10 Reacties

één jaar geleden

Geen tips, maar wel heel herkenbaar.. 🥲

één jaar geleden

Bij mij is dit al 6 weken aan de gang uit het niks 😭 vind het een hele lange fase zo

één jaar geleden

Herkenbaar.. hier al dagen om 5.00 klaar en klaar wakker … 😢😢

één jaar geleden

Herkenbaar!! Uit wanhoop maar steeds in bed gepakt maar dat kost je ook je nachtrust. Bij ons is dit al sinds geboorte eigenlijk.. (reflux kindje dus gewend om in slaap gewiegd te zijn geweest) ik heb nu 2 weken lang een slaaptraining gedaan door de associatie te verleggen en dit was heftig (lees: heel heftig) midden in een regressie, zieke baby en 2 doorkomende tanden. Maarrrr ze slaapt door!! Van 19:00-06:30 en overdag ook 3 uur verdeeld over 2 a 3 dutjes.

één jaar geleden

Reactie op xjanneke

Herkenbaar!! Uit wanhoop maar steeds in bed gepakt maar dat kost je ook je ...
Mag ik vragen hoe die slaaptraining eruit zag? Hoe kom je af van een slaapassociatie.

één jaar geleden

Reactie op xjanneke

Herkenbaar!! Uit wanhoop maar steeds in bed gepakt maar dat kost je ook je ...
Wat fijn dat het uiteindelijk is gelukt! Kan me voorstellen dat zoiets wel heftig is. Kun je er iets meer over vertellen? Ik ben wel benieuwd naar het proces.

één jaar geleden

Het is pittig en dit wist ik vooraf.. een kind dat 10 maanden lang gewend is geweest om in slaap te worden gewiegd en in bed te worden gepakt als het om 04:00 rechtop in bed zit heb je niet zomaar slapend ‘s nachts. Ik heb hierom bewust 2 weken vrij gepakt op het werk zodat ik niet helemaal gek zou worden. Ook heb ik haar 2 weken niet naar de opvang laten gaan maar thuis gehouden. Het bestaat eigenlijk uit verschillende onderdelen; - Is de kamer goed om in te slapen? (Temperatuur goed, is het donker genoeg, niet afgeleid door bergen speelgoed) - Krijgt je kind overdag voldoende rust tijdens de dutjes? - Zijn de dagen niet te kort/lang? - en het belangrijkste; Heb je een duidelijke slaaproutine? Dan ga je bij elk moment dat je je kind naar bed doet steeds dezelfde routine doorlopen. Overdag en avondroutine mag afwijken. Je legt je kind in bed met een knuffeldier en als het rustig in bed ligt vertrek je. (Droomscenario) Is je kind onrustig, dan geef je opnieuw het knuffeldier eerst en troost je je kind IN BED. Maar pakt je kind er NIET uit! Aaien over de bol, hand op de buik of rug. Sussen. Is je kind rustig dan ga je weg. Wanneer je kind dan weer onrustig wordt, wacht je 5 minuten en ga je terug om weer IN BED te troosten. Ik bied haar altijd eerst een knuffeltje aan, alvorens ik haar troost. Savonds voor ze naar bed gaat pak ik tijdens het geven van de fles ook al dit knuffeltje erbij. Wanneer ze nu snachts wakker wordt, gaat ze op zoek naar het knuffeltje (eerste teken van troost) en vindt ze haar slaap weer. En geloof me; ik heb nachtenlang naast haar gezeten en liggen kriebelen en aaien en ze huilde en huilde maar en trok alles uit de kast (klappen in de handjes, krijsen, snikken de hele mikmak). En ja; ik heb er huilend naast gezeten en heb elke dag willen opgeven en haar eruit willen pakken zeker toen ze ziek werd maar ik heb niet toegegeven. Uiteindelijk na 2 weken slaapt ze overdag top en ‘s nachts slaapt ze door!!

één jaar geleden

Bij ons is het ook al 6 weken ruk. Sinds sprong 7 begon heeft ze geen nacht doorgeslapen. De nachten varieerden heel erg, soms was ze uren aan 1 stuk wakker en veel te druk om weer in slaap te vallen. Andere keren was ze heel moe maar lukte het haar gewoon niet, ook met wiegen niet. Sinds toen gaat ze af en toe in bed. Tijdens de sprong werd ze ziek en vorige week was het de laatste week sprong en begonnen er 2 tanden door te komen 😅. Ben er nu ook wel helemaal klaar mee met het geaai, gewieg en getroost om haar dan vaak uiteindelijk maar tussen ons te leggen in de nacht. Sinds de tandjes is ze ook echt ontroostbaar en blijft ze zelfs bij mijn man helemaal overstuur huilen. Als ik er dan over pak is het gelijk rust en valt ze bij mij in slaap. Overweeg ook slaaptraining, maar ergens heb ik hoop dat het na de tandjes weer normaal wordt. Na eerdere sprongetjes met wiegen werd ook telkens alles op een gegeven moment weer normaal.

één jaar geleden

Reactie op charlotteschr

Bij ons is het ook al 6 weken ruk. Sinds sprong 7 begon heeft ze geen nacht ...
Snap ik! Ik had ook zoveel hoop maar zag mezelf elke x weer een excuus vinden waarom het niet ging 🤣 sprongetje, tandjes, leren lopen, verkouden. Ik was KAPOT kon echt niet meer na 10 maanden zonder slaap dus toen maar begonnen hiermee. Hopelijk lost het zich bij jullie weer gewoon op 🙏🏼🙏🏼

één jaar geleden

Reactie op xjanneke

Het is pittig en dit wist ik vooraf.. een kind dat 10 maanden lang gewend i ...
Wat fijn om te lezen, heel erg bedankt voor de informatie! Erg fijn om er zelf weer allerlei dingen uit te kunnen halen om toe te passen. Ik ben heel blij voor jullie dat het zo goed heeft gewerkt.