11 Reacties

3 jaar geleden

Hoi! Ik heb een beugel en tot nu toe nog geen last van in de zwangerschap. Gewoon een slotjes beugel dus die kan er helemaal niet uit. Als je intake enzo al gehad hebt zou ik het gewoon doen! Des te eerder ben je er vanaf 😃

3 jaar geleden

Dit is het bitje van invisalign. Met slotjes kun je nog ‘gewoon’ eten, maar deze moet continue uit als je iets eet.

3 jaar geleden

Als dat het is wat je tegenhoud misschien dat je dan nog kan kiezen voor een normale slotjes beugel? Is ook goedkoper, en kun je gewoon blijven eten. Behalve heel harde dingen zoals crackers lukt mij niet goed.

3 jaar geleden

Reactie op Blijemama94

Als dat het is wat je tegenhoud misschien dat je dan nog kan kiezen voor ee ...
Hi Ramona! Bedankt voor je reactie. Ik zit nu dus ook erg in twijfel, slotjes zijn idd een stukje goedkoper 😓😓 Toch nog maar even goed over nadenken

3 jaar geleden

Of je bent juist blij met je beugel, want het is zoveel moeite om iets in je mond te stoppen (des te minder zwangerschapskilo’s) 😂 ik zou het als een voordeel zien. Je kunt ook van je beugel af zijn voor je kindje geboren is, dat is toch ook leuk?

3 jaar geleden

Reactie op c-licious

Of je bent juist blij met je beugel, want het is zoveel moeite om iets in j ...
Hahaha ja dat is waar 😏

3 jaar geleden

Hoi Toetah, Toevallig ben ik ook bezig met een invisalign traject. Ik zit nu net iets over de helft.. Maar moet zeggen al 2 weken heb ik het zwaar met de beugel ivm ernstige misselijkheid en braken. Hierdoor draag ik hem alleen snachts. Dit is natuurlijk niet de bedoeling.. Voor dat ik misselijk werd, lukte het me wel om hem 20-22 uur per dag in te hebben. Dus na de misselijkheid periode gaat het me sowieso weer lukken om hem weer "normaal" te dragen. Ik ben blij dat ik voor de invisalign heb gekozen, het is wel duurder, maar het is een kortere behandeling. (Althans voor mij wel) ik heb in totaal 26 bitjes, om de 10 dagen moet ik verwisselen. Hierdoor zou ik ongeveer 8 a 9 maanden bezig zijn. Oja en ik vind het wel fijn dat je gewoon alles kan eten en zonder problemen je tanden kan poetsen! Want dat tanden poetsen vroeger met slotjesbeugel vond ik een drama! 😂

3 jaar geleden

Reactie op Tutje

Hoi Toetah, Toevallig ben ik ook bezig met een invisalign traject. Ik zit ...
Hi tutje! Bedankt voor je reactie. Wat zegt je tandarts ervan dat je m nu alleen even snachts draagt? Hoe lang ben jij nu zwanger? Heb je überhaupt veel last gehad van de beugel, pijn, bloedend tandvlees? Mijn tandarts schat 12-15 maanden in voor mij. En qua eten doe je m dus steeds gewoon uit, eten, tanden poetsen en weer in? Ook met tussendoortjes etc? Liefs

3 jaar geleden

Reactie op toetah

Hi tutje! Bedankt voor je reactie. Wat zegt je tandarts ervan dat je m nu ...
Ik ben 8 weken en 4 dagen. ik moet vandaag even bellen om de afspraak van volgende week te verzetten ivm achterloop met bitjes. Maar bij de vorige afspraak met me Orthodontist liet zij me ook weten dat je eerst aan je gezondheid / zwangerschap moet denken. Die beugeltraject komt uiteindelijk wel goed als je voorbij de eerste trimester bent. Ik heb alleen last gehad bij het eerste bitje, druk op het gebit en kaken. Maar dit is normaal. Bloedend tandvlees (nog) niet , probeer goed te flossen en goed je gebit te verzorgen. Met eten en drinken (alles wat geen water is) uit doen. Na ontbijt-lunch en avondeten flossen en poetsen en je bitje schoon maken. Na tussendoortjes heb ik thuis een waterflosser en als ik niet thuis ben spoel me mond even met water.

3 jaar geleden

Reactie op Tutje

Ik ben 8 weken en 4 dagen. ik moet vandaag even bellen om de afspraak va ...
Top, dank je wel nogmaals voor je reactie! Ik ga er gewoon voor 😃

22 dagen geleden

Reactie op toetah

Top, dank je wel nogmaals voor je reactie! Ik ga er gewoon voor 😃
Hey Toetah, geen idee of je nog actief bent op dit forum. Ik ga nu starten met invisalign en ben 22 weken nu. Vroeg me af hoe jij het ervaren hebt? Blij mee?