3 Reacties

één maand geleden

Wat ik ooit gelezen heb en wat wij doen, is zo min mogelijk nee zeggen. Als je dan nee zegt dan weten ze dat het echt belangrijk is en luisteren ze meestal wel

één maand geleden

Laatste tijd zeggen we hier 'klaar' ipv nee. Dat werkt wel beter. En bovenal vooral niet boos worden want dat leidt hier tot echt héle boze ontploffingen van de kleine man. Ik zeg nu gewoon 'klaar' en zet hem ergens anders neer/leid hem af of bied hem aan om even te knuffelen. Soms komt hij nu zelf al aan om te knuffelen en soms is het eerst alsnog een ontploffing. In elk geval is het wel zo dat hoe meer emotie / boosheid ik laat zien hoe heftiger hij ook is in zijn boosheid/emotie.

één maand geleden

Wat grappig om te lezen dat bij meerdere kindjes nee niet helpt. Hier helpt nee ook niet (terwijl hij goed weet wat het betekent want hij gebruikt ook nee als hij iets niet wilt). Wij doen nu vaak UH (beetje lastig om met typen duidelijk te maken, haha) en dat helpt beter en afleiding geven of iets anders aanbieden wat wel mag. Ik denk ook dat het ene kind gewoon meer temperament heeft dan het ander. Die van ons kan ook echt uitbarstingen hebben. Ik laat hem dan maar even, want foute boel als ik hem dan een knuffel wil geven 😂.