7 Reacties
één jaar geleden
Ik wilde deze week gaan beginnen, maar donderdag op vrijdag logeren bij opa en oma en daarna heel de dag bij oma en de avond bij opa🤭
Ik begin volgende week wel🤣 Het plan is om het potje wat meer pontificaal in het midden van de huiskamer te zetten en bij elke opmerking die lijkt op 'plassen' of 'poepen' naar t potje brengen.
één jaar geleden
Hier is ons dochtertje sinds november zindelijk. Het potje stond al enige tijd in de woonkamer en dan ging ze er graag al eens op gaan zitten met kleren aan. Ben haar toen meer zonder broekje erop beginnen zetten tot november dan hadden we een week vakantie dan hebben we haar een hele week zonder pamper thuis laten lopen en tegen het einde van de week ging ze volledig op het potje. Sinds dan doet ze geen pamper meer aan als ze wakker is.
één jaar geleden
Hier zindelijk sinds de week van z'n verjaardag (22 december). Al is het wel wat je zindelijk noemt, want we moeten hem wel herinneren op het potje of op de wc te gaan, hij geeft het nog niet zelf aan. Maar hij heeft dus geen luiers meer aan. Ik heb de methode van het boek 'zindelijk maken is kinderspel' gebruikt, nadat ik daar een podcast van had gehoord. Wij hebben het potje al heel lang in de kamer (echt al vanaf een jaar en 3 maanden ofzo). We gingen zitten op het potje koppelen aan spelen of boekje lezen. Eerst met kleren aan, toen uit. Eerste keer dat hij toevallig plaste uitzinnig vieren. Daarna het routine maken om op het potje te gaan na een eet of slaap moment. Eerst 1x per dag en toen dat goed ging steeds een keer erbij. Paar keer terugval gehad dat hij niet meer wilde, dan stopten we een paar weken. Uiteindelijk luier uitgelaten toen hij telkens tussen de potjes momenten droog bleef.
één jaar geleden
Onze dochter is ook al een tijdje zindelijk, ik begin vaak al een tijdje te vertellen dat poep en plas op de wc hoort, en dan haal ik het potje van boven en laat ik haar op het potje zitten. Op een gegeven moment weet je dat de plas er aan zit te komen en dan erbij blijven even boekje lezen en veel laten drinken. En zo ga ik door.