4 Reacties
één maand geleden
Is normaal ik herken het zelf ook dat is de overgang van 2 naar 3. Een vriendin van me had dat ook toen haar kind 3 werd en ik zie het ook zo nu en dan gebeuren. En wat betreft je buren..schandalig ze hebben zelf geen kinderen zeker en als ze die wel hebben zijn ze zeker vergeten hoe zwaar de eerste 4 jaar zijn. Kortom zie het als een pubertijd wat straks weer over is. Sterkte.
één maand geleden
Reactie op Xxaj
Dankje,
Beide buren hebben meerdere kinderen, wel oudere kinderen. Kan ook ...
Ik heb dat bonken op de miur ook gehad en ken het gevoel want het geeft je als ouder meer stress als je kind gaat huilen. Maar het hoort erbij. Er veranderd weer een hoop in hun lichaam en mind. Dus probeer dat te negeren want dat maakt jouw gevoel erger. Focus je op je kind...ze leren nog en schrikken zelf van bepaalde veranderingen.
Ik heb 2 (die nog geen jaar verschillen en kort achter elkaar jarig zijn) die nu in dezelfde periode zitten en om en om wakker worden (soms tegelijk) en ik raak in de stress (alleenstaande mama) maar nu niet meer omdat ze de buren tot last kunnen zijn, maar omdat mijn nachten weer gebroken worden en ik zo niet aan mijn rust kom.
Het helpt als je de gedachte loslaat dat de buren er last van hebben...bonken ze? Bonk je lekker terug. Je kan moeilijk een peuter zijn of haar mond dichtplakken. Zo moet je denken. Hoop dat het je paniek verminderd.
één maand geleden
Enorm herkenbaar. Hier ook een mannetje van bijna 3 jaar die meerdere keren per dag door het lint gaat.
Vaak om de kleine dingen zoals het aantrekken van kleding of een schone luier in de ochtend. Een groot dra-ma.
Ik hoop en denk dat het een fase is die ook weer voorbij gaat.
Probeer zelf rustig te blijven, zoals je al doet, en als dat niet lukt. Loop even zelf weg. Ik weet dat het je soms moedeloos maakt, althans zo is dat hier. Dat je denkt: hoe gaan we vandaag de dag weer doorkomen. Maar het wordt vast en hopelijk beter. Je doet het goed! 🙏🏻