12 Reacties

3 jaar geleden
Kun je eens naar de andere ingrediënten kijken misschien? Geen idee hoor maar wie weet zit het ‘m nog ergens anders in…

3 jaar geleden
Hier kindje met kma en heb brood van de bakker (alison geloof ik). Dat gaat goed lijkt het. Ze jammert wel wat meer maar dat is denk de sprong.

3 jaar geleden
Waarschijnlijk weet je dit, maar even voor de zekerheid: let je ook op weipoeder? Dit is namelijk ook koemelk. Ik heb zelf een koemelk allergie en zie dit vaak op brood staan.

3 jaar geleden
Waarschijnlijk weet je dit, maar even voor de zekerheid: let je ook op weip ...
Jeetje dit wist ik ook niet. Moet je dan bij de bakker ook vragen op weipoeder in zit? Ze hadden zo’n lijst afgedrukt voor me waar geen melk in zou zitten maar staan natuurlijk geen ingedrienten op verpakking van de bakker😅

3 jaar geleden
Bij de bakker wordt helaas vaak melkproducten gebruikt. Zijn wij ook door schade en schande wijs door geworden helaas. Uiteindelijk zijn wij bij brood van de ah uitgekomen, omdat we daar altijd zeker waren van de ingrediëntenlijst. Als je een fijne bakker hebt, die echt even gedetailleerd wil meekijken, dan kan het wellicht. Maar de gemiddelde verkoper achter de toonbank heeft bijvoorbeeld geen benul dat weipoeder (vaak in meelverbeteraar) ook koemelkeiwit bevat. Onze bakker om de hoek heeft geen enkel brood wat onze zoon mocht hebben.
De ah heeft fijn brood, bijvoorbeeld les pain triomphe (let op; is geen volkorenbrood kwamen we later achter 🙈) die is ook melkvrij.

3 jaar geleden
Reactie op december2021#
Jeetje dit wist ik ook niet. Moet je dan bij de bakker ook vragen op weipoe ...
Ik zou inderdaad om een ingrediëntenlijst vragen. Dan weet je het zeker. In de gekste dingen stoppen ze melk. Is overigens ook echt iets Nederlands. In de landen om ons heen is dat al veel minder.

3 jaar geleden
Reactie op Marjondevos
in de AH heb je koemelkvrij brood! En ook vrij van weipoeder etc.
Heb je voorbeeld van een naam van zo’n brood toevallig? Dankjewel!