11 Reacties

2 jaar geleden
Ik heb mijn zoontje toen hij ongeveer 8 kilo was ook een paar keer 240 gegeven toen hij oorontsteking had en we gekozen hadden om niet aan de anti biotica te gaan omdat dat een paar weken daarvoor ook al was gebeurt. De huisarts heeft richtlijnen dat je een paar keer binnen een bepaalde periode ook de zwaardere mag geven. Maar ik weet niet meer precies hoe dat zat. Je kan er wellicht naar informeren.

2 jaar geleden
Toevallig enkele weken geleden met onze dochter bij de huisart geweest met 40 graden koorts en een oorontsteking. Ze weegt 8,2 kilo. Ik kreeg ook het advies om 240 mg te geven. Ik heb ook gevraagd of dit geen kwaad kon. Onze huisarts zei: het kan minder kwaad om 240 mg te geven, en dat ze weer begint met eten. Dan 120 mg en ze valt nog meer af..

2 jaar geleden
Bij 120mg blijven medicijnen wat voor dan ook is altijd gebaseerd op lichaamsgewicht. Dat zeggen ze bij apotheek ook heel duidelijk, als je antibiotica krijgt voor je kleine geven ze dat ook gebaseerd op lichaamsgewicht en niet leeftijd..
bij huisartsenpost zeggen de nog al snel van ohh kan hoger doe maar dit dat.

2 jaar geleden
Toen onze dochter een oorontsteking had, leek de zetpil (120) zijn werk niet goed te doen. De huisarts gaf aan dat ze naar een hogere dosering kon (240), omdat ze boven de 10 kilo woog. 120 mg deed niet 8 uur lang zijn werk.
We konden ook 120 mg geven en dan 4 uur later weer 120. Dat werkte bij ons goed toen ze net 10 kilo woog.

2 jaar geleden
Waarom probeer je niet pijnstiller in de vorm van siroop? Dat geven wij hier altijd en de dosis is bepaald per kilo aan lichaamsgewicht waardoor het veel accurater is. Wij geven hier dafalgan siroop voor kindjes van 4 tot 32 kg. Er zit een spuitje bij waarmee je optrekt tot aan zijn gewicht in kg.