6 Reacties
één jaar geleden
Voor peuterzwemmen heb je geen drijfhulpmiddelen nodig. In het zwembad zetten ze de bodem zo dat de kindjes kunnen staan.
één jaar geleden
Reactie op SannevanDijk038
Voor peuterzwemmen heb je geen drijfhulpmiddelen nodig. In het zwembad zett ...
Dat is bij ons niet zo :) Het bad gaat wel omhoog zodat je als ouder kan staan..
Wij gaan ook vaak peuter zwemmen en dat is ook zonder bandjes. Daarna met het vrij zwemmen heb ik een puddle jumper, met zo'n band aan de voorkant. Het werkt prima en hij kan zelfs een beetje op zijn buik drijven met dat ding. Hoewel ik denk dat als je gewoon simpele bandjes koopt dat ook helemaal prima is :)
Wat ik wel heel fijn vind is dit: https://www.bol.com/nl/nl/p/slipstop-dino-donker-blauw-groen/9200000110188818/?Referrer=ADVNLGOO002037-S--9200000110188818&gad_source=1
Ze helpen tegen uitglijden tijdens het lopen. Ik zie soms kinderen op de vloer smakken tijdens het lopen en mijn zoon- geen idee hoe- kan niet 3 stappen zetten in het zwembad zonder dat hij onderuit glijdt. En met zijn geschiedenis van op zijn gezicht en precies op zijn tanden vallen is dit echt een hele verademing voor mij 😂
veel plezier 😀
één jaar geleden
Wij hebben bewust een knalgele puddle jumper.
Mocht ze ooit uit m'n zicht verdwijnen en in het water komen, zal het schuim ervoor zorgen dat ze op de rug gaat drijven en vrij kan ademen. Knalgeel is lekker opvallend in het water, oranje ook.
Soms hebben we in het bad oefeningen dat we bewust de banden afdoen, bij duiken bijvoorbeeld. Dan houd iedere ouder zijn/haar eigen kind vast.