6 Reacties
7 maanden geleden
Ik zet hem aantal keer per dag op het toilet:
- bij het opstaan
- na het tussendoortje in de ochtend
- voor het middagslaapje
- na het middagslaapje
- na het middag tussendoortje
- voor het slapen gaan.
We hebben een mooie sticker kaart gemaakt en hij mocht een sticker plakken wanneer hij had geplast, dit vond hij erg leuk. Eerste dagen deed hij niks, vooral complimenteren dat hij het probeerde. Daarna deed hij ineens een plasje, en sindsdien doet hij elke wc beurt een plasje
7 maanden geleden
Hier nog niet volledig zindelijk, maar wel al lang 2 of 3 plasjes per dag op het potje. Van het poepen herken ik wel. Dat doet hij ook alleen in de luier (op een zeldzame treffer in het potje na).
Laatst een poging gedaan zonder luier, maar dat was nog geen succes. Hij wilde met een natte broek liever doorspelen dan een schone broek aantrekken.
Over 2 weken op vakantie, dan wellicht een nieuwe poging. Dan kan hij met mooi weer naakt of in zwembroek op de camping rondlopen.
7 maanden geleden
Mijn zoontje wilde vorige week woensdag ineens op de wc plassen. Deed z’n vriendinnetje namelijk ook. Kwamen een paar druppels. Ik heb toen. De vrijdag was ik vrij en heb z’n luier afgedaan en in z’n blote kont. Eerste plasje ging mis en opgetild en op het potje gezet. Toen ging het erna goed. Iedere keer een sticker als hij een plasje had gedaan. Poepen vond hij lastiger. Zaterdag ook blote billen en rond het moment dat hij moest poepen wat ongelukjes. Zondag met onderbroek en later op de dag ook broek en ging eigenlijk best goed. Hij wilde al geen stickers meer plakken en deed alsof het gewoon normaal was. Maandag en dinsdag op de opvang een paar ongelukjes, maar ook al goed op de wc geplast. Gister ineens alles op de wc thuis en ook zelf gaan poepen. We waren even naar het dorp en ook daar gaf hij aan dat hij moest plassen. Wij bij de kapper naar binnen en ook daar geplast. Binnen een week gaat het helemaal goed.
Ik heb hem dus nooit op vaste tijden op het potje gezet. Hij gaat zelf als hij het aan voelt komen. Z’n overdag slaapje blijft hij droog, de nacht nog niet.
7 maanden geleden
Wij zijn met hemelvaart begonnen en sinds afgelopen weekend is hij zindelijk. Middagdutje en snachts heeft hij nog een luier om. Thuis geen ongelukjes meer gehad, op de opvang wel.
Heb gebruik gemaakt van de zindelijkheidsbox maar dan in ons eigen tempo (2 weken ipv 1 week). Bij ons zoontje heeft het mogen stickeren na het plasje/poepje echt geholpen waarbij hij met poepen 2 stickers mocht plakken. Nog steeds "trakteert" hij zichzelf op stickers na het poepen, dit lijkt bij mijn zoontje echt te hebben geholpen.
7 maanden geleden
In het begin, deed ik om de 15-20 min na een week begon ze op te houden tot 2 uren zelfs. Dus nu zet ik haar om de 1.5 u. Soms 1 uur , soms 2 uur. Ik kijk vaak naar gedrag. Ze zegt soms potje, soms niet. Dus ik zet haar vaak zelf op de pot.zindelijkheidstraining vraagt veel energie. Maar als je volhoudt, pluk je zeker de vruchten ! En grote tip: geen pampers overdag enkel onderbroek en een broek. S nachts wel pamper. In het begin kan je zeker tot 15/20 keer accidentjes hebben, maar dat verminderd. Nu heeft nil 1/2 accidentjes op een dag.
Als ze niet lang op de pot willen zitten, kijkt ze nr TV of boekje geven. Zowat afleiden. En niet forceren, dat deed ik veel maar heeft eigenlijk geen nut.
Nil is bijna 2.5 jaar.