12 Reacties
2 maanden geleden
Laat het 3 á 4 maanden rusten en probeer het daarna weer. Nieuwe ronde, nieuwe kansen.
Super leuk die cadeaus e.d. maar als ze er niet klaar voor is, dan heeft het geen enkel nut.
Vaak is het trots zijn op zich zelf al motivatie om door e zetten 😉
2 maanden geleden
Ikzelf heb het in de zomervakantie 6 weken lang geprobeerd en poepen lukte hier niet.
Dus ik ben na de vakantie weer gestopt en ga het in de kerstvakantie weer proberen.
Ik denk dat het voor jullie ook goed is om even een tijd te stoppen. Vaak lukt het daarna ineens wel….of ze moeten tussentijds gaan aangeven dat ze op de wc/potje willen.
één maand geleden
Relax!! Het komt echt vanzelf. Mijn ervaring is met inmiddels 4 kindjes dat het vooral leuk moet blijven voor alle partijen. Het komt echt goed! Ik gebruik bij de jongste op dit moment een grabbelton voor het poepen. Iedere keer een klein cadeautje. Ik moet nu ook geduldig wachten tot hij het vanzelf een keer doet. En dat moment komt echt! Succes en Relax dus!!!
één maand geleden
Hier zijn we er ook nog niet mee bezig. In de zomer wel een paar keer gepoept en geplast.. maar daarna wou hij toch weer eventjes niet. Ik was net bevallen en gaf de borst aan de kleine.. dus ook niet altijd tijd om op spel en sprong hem naar de wc te brengen.. wellicht straks rondom kerst met de vakantie en anders het voorjaar ergens. Zal wel loslopen 🙊
één maand geleden
Hier precies hetzelfde! Ze wordt eind november 3 en geeft af en toe aan dat ze moet plassen op de wc/potje. Ik heb het voor nu los gelaten wat ik ook wel lastig vind, maar het zal vast goed komen! Onze zoon had het toendertijd wel snel door volgens mij, maar onze dochter laat op zich wachten 🙈
één maand geleden
Hier ook. Zoontje wordt 3 in december. Wel even geprobeerd met stickers en een boekje voorlezen tijdens het zitten op het potje. 1x per ongeluk gelukt, denk ik. Ook geprobeerd om zonder pamper te laten rondlopen, maar dat leverde alleen maar natte broeken op. We proberen het over een tijdje maar opnieuw.
één maand geleden
Wat mij heel erg hielp was informatie lezen. Mijn dochter had haar billen steeds kapot, en het genas niet meer dus de luier moest wel af.
Mij hielp het erg om informatie te lezen, Ik kwam erachter dat ze na 20 minuutjes moest plassen na het drinken. Zo had ze ook nog maar weinig ongelukjes.
En ook juist niet te enthousiast reageren als het goed gaat, maar het vooral normaal houden (wel laten weten dat het goed/knap van der is natuurlijk)
Maaaaar zij was er denk ik ook aan toe. En als ze dat nog niet zijn.. het hoeft ook nog helemaal niet he!
Wat wel handig is is dat opa's en oma's en vader wel actief meehelpen...
één maand geleden
Dankjulliewel voor het geruststellen de tips!!
Toevallig hoorde ik van de week dat mijn man onze dochter nogal hard toesprak toen ze in haar luier had gepoept en dat niet zei. Na het middagslaapje kwam het hoge woord bij haar eruit dat ze niet meer wilde oefenen, omdat papa toch alleen maar boos op haar wordt.
Ik weet dat hij het minder zwaar bedoelt, maar zo kwam het wel bij haar over. Dus ik zei tegen haar "dan halen papa er nu bij en zeg je dat je het niet leuk vind als hij zo tegen je doet". Hij schrok uiteraard en zei idd dat hij het niet zo bedoelt, maar niet wilt dat haar billen vies zijn omdat dat haar pijn kan doen.
We hebben met z'n drieën even een goed gesprek gehad en afgesloten dat het echt niet erg is als het niet meteen lukt, maar we gaan gewoon samen oefenen.
En je raad het nooit, de volgende dag op het potje een plasje en ze was helemaal blij. Gister de hele dag droge luier, klein plasje met het middagslaapje. Baalde ze van, maar ik zei dat dat echt niet erg is en nog helemaal niet hoeft is als ze slaapt.
Vandaag is ze op de opvang, dus ben benieuwd :)
Maar het kwartje valt vanzelf, ik kan het idd niet afdwingen. Alleen haar steunen en zelfvertrouwen geven.
één maand geleden
Onze zoon is nu zindelijk net, maar wij zijn begonnen toen ik vakantie had en er echt 5 dagen zelf actief mee bezig kon zijn. Wel in mijn achterhoofd als het na 3 dagen niet lukte ik weer zou stoppen en we dan wel weer zagen. Wij hadden een potje bij het bad staan waar wij hem op zetten voordat hij in bad gaat. Hierdoor kreeg hij ook meer interesse voor het potje. Bij ons scheelt ook dat zijn jongere broertje wel gemakkelijk op het potje gaat zitten met kleren en dan wil mijn oudste ook ineens. Ook kan hij veel bij nichtjes en neefjes afkijken. Sinds deze week poept hij ook op de wc. Deed hij eerst niet. Snachts al redelijk vaak droog dus gaan wij nu aan werken. Onze zoon had het wel lastig met schakelen van overdag geen luier en snachts wel
23 dagen geleden
Hier ook nog niet. Af en toe wel keer dat hij op de wc poept. En van de week keer geplast. Maar vaak wil hij niet. Dan laat ik het ook maar. Verwacht dat hij wel voor de 4 jaar zindelijk is. Meeste op mijn werk zijn ook pas tussen de 3 en 3,5 zindelijk. Soms nog wel iets later. Dus zal vanzelf wel komen denk ik.