18 Reacties

8 maanden geleden

Hier laat ik hem smorgens maar 20-30min max slapen, zodat hij na ongv 3u weer kan slapen.. Maar als hij maar 1 slaapje wil, misschien later bed (langzaam rekken) en hem zo lang mogelijk laten slapen?

8 maanden geleden

Hier precies het zelfde. In de ochtend als we hem niet wakker maken dan kan hij gerust 2 uurtjes slapen, maar ‘s middags echt niet dat hij wil slapen . Hij is iedere ochtend stipt 05:30 wakker, hij red het nog niet tot 11:30 anders waren wij ook over gegaan op 1 slaapje

8 maanden geleden

Hier precies hetzelfde probleem. Ze weigert haar eerste slaapje regelmatig en als ze die doet, weigert ze de tweede. Ik hoor overal dat ze met 13 maanden echt nog 2 dutjes nodig heeft, maar het lukt gewoon niet. Nu wordt ze tussen 8 en 9 wakker, houden we haar (gaat makkelijk) wakker tot half 1, slaapt ze een uurtje en om 6 uur slaapt ze weer tot de volgende ochtend. Hópelijk gaat ze nu wennen aan 1 slaapje en deze steeds langer gaat doen

8 maanden geleden

Hier ook! En ze is in de ochtend al wel heel snel moe, waardoor we het echt niet kunnen rekken naar 11/12u. Dus ook echt geen idee hoe we het aan kunnen pakken

8 maanden geleden

Mijn dochter van net 12 maanden doet meestal op het kdv maar 1 lang slaapje. Thuis doet ze wel twee korte slaapjes, maar ik kan haar slaap niet sturen. Als ik haar 1 keer op bed leg thuis is ze na 45 minuten wakker, dat vind ik een beetje weinig voor een hele dag.. Geen idee waar het aan ligt, ik doe dus maar wat. Ik denk dat het per kindje verschilt of hij/zij klaar is voor één slaapje, niet alle kinderen zijn hetzelfde. Je merkt vanzelf of hij heel de dag vrolijk blijft bij één slaapje, dan is het goed denk ik. ☺️

8 maanden geleden

Er staat zoveel geschreven. Wij zijn al vanaf 8 maanden over op 1 slaapje. Onze dochter doet het daar gewoon veel beter op. Ze gaat tussen 12 en 14 op bed en slaapt dan gemiddeld 2uur. Toen ze nog 2x sliep, sliep ze hooguit 2x een half uur. Oudste sliep ook snel maar 1x en vanaf 1,5jaar helemaal niet meer overdag.

8 maanden geleden

Onze dochter (28dec 1 geworden) heeft sinds een paar weken nog maar 1 slaapje. Vaak tussen 13.00 en 14.30. Ene dag duurt het slaapje 1.5u en de andere dag maar 45 minuten. Ze is altijd vrolijk. Als we haar smorgens en smiddags laten slapen, komt ze in de avond slecht in slaap. Ze is dan actief en vrolijk tot half 10.... Ik weet ook niet wat goed is, maar wij doen maar de manier waarop het allemaal het soepelste gaat. Op kdv is ze sowieso een slechte slaper. Wilt dan alleen op de arm slapen

8 maanden geleden

Wij zijn sinds 10 maanden al over op 1 slaapje, werkt heel fijn bij ons. Toen hij nog 2 slaapjes deed kregen we hem pas om 22u op bed in de avond, wat een ellende was dat. Hij slaapt tussen de middag ongeveer 2,5 uur en snachts tussen 20.30 en 7.30u (wel nog 1 a 2x wakker snachts)

8 maanden geleden

Reactie op Col22

Er staat zoveel geschreven. Wij zijn al vanaf 8 maanden over op 1 slaapje. ...
Sliepen ze meteen toen ze over gingen lang? Onze dochter weigert om twee slaapjes te doen, maar met 1 slaapje slaapt ze maar 1 uur. Hoor soms dat ze wennen aan 1 slaapje en dan langer kunnen gaan slapen?

8 maanden geleden

Reactie op hallohallohallo

Sliepen ze meteen toen ze over gingen lang? Onze dochter weigert om twee sl ...
In het begin sliep ze heel wisselend. Soms lang maar vaak ook kort en dan savonds vroeg (rond 19u) moe en op tijd op bed. Hebben week of 6 een overgangsperiode gehad geloof ik. Nu slaapt ze 9 van de 10 keer rond de 2uur smiddags en tussen 20u en 21u de nacht in. Heb nog steeds wel dat als we rond de middag in de auto zitten, ik haar bewust in de maxi cosi leg ipv in de grote autostoel. Dan valt ze nog weleens in slaap en wil dan thuis niet meer slapen.

8 maanden geleden

Bureauslaap op Instagram heeft daar toevallig net wat over gepost + ze kunnen al je vragen beantwoorden en advies geven. Succes! 😊

8 maanden geleden

Herkenbare struggles ;-). Wij laten onze dochter nog max 30 minuten slapen in de ochtend, dus je zou inkorten kunnen proberen. Maar als ze bij ons rond 9.30 uur echt niet wil slapen dan laten we het en leggen we haar pas rond 12.30 uur op bed. Ik zou niet teveel kijken naar het advies, ieder kind is anders :)

8 maanden geleden

Onze zoon gaat standaard na zn middag fles naar bed. Hij is nu 13 maanden, gecorrigeerd 11 maanden. Hij is nooit in de ochtend naar bed gegaan. Hij slaapt soms een uurtje in de ochtend maar dan op schoot of in de box. Maar ook niet altijd. Heel soms leg ik hem dan even in bed als ik beneden wat moet doen. Hier zijn er nooit 2 slaapjes geweest en meneer doet het hartstikke goed, dus ik zou vooral het ritme van je kindje aanhouden. Geeft je kindje aan dat hij moe is, dan lekker laten slapen. Wij houden wel echt een ritme en ritueel aan, zodat voor hem duidelijk is dat we zo naar bedje gaan

8 maanden geleden

Hier ook 1 lange slaap. Na zijn broodje van 11:30 +- gaat hij naar bed, dat is rond 12:30. Dan slaapt hij meestal zo'n 2 uur. Soms wat korter, maar wij merken dan niet dat hij eerder moe is. Ons zoontje is meestal tussen 08:00 en 08:30 wakker. En krijgt tussen 18:30 en 19:00 zijn laatste fles. Dit doen wij sinds een 1,5 week, en het gaat top. Je merkt echt aan je kindje als hij of zij er aan toe is, 1 slaapje. 😴 Van de week was ons zoontje erg verkouden, keelpijn etc. Sliep de nachten heel slecht, toen heb ik hem wel 2x op bed gelegd overdag.

8 maanden geleden

Hier is het de ene dag 1 en de andere dag zijn het er 2! Wij kijken gewoon of ze wel of niet moe genoeg is voor een tweede slaapje

8 maanden geleden

Is denk ik per kindje verschillend. Hier slaapt ze nog 2 x 1,5 uur. En dan om 19:30 uur weer naar bed

8 maanden geleden

Hij is nu ziek (en slaapt dus meer) maar waren eigenlijk sinds deze week begonnen met ook op het kdv maar één slaapje. Dat deed hij thuis al, op kdv deed hij er nog twee. Bij navraag bleek hij bij de middagslaap veel meer moeite te hebben om in slaap te komen dus ik heb gezegd dat ze dan eentje mogen proberen. Die ene keer dat ze dat nu hebben kunnen doen ging dat heel goed! Thuis dus al een tijdje 9 vd 10x maar 1 slaapje, na de lunch of rond de lunch. Ik volg zijn signalen

8 maanden geleden

Vooral kijken naar de kindje inderdaad. Kan ook door de slaapregressie komen dat het nu wat wiebelt en hij over 3 week ineens wel weer 2 slaapjes wil. Meebewegen en kijken waar de behoefte ligt. Mijn dochter wisselt enorm. Sporadisch eens 1 dutje, maar meestal 2x. Ze slaapt dan in de nacht gerust zo'n 13 uur. Ze heeft altijd al enorm veel slaap nodig gehad, ze slaapt nu nog zo'n 16 a 17 uur op een dag.