24 Reacties
3 jaar geleden
Kusjes geeft ze hier ook nog niet (wel gooit ze haar voorhoofd naar voren als je er een wil geven😂) maar kijk je aub niet scheel op wat je online leest/wat andere kindjes allemaal maar wel kunnen! Lekker blijven oefenen en als je een happy baby hebt, zou ik me niet te veel zorgen maken🥰
3 jaar geleden
Wijzen en high five doet onze dochter van bijna 13 maanden ook nog niet. Ze kan nu sinds deze week zelfstandig gaan staan (optrekken) terwijl ze dat ook allang had moeten kunnen. Lekker later zeuren. Ieder kindje ontwikkeld zich op zijn of haar eigen tempo. Jij als moeder weet of je kindje het goed doet of niet 🥰
3 jaar geleden
Mn zoontje doet t ook nog niet. Sinds 2 weken kan hij in zijn handen klappen, maar zwaaien, wijzen, kusjes, ... blijven momenteel nog achterwege. Ik maak me geen zorgen, dat komt wel. En t gaat allemaal al zo snel, hij wordt zo snel groot, ik mis m'n klein baby'tje nu soms al :-)
3 jaar geleden
Onze zoon kan net zijn hand opsteken en af en toe een vingertje voor hoi . Zitten kan hij al wel, maar staan of kruipen boeit hem helemaal niet. Hij is bijna 13 maanden. Kusjes, high fiven etc kan hij ook niet. Komt vanzelf allemaal wel
3 jaar geleden
Het enige wat mijn zoontje kan is kusjes geven maar de rest kan hij ook nog niet.. hij is vandaag 1 jaar
3 jaar geleden
Niet druk maken joh! Toch is het wel grappig want betrap ook mijzelf er wel eens op om te vergelijken....never nooit doen. Ieder kindje ontwikkeld op zijn eigen manier en tempo, mijn zoontje heeft maar 2 tandjes, kruipen no way hik schuift over de grond. Hij kan dan nu wel zwaaien, klappen en dat soort dingetjes ,super leuk! Maar komt vanzelf, hij trekt zich nu op en loopt om de tafel en staat in bed of de box dat is nu een klein weekje zo en hik is 22 december 1 jaar geworden...
Gewoon lekker van genieten zou ik zeggen en wat andere kindjes doen tsja dat doen andere kindjes en die van jou ook maar nu ff nog niet
3 jaar geleden
Ook hier geen zwaaier en kan nog niet klappen. Bijna 13 maand.
Net begonnen met wijzen en ik geloof dat hij mij een kusje wil geven als hij mn hoofd vastpakt en mn neus opeet. Ik maakte me ook zorgen, had t gemeld bij t CB. Zij vroegen door op taalontwikkeling en hoe je kindje contact maakt. Als je idee hebt dat je contact met hem hebt en als hij af en toe brabbelt (dadada etc) t wel goed en is t gewoon wat later, zeiden ze.
3 jaar geleden
Heey :) mijn zoon kan nét 2/3 weken kusjes geven en vandaag heeft hij voor het eerst gezwaaid naar de leidsters op de groep.. handjes klappen vind hij superleuk- als ik zn handen pak en het bjj hem doe, maar het hele concept van zelf klappen of wijzen, ho maar 😂
Ja, dr zijn kids die heel snel overal mee zijn en kids die er iets langer over doen. Mijn zoon loopt in een gemiddeld temp mee; geen haantje de voorste, maar hij loopt ook zeker niet achter in zijn ontwikkeling.
Hij heeft tot 9 maanden alleen maar op zn rug gelegen en ineens was de klik er om te draaien en meteen terug en een maand later begon hij te kruipen met knieën onder zn buik. Hele tijgeren over geslagen.
Maar wat ik wil zeggen hiermee is dat het ineens heel snel kan gaan en dat ieder kind echt in zijn eigen tempo ontwikkelt.
Werk op het kdv en zie daar zat baby's rond 1 jaar die al deze dingen ook nog niet allemaal kunnen.
Heb een schat van een kerel die alleen zat en met 14 maanden (ofzo) ging hij kruipen en optrekken en bijna een maand later staat hij los en zet stappen 🤷🏻♀️ magisch 🥰
Komt goed mama, vooral lekker blijven oefenen met je kleine!
3 jaar geleden
Mijn zoontje zwaait en klapt de hele dag door al een paar maanden maar hij kan zich pas net week optrekken en zelf staan is pas 3x gelukt. Kan je kindje geen andere dingen juist wel goed?
3 jaar geleden
Hij is net 1 geworden en is ineens afgelopen week begonnen met zwaaien en een high five. Daarvoor ook helemaal niets. Terwijl ik het al maanden voor doe.
En net als bij de anderen krijg ik een kopstoot ipv een kusje 😂
Wijzen doet hij ook nog niet. Maar maak mij er geen zorgen om. Komt vanzelf allemaal wel.
Wat de rest al zegt: ieder kind ontwikkelt zich op z’n eigen tempo en focust zich op iets anders. De ene baby heeft met een jaar al een volledig gebit, of kan al lopen of zelfs al woorden zeggen.
Ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken zolang je ontwikkeling ziet (al is het op andere gebieden). Dochter van een vriendin is jonger en kon al maanden zwaaien en klappen in de handen. Maar die heeft weer heel lang als een zeester gelegen 🤷🏼♀️
Dus no worries! ❤️
3 jaar geleden
Mijn zoon klapt, zwaait, geeft high five, wijst overal naar en speelt indiaantje (hand voor de mond en geluid maken).
Maar hij begon pas wat later met kruipen en optrekken. Dat doet hij nu een week of 6. En het zwaaien enzo al sinds een maand of 10
3 jaar geleden
Zwaaien en high five nog niet, zoontje is aanstaande dinsdag 1jr. Maar ben daar ook helemaal niet mee bezig, wij zwaaien bijvoorbeeld zelf niet als we weggaan. We zeggen doei en geven een kus.
Merk nu wel vaker dat mensen om me heen een high five willen doen, haha. Dan denk ik: tsja dat doen wij nooit 😂
Kusjes doet hij sinds 2 weken ofzo, dus nog niet zo lang
3 jaar geleden
Mijn dochter is nu 13 maanden (van 9 januari) en geeft soms een high five, maar meer nog niet. Ik maak me totaal geen zorgen! Geen idee wat ze zou ‘moeten’ kunnen. Laat je niet gek maken door wat je leest, ieder op z’n eigen tempo 👍🏻
3 jaar geleden
Mijn dochter is 7jan. Geboren die kan wel zwaaien, high five geven en kusjes geven. Echter kan ze nog niet lopen… ze probeerde nu net pas langer te staan en beetje van bank naar tafel lopen. Ik denk dat je het gewoon wat tijd moet geven en gewoon blijven oefenen elke kind ontwikkelt anders.