11 Reacties

2 jaar geleden

Mijn zoontje had vandaag ook 38.1 verhoging en hij krijgt ook 240mg. De apotheek zei dat dat geen kwaad kon ook omdat hij al bijna 18 maanden is. Maar mocht je het niet durven kan je ook 120 geven en kijken hoe hij er op reageert en of het goed werkt.

2 jaar geleden

De apotheek zei toen vanaf 1 jaar mogen ze 240. Moet eerlijk zeggen dat ik mijn zoontje ook nog steeds eerder 120 geef en dat nog genoeg lijkt te helpen. Maar goed als de koorts zo hoog is en 120 helpt niet genoeg is natuurlijk 240 een betere optie

2 jaar geleden

Ik heb mijn zoontje toen hij ongeveer 8 kilo was ook een paar keer 240 gegeven toen hij oorontsteking had en we gekozen hadden om niet aan de anti biotica te gaan omdat dat een paar weken daarvoor ook al was gebeurt. De huisarts heeft richtlijnen dat je een paar keer binnen een bepaalde periode ook de zwaardere mag geven. Maar ik weet niet meer precies hoe dat zat. Je kan er wellicht naar informeren.

2 jaar geleden

Toevallig enkele weken geleden met onze dochter bij de huisart geweest met 40 graden koorts en een oorontsteking. Ze weegt 8,2 kilo. Ik kreeg ook het advies om 240 mg te geven. Ik heb ook gevraagd of dit geen kwaad kon. Onze huisarts zei: het kan minder kwaad om 240 mg te geven, en dat ze weer begint met eten. Dan 120 mg en ze valt nog meer af..

2 jaar geleden

Hij krijgt nu vanaf vrijdag al 2-3 zetpillen 120 mg dus dat lijkt niet voldoende te helpen. Zoals ik het lees kan 240 dus niet zoveel kwaad..

2 jaar geleden

Bij 120mg blijven medicijnen wat voor dan ook is altijd gebaseerd op lichaamsgewicht. Dat zeggen ze bij apotheek ook heel duidelijk, als je antibiotica krijgt voor je kleine geven ze dat ook gebaseerd op lichaamsgewicht en niet leeftijd.. bij huisartsenpost zeggen de nog al snel van ohh kan hoger doe maar dit dat.

2 jaar geleden

Mijn zoon krijgt al vanaf 10/11 maanden 240mg. 120 deed niks toen hij flink ziek was en hij was toen al bijna 10 kilo.. Als je de overgang te groot vindt, dan kan je ook altijd een stukje van de achterkant af snijden :)

2 jaar geleden

Toen onze dochter een oorontsteking had, leek de zetpil (120) zijn werk niet goed te doen. De huisarts gaf aan dat ze naar een hogere dosering kon (240), omdat ze boven de 10 kilo woog. 120 mg deed niet 8 uur lang zijn werk. We konden ook 120 mg geven en dan 4 uur later weer 120. Dat werkte bij ons goed toen ze net 10 kilo woog.

2 jaar geleden

Als de huisartsenpost aangeeft dat hij 240 mag hebben, dan zou ik dat gewoon geven. Zeker als 120 niet werkt. Hier krijgt jongste ook 240 als ze ziek is, al wel een poosje ook. Zeker vanaf 1 jaar, zelfs al eerder omdat ze al eerder 10 kg was.

2 jaar geleden

Waarom probeer je niet pijnstiller in de vorm van siroop? Dat geven wij hier altijd en de dosis is bepaald per kilo aan lichaamsgewicht waardoor het veel accurater is. Wij geven hier dafalgan siroop voor kindjes van 4 tot 32 kg. Er zit een spuitje bij waarmee je optrekt tot aan zijn gewicht in kg.

2 jaar geleden

Waarom zou je de huisartsenpost in twijfel trekken? Denk dat hun het beter weten dan wij op een forum. Ze hebben er voor gestudeerd ook. Ik gaf mijn zoontje toen hij erg ziek was en 40 graden koorts had nurofen drank. Werkt beter dan paracetamol.