Hoi hoi,
M’n dochter is bijna drie, maar tot nu toe elke poging die ik heb gedaan om haar zindelijk te maken loopt op niks uit.
Ze was enthousiast, maar nu eerst met veel huilen en boze reacties van haar eindelijk op potje om vervolgens te voelen dat de luier warm is en ze dus net heeft geplast.
Ik heb al boekjes bij het potje, stickers laten plakken als het op het potje lukt, kalender gemaakt waar ze dan bij elke dag droge luier een vakje mocht kleuren en dan aan het eind een knuffel kreeg die ze graag wilde. Die kalender heb ik na een week opgegeven, ze kwam niet verder dan drie vakjes…
Ik heb gevraagd of ze voelt wanneer ze plast, maar ik krijg onderhand meer het idee dat ze bang is als het niet lukt hoe ik dan reageer. Dus dat ze het niet wilt leren.
Daarnaast werk ik drie dagen in de week, op de opvang gaat het op zich goed, maar opa’s/oma’s en haar vader zetten haar niet actief op het potje. Dus ik krijg het niet voor elkaar dat er structuur in komt.
Ik heb ook wel eens geprobeerd alleen een onderbroek aan te doen. Maar dan raakt ze erg van streek bij het eerste ongelukje en wilt ze niet meer zonder onderbroek.
Weet iemand wat ik nog kan proberen? Ik merk dat zowel ik als m’n dochter onzeker aan het worden zijn.