9 Reacties

één maand geleden

Hier probeert mijn zoontje dit ook met fases. Hoe lastig ook we geven er nooit aan toe. Ik ga wel naar hem toe als hij huilt geef hem een knuffel en leg uit dat hij echt alleen in zijn eigen bed moet slapen en dat papa en mama wel in de buurt zijn. Laten hem dan weer alleen en ja laten hem dan ook huilen. Hij geeft t altijd na een minuut of 10 op en gaat dan toch slapen.

één maand geleden

Reactie op jipzz

Hier probeert mijn zoontje dit ook met fases. Hoe lastig ook we geven er no ...
Maar je zoontje gaat niet uit bed? Mijn dochter stapt dus meteen uit bed zodra ik wegloop en staat dan bij de deur.. dus dat is het lastige. Ze kan de klink namelijk ook al zelf openmaken.

één maand geleden

Reactie op Kim0603

Maar je zoontje gaat niet uit bed? Mijn dochter stapt dus meteen uit bed zo ...
Klink omhoog zetten? Mijn zoontje blijft wel in bed liggen gelukkig.

één maand geleden

Mijn vriend en ik wisselen per avond af en blijven erbij tot mijn zoontje slaapt. Het kost soms even tijd maar ik vind het fijn en ga hem niet laten huilen. Hij slaapt overigens ook tussen ons in. Vinden wij prima! Ik ga het zelfs missen als het ooit over is denk ik. Maar iedereen moet doen waar hij zich goed bij voelt. Voor ons is dat dit.

één maand geleden

Heey! In december begon mijn zoontje ook angst rondom slapen te krijgen. Ik heb toen een nachtlampje opgehangen en sindsdien nergens geen last meer van gehad.. :)

één maand geleden

Hier t zelfde ook weer niet zelf in slaap vallen deze fase eerder gehad en duurde 2 weken en ging toen weer vanouds zelf slapen. Ik zit er nu ook weer half uur bij maar laat hem niet huilen .

15 dagen geleden

Oh pfoeh, heel herkenbaar! Kleine man heeft deze 'fase' al maanden. Hebben vorige keer de 5 min. methode gedaan (laten huilen en weer gaan kijken) en dat ging toen na 3 dagen alweer goed. Maar deze keer huilt hij tot het hysterische en dat vinden we niet nodig. Dus ik zit erbij tot hij slaapt... en als een ninja weer naar beneden. Dit gaat de ene dag beter dan de andere. Helaas nu soms ook snachts weer even wakker en dan moet ik er weer bij blijven tot hij echt slaapt. Heb me hier al vaak over gefrustreerd maar heb nog geen oplossing gevonden. Deur openlaten is geen goed idee want dan wordt hij weer wakker van alle geluiden en broers/zussen. Nachtlampje werkt tot nu toe ook niet want dan ziet hij alles en blijft hij just heel lang wakker. Als iemand de Gouden tip heeft hoor ik het graag! En zo niet dan modderen me maar wat aan tot deze 'fase' weer voorbij is. 🫠

15 dagen geleden

Reactie op Oliebol

Oh pfoeh, heel herkenbaar! Kleine man heeft deze 'fase' al maanden. Hebben ...
Ja precies ben heel benieuwd hoelang deze fase zal aanhouden. Klimt jouw zoontje niet uit bed dan ? Mijn dochter wel eigelijk bijna al meteen zodra ik wegloop en wordt nu dus ook snachts wakker en doet de deur zelf open en komt naar ons bed toe..

15 dagen geleden

Reactie op Kim0603

Ja precies ben heel benieuwd hoelang deze fase zal aanhouden. Klimt jouw zo ...
Nee dat niet, hij slaapt in bed met een balkje ervoor, dus hij kan er niet zelf uit. ( kan wel, maar heeft ie nog niet door gelukkig 😉 ) Dat maakt het inderdaad wel extra lastig voor jullie. Heb het idee dat je op deze leeftijd ook nog niet écht kan uitleggen dat dat niet mag. Heb helaas geen tips voor je!