4 Reacties

één maand geleden

Wij hebben ook bewust gewacht tot nadat ik bevallen was om aan de zindelijkheidstraining te beginnen. Mijn eerste zoontje is van december 2021, en ik ben eind januari opnieuw bevallen. Wij zijn nu bezig met de training, loopt nu best goed. Hadden ook schrik voor herval, daarom gewacht tot na de geboorte van het broertje. September is nog eventjes, geen stress! Komt goed, laat je niet druk maken door socials en laat je geen druk opleggen 😊

één maand geleden

Ik zou doen wat goed voelt. Het ene kindje is sneller zindelijk dan de ander. Wij wilde zelf van de zomer beginnen omdat hij dan zonder luier in de tuin kon spelen. Alleen kreeg mijn zoontje zelf ineens interesse in de wc. Meestal is hij te laat en heeft het al in zijn luier gedaan. We zetten er geen druk achter komt vanzelf. Als ze maar zindelijk zijn voor ze naar school gaan toch?

één maand geleden

Hier nog heel vrijblijvend bezig. Mijn zoontje gaat eigenijk nooit meer op het potje sinds hij 1 keer bij mijn ouders met verkleiner op de wc mocht. Sindsdien deze ook aangeschaft en gaat hij alleen nog maar op de wc. Bij elke plas (dus ook een druppel) mag hij een sticker plakken op zijn plankaart. Dit vind hij prachtig. De laatste 2 weken ligt het weer een beetje stil en heeft hij het niet meer over de wc. Ik zet er nog geen druk achter, hij is pas 2🤷🏻‍♀️

17 dagen geleden

Elk kind is anders. Ons nichtje was 3 en ons neefje was 3.5 toen ze zindelijk waren. Ik ben zelf in augustus uitgerekend van de 2e en sinds een maandje zetten we haar af en toe op t potje of wc verkleiner, ook omdat ik gelezen had dat er kinderen al met 1.5jr zindelijk zijn. Soms wil ze het zelf. Ze heeft 1x op de wc geplast en ze was super trots, dat is inmiddels 3 weken geleden. We zijn er zelf niet echt mee bezig meer leren kennen enzo mede omdat ze zelf echt helemaal geen last heeft van een vieze luier. Ook niet met poep, heb het gevoel dat dat toch wel een beetje nodig is aangezien nu gaan verschonen soms een drama is als ze lekker aan het spelen is. Stap voor stap, het gaat goed komen.