zelf groenten snijden etc. Daardoor eet ze ook weer wat beter sinds ze dat zelf kan (wel soms helpen uiteraard).

één jaar geleden

Ik heb gelukkig een makkelijke eter. Als snacks kiest hij meestal voor fruit/rauwkost zoals appels, peren, banaan, mandarijn, druif, komkommer, tomaat, wortel. Buiten dat mais vingers, koekjes, dadels of manna snoepjes als snack. Qua avond eten is het wisselend maar Hollandse kost gaat er vaak goed in. Het liefst gekookte aardappels (met jus) ipv gebakken of puree. Groente lust hij graag sperziebonen, edamame boontjes, wortels, witte bonen in tomaten saus of ook hier komkommer. De komkommer in het zuur is dan favoriet op dit moment. Qua vlees heb ik echt een gehaktbal/slavink eter. Kip is niet echt zijn ding. Maar een kipnugget van de McDonalds lust hij dan weer wel 🤣. Buiten het ‘gewone’ Hollandse eten eet hij graag pasta of pizza. En dan maak ik zelf bolognaise saus van tomaat, bleekselderij, wortel en kruiden. Die vries ik in porties in zodat ik als het nodig is een keer iets anders kan eten. Al wil hij alles proeven wat mama eet. Sla of spinazie lust hij echt niet. Met broodbeleg heb ik net als ik zelf een zoetekauw. Kaas vind hij heerlijk maar niet op brood, idem met vleeswaren. Zuivelspread of vegaworst gaan er ook prima in. Buiten dat is het appelstroop, pindakaas, jam of soms chocopasta. Ik merk dat het soms helpt als ik het op een leuke manier snijd (lang leve de uitstekend van Alieexpres)

één jaar geleden

Hier eet hij alles en soms is er wat chantage nodig. Wil je niet eten dat is goed maar dan ook geen toetje, fruit of snoepje. Wil je nog een slokje siroop? Dat mag maar eerst 3 happen eten. Doet hier wonderen.

één jaar geleden

Havermout opgewarmd in de magnetron met een geblend appeltje erdoorheen geroerd. Gelijk wat fruit binnen. Yoghurt met een banaantje in stukjes erdoor. Of 1/2 yoghurt 1/2 vanille yoghurt. Boterhammen met pindakaas of amandelpasta, soms beetje hagelslag erbij. Appelstroop of hüttenkäse werkt ook goed.. Stamppot gaat 's avonds vaak wel goed, pasta eet hij ook graag, met tomatengroentesaus oid. Rijst met groenten in kokosmelk lust hij ook graag en risotto gaat er ook goed in. Bij dezen wat tips maar ik zou je vooral niet te druk maken, dit hoort. er meestal gewoon bij!

één jaar geleden

De mijne is sinds kort ook ineens slecht gaan eten savonds. Boterhammen en havermout en fruit wel, maar niet warm. Voor nu negeer ik het, ik bied hem aan wat wij eten, en als hij niet meer dan 2 happen eet, dan niet. Soms biedt ik hem na t eten nog een appeltje aan als ik denk dat hij echt honger heeft. Het werkt wel, we hebben nooit ruzie aan tafel en hij probeert elke avond wel een hapje.

één jaar geleden

Hier ook een slechte avondeter. Ik probeer er niet te veel een probleem van te maken. Komt vast ooit weer goed. Nu leeft ze veel op boterhammen met pindakaas en soep van oma 😂

één jaar geleden

in het boek 'Op!' van Jet van Nieuwkerk staan recepten die er hier goed in gaan. Verder is ze gek op tomaatjes. En poffertjes, maar dat vind ik niet zo'n topkeuze voor elke dag. Ik geef eigenlijk altijd als middagtussendoortje groente (tomaat, paprika, komkommer, avocado ofzo) zodat ik me tijdens het avondeten iig eigenlijk nooit druk maak of ze goed eet of niet. De groente heeft ze dan al binnen.

één jaar geleden

Ik heb een pizza verslaafde peuter..