136 Reacties
3 jaar geleden
Wat leuk, jullie krijgen allemaal jongetjes! 😃 zijn jullie al uit de naam eigenlijk? Wij al een hele tijd en ik blijf kijken of ik iets leukers vind maar dat is niet gelukt dus ik denk dat dit m wordt. En we zijn sinds deze week bezig met schilderen hier in huis om voor te bereiden en zo. En heb digitale kraam zorg uit Nederland aangevraagd want hier krijg je geen handleiding bij de baby en dat lijkt me toch wel fijn.
Die tinnitus kan blijkbaar gelinkt zijn aan zwangerschap ivm grotere hoeveelheid bloed, heb gelezen dat t in 50% van de gevallen weer over gaat, maar het lijkt al minder heftig of misschien ben ik er al meer aan gewend. Komt goed ben allang blij dat ik weer kan eten.
Fanny ik hoop van harte dat t met jou snel beter zal gaan en dat je een oplossing vindt met t werk, 4 dagen klinkt als een goede stap!
Bebe wat vervelend die stress, hoop dat die ondersteuning ook goed helpt, maar het komt vast helemaal goed! Het is ook gewoon enorm stressvol.
Meryem wat super fijn dat je gewoon nergens last van hebt, ik kan me dat zo niet voorstellen hahaha!!
Hoe zijn jullie buikjes trouwens allemaal? Ik ben 23,5 weken en had t groter verwacht, er zit wel iets en ik kan geen strakke broeken meer aan, maar t is echt nog niet over duidelijk dat ik zwanger ben of zo 🤷🏻♀️
3 jaar geleden
Reactie op Banana21
Wat leuk, jullie krijgen allemaal jongetjes! 😃 zijn jullie al uit de naam ...
Haha dat van die naam komt bekend voor. Mijn man kwam tijdje geleden met een naam die ik ook mooi vind! Maar toch blijf ik ook twijfelen haha 😂 Ik probeer de naam nu constant te gebruiken en dat helpt wel om eraan gewend te raken.
Oh voorbereiden is zo leuk hè!! Ik voel steeds weer blijdschap als ik in de kinderkamer ben. Mijn ouders hebben het helemaal opgeknapt en geverfd toen ze hier op vakantie waren. Zo leuk.
Hoop echt dat de tinnitus overgaat, lijkt me zo heftig!
Ik ben nu 26 weken en wel een buik die ik niet langer kan verstoppen. Maar had het mss ook wel groter verwacht. Ach, dat komt vanzelf wel en een hele grote buik is ook niet praktisch.
Worden jullie ook al zo ongeduldig om jullie baby te zien? Ik kan echt niet wachten tot het eind november is.
Groetjes uit zonnig UK
3 jaar geleden
Haha ik vond het zo moeilijk om een naam te kiezen🤣 ook mijn man kwam met een naam, toen dacht ik van en als we het nou zo uitspreken en zo schrijven... toen dachten we snel allebei wel van ja dat is het. Maar soms twijfel ik nog steeds hoor hahah. Banana wat fijn dat je digitaal kraamzorg uit NL hebt! Hier is de kraamzorg ook niet echt wat je in NL hebt. Ach ja.. ik ben 23,3 weken bij mij begint het nu wel te groeien, ook voel ik het nu a 3 dagen onwijs schoppen, terwijl de placenta aan de voorkant ligt🤷🏼♀️ bijzonder gevoel 😁 fanny, ja ik ben ook super ongeduldig haha kan niet wachten om de baby te zien... ik heb wel het geluk dat ik iedere maand een echo heb.
Wij zijn wel begonnen met alle meubeltjes in elkaar te zetten. En dan ongeveer eind oktober laten we verfen ivm het orkaan seizoen.
Hebben jullie ook dat je niet kan stoppen om leuke dingetjes te kopen voor de baby? 🤣💙
3 jaar geleden
Reactie op Meryem35
Haha ik vond het zo moeilijk om een naam te kiezen🤣 ook mijn man kwam met ...
Ach die twijfel over de naam zal wel blijven tot de baby er is denk ik. Maar komt goed.
Oh ja, babyspullen kopen is geweldig en verslavend. Heb nu wel met mezelf afgesproken geen kleertjes meer te kopen. Maar blijft moeilijk. Ik hoef niks voor mezelf, maar wil alles voor de baby ❤️
Oh schopjes, speciaal hè! Ik voel hem ook al een paar weken, vooral ‘s avonds bouwt hij een feestje.
3 jaar geleden
Ja, twijfel wil ik het eigenlijk niet noemen, wij weten zeker dat we de naam leuk vinden en hij voldoet aan de vele eisen die we stellen, maar vind het een raar idee dat er veel mensen zullen zijn die denken Huh waarom zou je je kind nou zo noemen. Smaken verschillen zo enorm!! Gelukkig boeit het niet wat anderen denken haha. En er zijn genoeg leuke namen maar die zijn het dan net niet voor ONS kind, weet je wat ik bedoel? 😃
Ik ben trouwens ook wel blij dat mijn buik nog niet zo groot is, geeft hoop dat het misschien wel meevalt… en ik voel al een maand iedere dag de baby bewegen dus dat geeft me ook de geruststelling dat t gewoon goed gaat.
Ik verheug me uiteraard enorm om de baby te zien, maar zie niet uit naar de bevalling en ben ook gewoon opgelucht als alles gewoon goed gaat en ik straks een gezond kind in mijn armen heb. Dat voelt toch nog redelijk ver weg of zo, en er zijn gewoon zoveel onzekerheden, dat ik me van de ene kant enorm verheug en van de andere kant ook blij ben dat we nog even de tijd hebben. Ik wil nog veel doen voordat de baby komt zeg maar, ik ben nu immers ook al gelukkig, straks alleen hopelijk NOG gelukkiger :-) Hopelijk maakt me dat geen slechte moeder, dat ik me verheug maar dat ik dus best nog even kan wachten 😳
Wat betreft shoppen, ja oeps, mijn moeder en ik zijn behoorlijk los gegaan 😔 die kleine jurkjes zijn gewoon TE schattig. Ach ja, ze is maar 1x zo klein, en dit is waarschijnlijk onze enige baby, dus ik wil er ook optimaal van genieten - en ik zal hier genoeg mensen blij kunnen maken met haar kleding zodra het niet meer past. Alleen maar leuk om dingen weg te kunnen geven.
Leuk om jullie ervaringen te lezen 😃 🥰
3 jaar geleden
Reactie op Fannyke89
Gefeliciteerd met jullie baby boy. Wij krijgen ook een jongen 💙
Wat jamm ...
Ik krijg nog geen hulp voor de stress, maar ik heb volgende week weer een afspraak staan bij de verloskundige en ik denk dat ik het daar even ga bespreken. Misschien kunnen zij iets doen of hebben ze nog tips.
En heel herkenbaar die emotioneel worden dat je die kleine al zo graag wilt ontmoeten, heb ik ook 😂
3 jaar geleden
Reactie op Banana21
Wat leuk, jullie krijgen allemaal jongetjes! 😃 zijn jullie al uit de naam ...
Wij hebben de naam al, ging eigenlijk best snel nadat we wisten dat het een jongen wordt.
Mijn buikje is best gegroeid in de afgelopen weken, ben nu 23+3 en moest gisteren shoppen voor zwangerschapsondergoed want mijn normale past niet meer lekker. Op zich logisch, ik ben best smal en niet lang dus de baby heeft geen andere kant om op te gaan… ben al een beetje bang hoe groot het nog wordt 😅
3 jaar geleden
Hoi allemaal!
Benieuwd hoe het met jullie gaat!
Hier wel ok, alweer 32 weken. Heb goede en minder goede dagen. Vandaag een goede dag en heb veel kunnen poetsen.
Ben sinds vrijdag met zwangerschapsverlof. Iets vroeger dan voorzien, maar wel fijn.
Onze jongen doet het heel goed. Hij is vandaag 2,5 kg geschat dus zeker aan de grote kant.
Kamertje is zo goed als af dus ook dat is fijn.
Benieuwd om jullie verhalen te horen! Hoop dat alles goed is.
3 jaar geleden
Hoi! Ben ook benieuwd hoe het met iedereen gaat :-)
Bebe, hoe gaat het ondertussen met jou en je vriend?
Fanny, fijn dat je met verlof kan, hopelijk helpt dat met meer goede dagen hebben! Gelukkig alles goed met jullie jongetje en jullie zijn er dus klaar voor!
Hier ook alles goed, bijna 30 weken, meisje was 2 weken geleden al 1,4 kg dus groeit ook goed 👍🏻 hier ook goede en minder goede dagen, maar vooral blij dat alles goed gaat en ik haar veel voel bewegen. De rest komt wel goed.
Het aftellen is nu echt begonnen voor mijn gevoel, ben zo benieuwd en we kunnen niet wachten maar vinden t ook erg spannend! 😃
3 jaar geleden
Hey!
Fanny, wat heerlijk dat je op verlof zit, en dat alles goed met jullie kleine is!
Banana, fijn om te horen dat het daar ook goed gaat.
Hier is het ook echt per dag wisselend… ene dag heel veel energie, de andere voel ik me totaal gesloopt. Ook dik in de 29 weken, onze kleine is nog steeds mega druk in de buik, volgens mij komt hij straks uit met enorme spierballen. 😅
Met mij en mijn man gaat het gelukkig weer een stuk beter, mijn man gaat nu een paar keer per maand naar een psycholoog om daar zijn stress te bespreken en dat helpt echt heel veel… mij ook trouwens, want hij is thuis ook meer aanwezig en rustig. Ik heb zelf nog met niemand kunnen spreken want ik heb het gevoel dat mijn verloskundige denkt dat het vooral mijn hormonen zijn (kan ook) maar ik heb wel meer rust voor mijzelf kunnen creëren. Ik doe nu wekelijks zwangerschapsyoga, en thuis doe ik ook mindfulness/ademhalingsoefeningen.
Zijn jullie trouwens al bezig met (mentaal) voorbereiden voor de bevalling?
3 jaar geleden
Hi lieve mama’s allemaal!
Even een kort berichtje van mij. De baby werd gisteren met 39 weken op 4,5kg geschat en na veel wikken en wegen toch besloten om voor een keizersnede te gaan (ook andere factoren spelen hierin mee). Die staat morgen gepland!!
Het is een heel vreemd idee dat we morgen ouders zullen zijn van ons jongetje! Kan niet wachten!
Benieuwd hoe het met jullie gaat.
3 jaar geleden
Reactie op Fannyke89
Even een kort berichtje van mij. De baby werd gi ...
Oh wat enorm spannend!! Heel veel succes alvast voor morgen, probeer vandaag goed je rust te pakken al begrijp ik dat het niet makkelijk zal zijn ❤️
Hier gaat het op zich goed… 36+1 weken vandaag, de kleine ligt netjes met zijn hoofd naar beneden, helemaal ingedaald dus heel fijn. Mijn lichaam begint wel best op te raken dus moet van de verloskundige heel rustig aan doen, dus ook geen huishoudelijke taken meer. Zit nu alles klaar te maken voor de bevalling, die zeer waarschijnlijk een thuisbevalling wordt omdat het hier zo enorm druk is in de ziekenhuizen dat zelfs medische bevallingen niet altijd in de ziekenhuis kunnen 😬 Niet ideaal en ik hoop dat er toch plek is als ik ga bevallen maar beter goed voorbereid op alles…
3 jaar geleden
Reactie op bebeindecember
Oh wat enorm spannend!! Heel veel succes alvast voor morgen, probeer vandaa ...
Dankjewel!
Ook spannend voor jou, de laatste loodjes en dan nog zo’n verandering op het laatste moment. Nouja, ik hoop dat er uiteindelijk toch nog plaats voor je is!
Zo spannend en leuk dat we binnenkort onze kindjes mogen verwelkomen. 💕
3 jaar geleden
Oh wat spannend, heel veel succes Fanny en wat fijn dat jullie hem zo snel gaan ontmoeten, aaaaah!! Blij voor jullie en zal duimen dat alles top verloopt!
Bebe ellende dat de zwangerschap jou ook zwaar valt, nog eventjes volhouden, gelukkig gaat alles goed met de baby! Ben heel benieuwd wanneer die van ons komen :-)
Hier ook alles goed, zeer oncomfortabel en stomme kwaaltjes, maar goed nog maar eventjes! Morgen controle, 36,5 week nu. Ben zo benieuwd en kan niet wachten haar te ontmoeten en vind t een vreemd idee dat er een volgroeide baby in mijn buik zit 😆 maar ben blij als de bevalling achter de rug is!
3 jaar geleden
Reactie op Fannyke89
Even een kort berichtje van mij. De baby werd gi ...
Oh wat spannend!!!! En wat mooi dat jullie morgen jullie zoontje in jullie armen kunnen sluiten😍 ik wens je veel succes en doe lekker rustig aan nog vandaag💙 hier gaat het goed.. vandaag 36.3 weken en ons mannetje is nu al lekker eigenwijs want hij ligt in stuit...in het ziekenhuis zeggen ze dat de kans op draaien minimaal is dus dat ik me op een kijzersnee moet gaan voorbereiden. Vrijdag weer naar het ziekenhuis dus dan weten we ook weer wat meer.
3 jaar geleden
Reactie op Banana21
Oh wat spannend, heel veel succes Fanny en wat fijn dat jullie hem zo snel ...
Fijn dat het goed gaat!! Grappig dat wij bijna even ver zijn😁 ik zeg ook wel eens tegen mijn man van vind zo raar dat hier (buik) volgroeide baby zit 😁😁.
Ik ben ook blij als alles achter de rug is zodat we lekker van ons kleine mannetje kunnen genieten. Heb het ook wel zwaar nu.. naja meer van veel plassen snachts, buik zit in de weg met slapen. En wat sneller moe. Ach ja het hoort erbij 🤷🏼♀️ wens jullie allemaal veel suc6 de laatste paar weken en hoop op een makkelijke bevalling/kijzersnee en een snelle herstel💙💙
3 jaar geleden
Leuk jullie verhalen te horen. Jammer dat het lichamelijk zo zwaar is voor jullie. Ik vond de laatste weken vooral mentaal zwaar. Gewoon thuis zitten en wachten..
En waar ik gisteren nog heel kalm was, overvalt de paniek me nu een beetje. Niet zozeer de keizersnede zelf, ik vertrouw erop dat ik in veilige handen ben, maar meer de tijd erna. Kan ik wel voor een baby zorgen? Heb ik ook nog tijd voor mezelf? Waar beginnen we aan?
Och, het zal er allemaal wel bij horen nu de geboorte zo dichtbij komt, maar als jullie nog wat lieve woorden hebben, laat maar komen 💕
3 jaar geleden
Meryem balen dat je een keizersnede moet krijgen, maar ook fijn om je erop voor te kunnen bereiden!
Hier ook de normale kwalen en daarnaast al sinds 30 weken enorm veel last van mijn handen vanwege vocht en carpal tunnel syndroom, kan snachts mijn vingers niet bewegen, heel maf.
Fanny balen dat t mentaal zwaar is geweest, fijn dat nu het einde in zicht is! Enorm spannende dag morgen, en ik kan me je gevoel helemaal voorstellen….. ik ben ook 95% relaxt en blij en vol vertrouwen, en de andere 5% van de tijd in pure paniek 😂
Precies de vragen die jij hebt. Hoor van vriendinnen dat dat normaal is. Dus ook voor jou komt t helemaal goed!!! Als hij er dadelijk is dan weet je niet meer anders 🥰 veel succes!!!!!!
3 jaar geleden
Veel succes vandaag Fanny!! Straks heb jij je kleintje in je armen, en de rest komt ook goed ❤️