Hoi allemaal,
Wij zijn met ons zoontje (2,5) bezig met zindelijkheidstraining. Dit gaat al erg goed. Wanneer wij hem thuis op tijd op het toilet zetten, heeft hij geen natte broeken (hij draagt overdag inmiddels geen luier meer). Hij geeft alleen zelf niet aan dat hij moet plassen. Hij draagt ook al 3 weken geen luier meer bij de psz en daar heeft hij vaak elke dag 1 ongelukje. Ik denk ook dat dit komt omdat hij het dus zelf niet aangeeft en hij veel afleidingen heeft daar. Bij het kdv zeggen ze dat dit heel normaal is in het begin en dat sommige kinderen veel meer natte broeken hebben. Nu zegt psz ineens dat hij toch maar weer met luier daar moet komen omdat hij vandaag weer een ongelukje had. Ze gaf aan dat ze hem op de eb had gezet, hij hier niks deed en vervolgens daarna gelijk in zijn broek plaste. Ze zegt dat hij zo een angst ontwikkeld voor de wc. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik wil hem het liefst nog steeds zonder luier sturen, omdat ik het juist zo goed vind gaan. Hij is ontzettend trots, en het kan af en toe mis gaan. Zij geeft aan dat hij wel erg jong is hiervoor.
Hebben jullie hier ervaring mee?