15 Reacties

één jaar geleden

Ik volg, zoontje van 10 maanden slaapt overdag ineens minder dan de helft van hoeveel hij normaal slaapt.

één jaar geleden

Hier is het eerste slaapje ook steeds later en het tweede slaapje ook moeilijk en als ze slaapt, slaapt ze savonds laat. Wij overwegen al naar 1 slaapje te gaan.

één jaar geleden

Hier ook wel eens gebeurd. Ook vaak 6 uur achter elkaar wakker 6 uur wakker en om 12 of erna pas willen slapen (met heel veel huilen want moe). Ze is sowieso een moeilijke slaper want ook snachts is het nog steeds dra-ma.

één jaar geleden

En het eerste slaapje wat korter? Bijvoorbeeld wakker maken na een uur? Misschien dat dat helpt? Wij zijn hier ook wat aan het zoeken.

één jaar geleden

Dat is niet gek hoor. Mijn baby van 10 maanden doet ook een megadut in de middag. Ze gaat om half 8 naar bed en is zo’n dikke 12 uur later weer klaar voor de dag. Ik vind het prima. Een paar weken terug deed ze nog wel contact naps aan de borst als ze rond 5/6 moe was. Gewoon kort en dan lag ze er alsnog om 8/half 9 in.

één jaar geleden

Ja herkenbaar! Ons zoontje van bijna 10 maanden doet sinds 2 weken zo nu en dan ook maar 1 slaapje. Op die dagen gaat dan op een normale tijd op bed voor de nacht. Als hij 2 slaapjes doet kan het soms wel 22u zijn als hij op bed gaat.. ik ben dus blij als het maar bij 1 slaapje blijft overdag 😇

één jaar geleden

Ik volg ook. Zoontje al paar dagen pas om 12 uur in bed en slaapt dan 3 uur. Krijgen hem aqvonds ook niet voor 8 uur half 9 in bed

één jaar geleden

Hier een zoontje van 10 maanden die geen ochtendslaapje meer wil. Ik probeer t elke dag nog maar lukt niet. Ik ga hem dan niet om 12u ofzo neerleggen maar hij ligt nu vaak na het middageten vanaf half 2 te slapen en dan meestal wel 1,5u of langer. Slaapt nu toevallig al 2,5u🙈🤭 Savonds tussen half 8 en 8 weer naar bed. Maar de nachten zijn nu ook vaak dramatisch

één jaar geleden

Hier precies hetzelfde. Einde van de ochtend slaapt ze ineens 2,5 uur (was altijd een uurtje) en daarna gewoon niet meer. Ze lijkt ook totaal niet moe. Ik probeer het wel maar noop

één jaar geleden

Mijn advies zou zijn het ochtend slaapje rekken naar half 10 en dan max 45 min en daarna wakker maken. Dan doen ze vaak een langer middagdutje..10 maanden is nog beetje vroeg voor 1 dutje. Hier ook wel eens gehad als hij heel af en toe uit slaapt tot 8 uur. Dan direct een zeer slecht of geen ochtenddutje.

één jaar geleden

Onze dochter van 10 mnd heeft 'nooit' twee dutjes gedaan. Ze slaapt of niet of van 14.00 tot +/- 16.00. Ze gaat om 21.00 ongeveer slapen en slaapt dan tot 09.00/10.00. Ik persoonlijk volg het slaapritme dat ze zelf aangeeft, ik heb hierdoor bijna geen problemen met haar slaap en doorslapen.

één jaar geleden

Hier ook! Zoontje gaat steeds later in de ochtend naar bed (eerder met geen mogelijkheid plat te krijgen) en slaapt dan vaak ook maar 1x. Houdt het wel goed vol; lekker spelen en slaapt tussen 7/8 in de avond. Niet de nachten door ( nooit gedaan ) maar wel tot 6/7 in de ochtend dan vaak dus ik vind t prima zo. Ik volg hem hierin want anders ben ik continu in strijd met een mannetje wat gewoon niet wil slapen

één jaar geleden

Onze dochter heeft nog nooit 2 dutjes gedaan. Ze gaat Savonds tussen 19:00 & 19:30 op bed, en slaapt door tot ongeveer 8:00 /8:30 Om haar dan tegen half 10 weer op bed te leggen voor een slaapje werkte nooit dus ben ik mee gestopt. Ze gaat nu alleen om 11:30 naar bed en word rond 13:30 weer wakker en verder geen slaapjes

10 maanden geleden

Onze dochter deed ook 2 dutjes nu dat ze 10 maanden is wordt ze om 06.00 u wakker en daarna doet ze haar ochtend dutje om half 10/10 uur en als ik haar dan rond half 3/3u in bed doe gilt ze het uit terwijl ze hartstikke moe is.. weet ook ff niet meer wat ik moet doen😞

10 maanden geleden

Zo herkenbaar haha. Ik weet gewoon als ze uit haar ochtendslaapje komt tussen 12 en 1 dan slaapt ze smiddags gewoon niet meer. Leg me er maar gewoon bij neer🤪. Maar die van mij wordt dan ook niet 5 uur sochtends wakker🥴