9 Reacties

6 maanden geleden

Hee, ja wij zijn er ook mee begonnen. Ik denk nu zo'n 3 weken. Wij zijn overgestapt naar luierbroekjes. Begonnen met een potje in de woonkamer, maar meneer nam er echt een loopje mee. Om de 10sec erop haha. Wij hebben hem elk kwartier herinnerd. Lieten m in een boxertje rondlopen, zonder broek. Hij vond alles reuze interessant, Wc papier 'mogen gebruiken', handjes wassen.. dat was zijn beloning ook, "poepen, plassen.. handjes wassen" tot nu toe geen beloningskaart hoeven gebruiken. Sinds 3dagen, als we weg gaan ook geen luier meer. Bij weggaan plassen en bij aankomst plassen En ja tuurlijk, bij ons is het ook niet zonder ongelukjes gebeurd hoor.. begon met 3 ongelukjes op n dag (ook op kdv, daar namen ze m steeds mee met de toiletronde. Scheelt misschien ook). Hij heeft ook wel eens staan plassen midden in de woonkamer.. tja, t hoort erbij natuurlijk. Ons zoontje gaf echt aan, dat hij moest plassen.. ik denk dat het dan een beetje vroeg is.

6 maanden geleden

Neen is niet vroeg, niet opgeven. Eerste week bij mijn dochter ook een ramp. Nu een 1.5 half verder. 1 tot 2 ongelukjes per dag

6 maanden geleden

Het gaat nu naar 2 dagen wat beter. Ze geeft het nu af en toe zelf aan. Soms plast ze wat in onderbroek maar zet ik haar gauw op wc en maakt ze het af. Ze krijgt voor elke toiletgang een smartie, dus dat vind ze ook leuk 😀

6 maanden geleden

Bij ons eerste paar plasjes op de grond maar na een week heeft ze het opeens te pakken en nu echt elk plasje op het potje metrern

6 maanden geleden

Wij hebben het met de zindelijkheidsbox gedaan! Dat beviel wel, meneer heeft wel een terugval op het moment, maar er is het een en ander gaande in zn ontwikkeling merken we, dus we denken dat hij zelf meer bezig is met alles om zich heen. Verder wel een fijn systeem

5 maanden geleden

Hoe is poepen op de wc gegaan bij jullie? Mijn zoontje doet dat pertinent niet, hij heeft het niet aan. Poept soms zelfs 5 minuten nadat hij op de wc heeft gezeten in zijn luier. Deden jullie kindjes dit al wel op de wc voor je zonder luier ging oefenen?

5 maanden geleden

Reactie op Ukkie21

Hoe is poepen op de wc gegaan bij jullie? Mijn zoontje doet dat pertinent n ...
Hier poepte ze al op de wc voordat we haar zindelijk maakte. Ze moest standaard aan tafel, en als ze begon met poepen in haar luier zette we haar op de wc en maakte ze het af. Ze vind het juist heel grappig. 'Zwemmen' roept ze dan 😉

5 maanden geleden

Dochter is al een tijdje zindelijk, zij gaf opeens aan dat ze ook wilde plassen als ik bijv ging. En dan ging ze ook echt plassen. Toen een aantal vrije dagen echt intensief bezig geweest, luier uit en onderbroek aan. Ja de eerste dag was voor iedereen zwaar, maar na een paar dagen merk je echt verschil. Poepen begon ze mee op dag 4, daarvoor steeds in de onderbroek. Wij deden ook een sticker systeem met een diploma en een cadeautje op het einde. Dat maakte het voor haar ook leuk. Ongelukjes en een keer een terugval horen erbij. Maar komt vanzelf weer goed! Aankomende dagen is het lekker weer. Broek en onderbroek uit en lekker veel buiten? Potje ook mee naar buiten. Dan kan ze zelf goed oefenen met voelen wanneer ze moet! En als je te laat bent, ff afspoelen met water en klaar weer.

5 maanden geleden

Wij zijn rond de 2 jaar en een paar maanden begonnen met potje in huis zetten alles op spelenderwijze. Ook met boekjes lezen en luierbroekjes enzo. Toen had ze meer per ongeluk haar eerste plasje erop gedaan. Sinds dien ebde haar interesse in het potje weg. En wilde er niks van weten. Toen een keer op een dag een aantal maanden later 2,5 jaar) wilde ze de luier uit laten. Heeft ze wat ongelukjes gehad wat ze heel erg vond. Gelukkig kon ik haar duidelijk maken dat het oke was en heel normaal. Toen kwam al snel het proces dat ze de aandrang ging voelen. Het letterlijk loslaten op het potje vond ze de eerste keren heel spannend maar ook daarin haar al snel gerust kunnen stellen. En sinds dien gaat het super goed met minimaal ongelukjes. Op de opvang zelfs geen :) dus bij onze dochter werkte - spelenderwijs introduceren - niks forceren, denk maar zo ze laten zelf zien als ze eraan toe zijn en ze zijn nog zo jong! - goed met je kleine communiceren laat alle emoties er zijn waardoor ze zich veilig voelen. En een praktische tip een puppymatje voor ongelukjes op de bank. Ik gebruik nog de matjes uit mijn kraampakket omdat ik in het ziekenhuis was bevallen van haar kleine zusje.