12 Reacties

2 maanden geleden

Ik kreeg van een verloskundige een tip daarvoor. Als je tenminste kv geeft, anders werkt dat niet. Steeds minder schepjes kv in dezelfde hoeveelheid water. Dat zou ook het hongersignaal afbouwen. Bv zou je misschien kunnen mengen met water?

2 maanden geleden

Heeft hij niet gewoon nog voeding nodig als hij zoveel honger heeft in de nacht? Bij mijn 14 maanden oude dochter maakt het wel verschil als ik er tijdens het avondeten flink veel vast voedsel in krijg. Daar teert ze langer op dan kv en dan duurt het langer voordat ze weer honger krijgt.

2 maanden geleden

bij ons helpt overdag echt heel veel eten geven zodat ze goed vol zit, als ze niet goed gegeten heeft overdag dan is ze meteen snachts weer wakker voor een fles. vorige week zowaar een week lang doorgeslapen🤫

2 maanden geleden

Ik had dit ook! Inclusief het krijsen. Hiervoor een videoconsult bij Snuggles en Dreams gevolgd. Deze was heel fijn en gaf veel info. Mijn zoontje dronk ook beiden flessen nog gulzig leeg, maar toch was er sprake van een slaapassociatie. Wij zijn er van de een op de andere dag mee gestopt. Hij mopperde, want wij gaan nu ook niet direct meer zijn kamertje op, maar na 2 dagen was ook dat klaar en slaapt hij nu heerlijk rustig zonder gegil. Je kan het uiteraard ook afbouwen naar steeds minder, maar op deze leeftijd hebben ze het niet nodig als ze overdag genoeg binnen krijgen.

2 maanden geleden

Reactie op EstherVJ

Ik kreeg van een verloskundige een tip daarvoor. Als je tenminste kv geeft, ...
Zo deden wij het ook. vb 90 ml water en 2 schepjes ipv 3. daarmee hebben we een voeding s nachts kunnen afbouwen. We hebben er nu nog eentje robd 22u à 23u en zie deze niet meteen wegvallen.

2 maanden geleden

Onze oudste had dit ook. Heeft tot 15/16 maanden nog om de fles gevraagd. Onze jongste wil al geen fles meer vanaf 10 maanden. Onze oudste is een dun meisje met geen grammetje te veel. Ik zou me er persoonlijk niet druk om maken

2 maanden geleden

Hoezo is dit niet de bedoeling?

2 maanden geleden

Mijn dochter van 14 maanden wil ook graag nog zeker wel minimaal 1 fles voor het slapen gaan. Anders valt ze gewoon niet in slaap. Ik heb zoiets als van; tegen de tijd dat ze 5 is, zal ze vast geen fles meer willen😬 ik zou zeggen, luister fijn naar je kindje, als hij nog niet veel te dik is dan kan het prima imo

2 maanden geleden

Mijn dochter doet dit ook hoor. Altijd 1x maar meestal twee keer. Ze zal het wel nodig hebben denk ik dan!

2 maanden geleden

nachtvoedingen is heel normaal,,'s nachts vind de grootste groei plaats. gewoon doen

15 dagen geleden

Over wat voor fles heb jij het? Wij zitten met precies hetzelfde probleem. 9 van de 10 keer als hij wakker wordt heeft hij een flesje warme melk (gewone halfvolle melk) nodig om weer in slaap te kunnen vallen. Ik vind dit echt ontzettend irritant en zou het ook echt willen aanpassen. Mijn man heeft er minder moeite mee en stopt er het liefst bij elk huiltje een flesje in als oplossing.

14 dagen geleden

Mijn zoontje had dit ook tot enkele weken geleden, plots gestopt dan. We hebben hier echt niets voor gedaan. Voordien gaven we gewoon wat melk, kleine hoeveelheid en altijd aangeleng met extra water. Dus ... Zal ooit wel ophouden.