8 Reacties
4 jaar geleden
Ik spuit ze niet bij mezelf, maar ben verpleegkundige. Waar prik je deze in je rug? Heb dit nog nooit gedaan bij iemand eerlijk gezegd. Wel in de bovenbenen. Het blijft een nare injectie. Probeer je been te ontspannen en dus neer te leggen in plaats van je voet recht op de grond. Daarnaast rustig inspuiten. En dagelijks van been te wisselen.
4 jaar geleden
Ik moet het helaas ook doen en het is elke avond drama, heb zelf af en toe een dagje tussendoor geskipt (dat is niet de bedoeling i know). Ik ben echt bang voor prikken dus 9/10 keer huil ik mezelf daarna ook in slaap. Gelukkig hoef ik het niet altijd zelf te doen, mijn vriend helpt me ook hierbij. Bultjes die je beschrijft zijn echt herkenbaar en mijn buik jeukt zoo erg. Het is ondertussen week 4, ik dacht dat het nu wel beter zou gaan😔
4 jaar geleden
Ik prik ook elke dag fraxiparine.(0.8)
Ik heb helaas ook blauwe plekken en bulten. Heel vervelend
Ik prik in mijn been en buik. Mag ook in bovenarm.
Een paar tips om het makkelijker te maken
Een ijsblokje voor het prikken op de prik plek dat scheelt echt
Vraag embla aan huisarts. Is verdoving creme is werkt TOP!! (Zeker als je even tegen de prik op ziet)
4 jaar geleden
Reactie op AngelMom
Ik moet het helaas ook doen en het is elke avond drama, heb zelf af en toe ...
Ja mijn vriend zet ook eigenlijk wel bijna elke dag mijn spuit, behalve als ik avonddienst of slaapdienst heb dan moet ik het zelf doen. Ik snap echt helemaal hoe je je voelt, ellendige spuiten en dan hebben we nog een behoorlijk poosje te gaan. Ik ben al 9 weken aan het spuiten dus nog 8 maanden te gaan 🤭