136 Reacties
3 jaar geleden
Hoi! Gefeliciteerd met je zwangerschap 😊 Ik zit in Nederland maar voor mij is dat in het buitenland dus ik weet hoe het voelt... het is mijn eerste zwangerschap en terwijl ik hier een hele lieve schoonfamilie heb, het is toch wel anders dan je eigen familie. Ik ben trouwens ook mijn 6e week.
3 jaar geleden
Hoi! Gefeliciteerd met jullie zwangerschap ik woon in Duitsland, dicht bij het grens. Ik zie mijn familie wel eens maar dan moet er een goede reden zijn omde grens over te gaan, door corona😔 terwijl het niet zover is. Maar ik begrijp dat bij jullie de afstand groter is.
3 jaar geleden
Hoi,
Ik woon sinds 5 jaar in de UK, heb hier mijn man leren kennen en nu in de 10e week van onze eerste zwangerschap. Allemaal heel spannend dus.
Ik heb mijn ouders al lange tijd niet meer gezien, maar hoop dat daar binnenkort verandering in komt.
Verder vind ik het lastig dat ik pas 24 mei mijn eerste echo heb. Dan zou ik in mijn 14e week zitten. Nog zo lang wachten...
3 jaar geleden
Hoi, wat leuk al zoveel reacties. Fijn om te weten dat er anderen zijn die op dit moment precies hetzelfde meemaken.
Bebe hoe lang ben je al in Nederland? En inderdaad, schoonfamilie is heel lief maar toch anders dan eigen familie. Gelukkig bestaat er videobellen tegenwoordig.
Meryem fijn dat je wel nog naar Nederland kan vanuit St Maarten!
Shaala, ik snap dat zelfs korte afstand een probleem kan zijn tegenwoordig. Gelukkig is het wel mogelijk om te gaan als het nodig is.
Fannyke, jammer dat je zo lang moet wachten op je eerste echo, is dat normaal daar? Hopelijk kun je je ouders snel weer zien.
Ik heb mijn ouders niet meer gezien sinds februari 2020 en was de laatste keer in Nederland in december 2019. Normaal zagen we elkaar ondanks de grote afstand toch wel 2-4 keer per jaar op de een of andere manier. Ik woon op 12 uur vliegen van Nederland en je mag ons land niet in zonder strenge quarantaine, dat is niet leuk om (weer) mee te maken en daarnaast ook erg duur. En aangezien de situatie in Nederland ook niet op schiet kan ik me dus helaas niet voorstellen dat ik nog even naar Nederland zou gaan dit jaar, ondanks dat ik daar wel zin in zou hebben. Heeft gewoon geen nut. Hopelijk kunnen mijn ouders dus deze kant opkomen wanneer de baby geboren is :-)
Als alles maar goed gaat, dat is het belangrijkst! Ik heb 5 mei eerste echo dan ben ik in mijn 7e week. Ben benieuwd hoe de zorg hier is, veel klinischer heb ik het idee. En ze neigen nogal snel naar een keizersnede en daar moet ik het dus maar even goed over hebben van tevoren.
3 jaar geleden
Reactie op Banana21
Hoi, wat leuk al zoveel reacties. Fijn om te weten dat er anderen zijn die ...
Hey! Ik woon nu al bijna 6 jaar in Nederland. 😊 Videobellen is inderdaad fijn, zo hebben we het vorig jaar ook moeten doen toen we gingen trouwen tijdens corona. Bruiloft komt hopelijk als dit allemaal weer voorbij is, zonder videobellen haha!
En 12 uur vliegen is inderdaad heftig, dan kan je normaal gesproken ook niet zomaar eventjes een weekend naar Nederland of andersom. Bij mij is het gelukkig maar 2.5 uur vliegen maar alsnog bijna onmogelijk te reizen.
Ik snap je zorgen over hoe het zorgsysteem daar werkt, het is toch altijd even anders dan je gewend ben, ook al ben je niet eerder zwanger geweest. Bij mij is het net andersom, ik kom uit een land waar het zorg veel klinischer is dus ik ben heel erg benieuwd hoe het zal hier in NL zijn want als het geen medische zwangerschap wordt (en dat hopen we uiteraard!) dan doen ze hier wat relaxter (weet niet of dat eigenlijk het juiste woord is haha). Hopelijk kan je wel zorg krijgen op een manier die bij jou goed voelt! Sowieso goed je vragen opschrijven en je partner inschakelen om sterk in de schoenen te staan.
Super fijn dat je je echo al zo snel hebt, ik moet nog tot de 17e wachten. Laat ons weten hoe het gaat!
Oh en echt super leuk om zo’n groepje te hebben met mensen die het snappen.
3 jaar geleden
Reactie op Banana21
Hoi, wat leuk al zoveel reacties. Fijn om te weten dat er anderen zijn die ...
Hi Banana,
Ik ben wel benieuwd waar jij woont.. 12 uur vliegen is inderdaad zo ver dat je niet even op en neer gaat. Wat dat betreft woon ik nog redelijk “dichtbij”.
Ja, hier in de UK gaat alles via het ziekenhuis. En de eerste echo is standaard tussen de 12 en 14 weken. We kunnen wel naar een privé verloskundige gaan, maar daar betaal je dan zelf voor.
Is dit jouw eerste kindje?
3 jaar geleden
Bebe wat spreek je goed Nederlands, mogen we weten waar je oorspronkelijk vandaan komt? En hoop voor jullie dat de geplande bruiloft alsnog door kan gaan na corona, gelukkig staat het leven verder niet stil en kan er getrouwd worden en babies geboren worden, ondanks dat dat op een aangepaste manier moet :-) hopelijk kun je over niet al te lange tijd ook weer even naar huis!
Wat betreft de relaxtere zorg, dat is wel fijn in Nederland inderdaad, al vind ik persoonlijk soms dat ze iets te relaxt zijn met het aanbevelen van thuisbevallingen. Inderdaad doen wat voor jezelf t beste voelt en de best mogelijke oplossing zoeken!
Hopelijk vliegt de tijd tot de 17e :-)
Fannyke even over nagedacht maar ik denk niet dat ik hier snel herkend zal worden, dus ik wil het alsnog wel vertellen dat ik in Mauritius woon. Heb jarenlang in het buitenland gewerkt overal en nergens en nu gesetteld in Mauritius en dat bevalt prima!
Snap dat je gewoon wacht tot 14 weken als dat normaal is daar, zou ik ook doen.
Het is mijn eerste kindje ja, en bij jullie? Ik vind het even leuk als spannend, dat is normaal neem ik aan? :-) maar begin steeds meer aan het idee te wennen en we waren ook al een tijdje op een baby aan het hopen dus het is fijn dat het eindelijk zover is.
3 jaar geleden
Reactie op Banana21
Bebe wat spreek je goed Nederlands, mogen we weten waar je oorspronkelijk v ...
Dankjewel! Oh en ik kom uit Finland dus ben inderdaad wat anders gewend qua zorgsysteem hahah. Voor mij absoluut geen thuisbevalling, lijkt me zo eng en sowieso het idee van bevallen in mijn eigen bed moet ik echt niet hebben... ik zou daarna een hele nieuwe bed moeten aanschaffen hahah.
Bij mij ook mijn eerste kindje, zeer gewenst dus ik heb het zelfde, super fijn dat het nu eindelijk zover is maar toch tegelijk is het even wennen aan het idee. Ben nu al talloze boeken aan het lezen over zwangerschap en opvoeden :D
3 jaar geleden
Reactie op Banana21
Bebe wat spreek je goed Nederlands, mogen we weten waar je oorspronkelijk v ...
Ook mijn eerste kindje, vind het zo spannend!!! heb wel men eerste echo op 7mei dan ben ik naar mijn berekening 8.1weken. Ook hier is de medische wereld niet super helaas. Maar zal wel gewoon in het ziekenhuis bevallen.
Bebe je spreekt idd super goed Nederlands en hoop dat je snel een leuk feestje kan geven voor je bruiloft.🎉
Banana, hebben jullie trouwens tijd verschil met NL? Zo ja hoeveel?
3 jaar geleden
Bebe, prachtig, Finland! Ik heb hele mooie herinneringen daar :-) ben het helemaal met je eens, ik moet er niet aan denken een thuisbevalling. Hell no. Goed dat je veel boeken aan het lezen bent haha, ik lees hier en daar wat op internet en hoop dat veel zich verder ook vanzelf wijst... :-)
Meryem leuk dat we dus allemaal ons eerste kindje krijgen, super spannend hè, omg.
Ik weet niet hoe dat bij jullie zit, maar ik heb ook echt niet mijn hele leven lang de ambitie gehad om moeder te worden, ik stond ervoor open maar ik was er niet echt mee bezig, dus ik vind het ook wel extra spannend in die zin van ik hoop dat ik het leuk ga vinden. Ik twijfel er niet aan dat ik enorm van mijn kindje ga houden en dat ik best een goede moeder ga zijn, maar ik hoop dat de verantwoordelijkheid niet te allesoverheersend voelt. Maar ik denk dat we daar vanzelf een weg in gaan vinden. We geven er in ieder geval alles voor op dus we hebben het ervoor over :-)
Meryem, ons tijdverschil nu is 2 uur later, in de winter was dat 3 uur. Valt dus mee. Jij 5 of 6 uur eerder?
Zijn jullie trouwens ook allemaal zo misselijk? Ik ben amper 7 weken en ben al afgevallen, niks smaakt me en ik ben de hele dag door misselijk. Allemaal voor een goed doel!
3 jaar geleden
Reactie op Banana21
Bebe, prachtig, Finland! Ik heb hele mooie herinneringen daar :-) ben het h ...
Jaa ik vind Finland ook echt prachtig!! Paar keer geweest in de winter 🥶😍 nou ik leef met je mee banana ik zei altijd tegen mijn man (18 jaar samen) ik wil geen kinderen 🤣 tot vorig jaar van waarom niet? Wij waren ook totaal met andere dingen bezig. ik dacht altijd daar past nog geen kind bij. Maar nu ik het wel ben vind het zo spannend !! Vrijdag echo en dan weet ik ook wat meer.
Ja klopt banana wij zitten momenteel 6 uur eerder en in de winter 5. Gelukkig valt het bij jou nog mee.
3 jaar geleden
Hey Banana! Wat leuk dat je naar Finland bent geweest! Het is echt een leuke land voor toeristen, al gaan meeste Nederlanders eerder naar Zweden of Noorwegen heb ik gemerkt :D
Ik heb wel een sterke kinderwens gehad maar ook tijden dat ik dacht dat misschien is het toch niets voor mij. Vooral omdat hier in Nederland de verlof zo kort is en ik wou absoluut niet dat mijn kind met drie maanden naar de opvang moet. Nu heb ik gelukkig de mogelijkheid om de eerste jaar/jaren thuis te blijven (wat ik trouwens nooit zou doen maar gek hoe dat toch loopt) en ik ben een beetje bang dat ik mezelf “kwijtraak” maar het zal wel meevallen denk ik.
En ja ik ben ook echt mega misselijk de laatste dagen. Echt helemaal gesloopt. Kan nauwelijks eten en drinken en op dit moment vind ik het echt niets al ben ik zo blij om zwanger te zijn. Zoals je zegt, het is voor een goed doel!
Oh en Meryem, dankjewel!
3 jaar geleden
Reactie op Meryem35
Jaa ik vind Finland ook echt prachtig!! Paar keer geweest in de winter 🥶😍 ...
Oh super spanned dat je je echo al vrijdag hebt! Ik moet nog twee weken wachten. Hopelijk gaat alles goed met je 😊
3 jaar geleden
Reactie op bebeindecember
Oh super spanned dat je je echo al vrijdag hebt! Ik moet nog twee weken wac ...
Jaa kan niet wachten! Laat het jullie weten. Ik ben alleen trouwens in de ochtend misselijk. Ook een paar kilo's kwijt. Ik drink veel munt thee dat helpt bij mij wel tegen de misselijkheid. Oh en regelmatig wat eten.
3 jaar geleden
Reactie op Meryem35
Jaa kan niet wachten! Laat het jullie weten. Ik ben alleen trouwens in de o ...
Vla, joghurt en aardappelpuree helpen mij goed tegen misselijkheid
3 jaar geleden
Leuk Meryem dat jullie je toch bedacht hebben, waarom niet inderdaad 😃
Bebe, ik ben er vaak voor werk geweest (Helsinki) en een keer op een korte road trip in de winter in Lapland. Had lage verwachtingen want ik haat de kou maar t was echt magisch, ik wil weer!
Oh ja in Scandinavië is verlof etc veel beter geregeld natuurlijk, wat fijn dat je nu toch de keuze hebt om wat langer thuis te blijven, geniet ervan! Snap jou want ik hoef gelukkig ook niet te werken op het moment, maar vind het ook vreemd om mijn leven en mijn voormalige ‘identiteit’ bijna aan de kant te zetten. Maar ik ben gelukkig en dat is t belangrijkst.
Hopelijk voel je je snel beter... ik ga mezelf nu bij elkaar slepen om te proberen avondeten te maken en eten.
Gisteravond had ik een beetje paniek want een beetje bloedverlies. Maar gelukkig stond vandaag eerste echo gepland, geen bloed meer, alles dik in orde, hartje klopt goed en alles ziet er goed uit! Wij zijn blij 🥰