5 Reacties

3 jaar geleden

Wat naar voor je vriendin. Een ivf traject wordt niet meer vergoed geloof ik na je 42e he? 45 is inderdaad wel erg op leeftijd. Kwaliteit van je eitjes wordt steeds slechter, al na je 37e (en bij 35 begint het geloof ik). Je vriendin zou kunnen kijken naar Gent, daar zit wel wat fertiliteitsexpertise. Maar weet niet wat de zorgverzekering hier nog in vergoed

3 jaar geleden

Ik ben een beetje bang dat er niet heel veel opties zijn die niet veel geld kosten. Met 45 is de kans op een natuurlijke zwangerschap erg klein, en vervolgens de kans op een miskraam groot. Dan zou je naar bijvoorbeeld eiceldonatie kunnen gaan kijken. https://www.freya.nl/kinderwens/zwangerworden/zwanger-worden-op-latere-leeftijd/

3 jaar geleden

Reactie op Tuinjuut

Wat naar voor je vriendin. Een ivf traject wordt niet meer vergoed geloof i ...
Dankjewel voor het meedenken. Ik zal het eens bekijken

3 jaar geleden

Vergoeding van fertiliteitsbehandeling is in NL tot 42 jaar, daarna kan er tot 45 nog wel iets op eigen kosten en daarna moet je bij mijn weten uitwijken naar het buitenland en kan me eigenlijk niet voorstellen dat dat wel vergoed zal worden als ze het in NL niet eens aanbieden.

3 jaar geleden

Ivf op 45 jarige leeftijd met eigen eicellen maakt dat je zo’n kleine kans hebt om zwanger te worden dat je beter eicel donatie kunt overwegen. Daarvoor moet je volgens mij wel uitwijken naar Spanje oid.