6 Reacties

9 maanden geleden

Het is echt gek maar mijn zoontje reageerde er ook op… alle vaccinaties gingen hem echt goed af was beetje suf maar dat was het. Nu na de elfmaande prik was hij echt super ziek gewoon een heel ander kind in huis hij had ook uitslag op ze arme en benen en bij ze billentjes en paar plekken in ze gezicht ook koort had dis het was zo zielig maar dat heeft wel zekker een week geduurd..dit doet ons wel twijfelen om de 14m prik niet te nemen….

9 maanden geleden

De 11mnd prik staat er om bekend dat deze het pittigste is. Hier reageerde mijn dochtertje er ook het heftigste op. (De andere vielen tot nu toe erg mee) 2 dagen hoge koorts, slecht eten, slecht slapen. Ze was de hele week uit haar doen. Maar inmiddels weer helemaal opgeknapt. Het kan ook zijn dat je kleintje al iets onder de leden had, waardoor ze er nu extra last van heeft. Maar het komt goed hoor! Hopelijk heeft de HAP je al wat gerust kunnen stellen... De hoogte van de koorts is niet zo erg deze stijgt bij kleintjes al snel naar de 40/41 gr. En het kan zo een week aanhouden. Vaak in de ochtend is het lager en stijgt het in de loop van de dag. Je kan PCM geven zodat ze zich wat beter voelt. Eten hoeft niet, drinken is het belangrijkste. Plasluiers in de gaten houden en of ze alert blijft. Verder lekker veel knuffelen en liefde geven. De vaccinaties zijn voor een goed doel, maar ze moet er wel ff doorheen 🥴😢

9 maanden geleden

Reactie op Aleksandra99

Het is echt gek maar mijn zoontje reageerde er ook op… alle vaccinaties gin ...
Wat vervelend dat je zoontje er zo ziek van is geweest. Kan me voorstellen dat je ervan geschokken bent. Overleg vooral je twijfel met het CJG. Wees je er trouwens bewust van dat de 14mnd prik een heel ander vaccin is! (BMR+menACWY) Dus grote kans dat deze reactie er niet meer gaat komen. De BMR worden ze trouwens vaak een week later pas ziekjes van. Iets om alvast rekening mee te houden... En na de 14mnd prik ben je er voorlopig vanaf want dan moet je kleintje pas met 4 jaar weer!

9 maanden geleden

Onze dochter heeft ook vorige week de 11 maanden prik gehad en wij hadden een compleet andere baby gedurende een week. Koorts wel alleen diezelfde dag gehad, maar bijna een week slecht/niet eten, weinig willen drinken en slecht slapen. Herkende ik ook niet van de vorige prikken. Die wisselende hoge koorts bij jou is wel bijzonder, misschien toch griep oid erbij gekregen? Zou kort lijntje houden met de huisarts/hap, vooral als je het niet vertrouwt gewoon bellen

9 maanden geleden

Reactie op Passiebloem

Onze dochter heeft ook vorige week de 11 maanden prik gehad en wij hadden e ...
Het was vanmiddag bizar, ze ging met 41 naar bed en ze kwam er 3uur later met 35,6 uit bed en ze is nu zonder koorts maar bed gegaan gelukkig. Ze ligt nu ook rustig te slapen. 🙏🤞

9 maanden geleden

Reactie op Sufjuffie

Het was vanmiddag bizar, ze ging met 41 naar bed en ze kwam er 3uur later m ...
Lastig allemaal hè. Konden ze maar praten, maakt het voor ons ook makkelijker. Hopelijk gaat het snel weer beter!