De titel zegt het al. Onze dochter is rond de 11 kg en ongeveer 80cm. Wat is het beste voor haar voor bij het zwembad op vakantie? De zwemjuf gaf aan een puddle jumper maar deze kan ik alleen vinden vanaf 15kg.
Volgens mij zijn ze ook alleen vanaf 15 kg te verkrijgen. Ik heb toevallig net vandaag zwembandjes binnen gekregen die ik gisteren had besteld voor 0-2 jaar. Mijn zoon is wel een stukje groter en zwaarder dan jou dochter maar dacht wacht nog even met de puddle jumper. Je hebt wel zwemvestjes die vanaf 1 jaar gaan. Wij hebben ook nog een zwemband waar hij eventueel nog in kan. Maar dat vond hij een paar maanden geleden niet zo leuk.
Wij kwamen er ook maar niet uit, dus niks gebruikt. Ze vallen met deze leeftijd/dit gewicht overal tussen in, heel irritant. Haar aldoor bij haar hand gegrepen bij het zwembad en in het bad goed vast gehouden. Nog even zo'n inzitzwemband geprobeerd, maar was janken geblazen. We zijn ook maar 2x wezen zwemmen, dus durfde het zo wel aan.
Wij zijn nu op vakantie en hadden zowel een puddle jumper als bandjes van swim essentials voor 11-15 kg.
Gebruiken haast alleen maar de bandjes die werken super fijn, de puddle jumper is toch net wat te groot voor m'n gevoel terwijl hij ruim 13 kg is en 90 cm
Voor mijn dochter (van 1 december, 13,5 kg, weet niet precies hoe lang) hebben we zwembandjes en alvast een puddlejumper. Die puddlejumper is nu net nog was te groot. De zwembandjes werken perfect.
Onze zoon van 20 maanden heeft een puddle jumper. Hij weegt nog geen 15 kilo maar hij zit goed en kan er heerlijk mee drijven/ zwemmen. Hij vind het fantastisch. En je blijft er hoe dan ook toch bij. Kun je van iemand misschien een puddle jumper passen? Kijken hoe die zit?
Het gaat volgens mij niet om het passen maar om het drijf gewicht. Onze dochter had er vd week eentje van een nichtje aan en ze dreef iedere keer half ondersteboven als ik d'r los liet. Doordat ze te licht is dus denk ik. Dus pas goed op als je lid je lichter is dan 15kg