26 Reacties

8 maanden geleden

14 maanden prik nog niet gehad! Maar hier na alle andere prikjes op de dag zelf wat jengelig, avond ietsje verhoging en de volgende dag dunne poep, maar leek ze geen last van te hebben

8 maanden geleden

Bij de 14 maanden prik zit er 10 tot 14 dagen tussen de prik en het ziekjes worden. Bij mij zeiden ze dat het slim was de prik te laten zetten als je na die 10 dagen geen belangrijke afspraken of vakantie had gepland

8 maanden geleden

Weet nog van de oudste dat juist de bmr dagen later wat griepachtige klachten gaf. Hij heeft er toen een week klachten van gehad. De menC prik had hij dezelfde dag wat last van zoals bij de andere prikken. Wij hebben ze apart laten zetten, vandaar dat ik weet hoe hij per prik reageerde :-).

8 maanden geleden

Mijn zoontje heeft het vorige week maandag gekregen en hij begon pas gisteren koorts op te lopen. Hij is heel erg hangerig, heeft wat dunnere poep en koorts dus, maar tot nu toe het is onder controle met een beetje Nurofen. Verder is hij vrolijk en speelt de hele dag door. Ik hoop dat het niet erger wordt 🤞🏼

8 maanden geleden

Owja en hij heeft de vorige vaccinaties geen last van gehad

8 maanden geleden

Ja de enige prik waar hij eigenlijk last van heeft gehad , na ongeveer 10 dagen heeft hij koorts gehad en kreeg hij rode bultjes maar gelukkig was het ook zo weer over .

8 maanden geleden

Ik wissel in februari van baan, vandaar mijn vraag. Hem eerder geven kon helaas niet gaf het CB aan want er is geen plek. Dan moet haar vader toch een klus afzeggen mocht het nodig zijn. Ze heeft van alle andere prikjes last gehad dus ik verwacht het van deze 2ook.

8 maanden geleden

Vrienden van mij hebben een dochter van 14 maanden. Is na 7 dagen erg ziek geworden van de prik. Een week lang. Heeft bij de eerdere vaccinaties weinig last gehad. Mijn zusje heeft een zoon van 14 maanden en hij heeft een dag verhoging gehad en wat bultjes op z’n lijf. Dit was na 10 dagen. Hij is overigens van alle andere vaccinaties wel even min geweest. Deze viel voor hem mee. Wij mogen in februari heen. Ik ben de week na de prik toevallig vrij. We zullen zien

7 maanden geleden

Afgelopen vrijdag. Ze was het hele weekend hangerig en snel huilen. Maandag weer vrolijk en zichzelf :-) Maar je kunt het toch even verzetten tot een moment dat het wel uitkomt? Heb ik eerder ook wel gedaan. Een maandje later maakt echt het verschil niet.

7 maanden geleden

onze meid heeft hem vorige week maandag gekregen en is sinds gister er ziek van 39.1 koorts en hangerig en huilerig. hopelijk over een paar dagen weer beter

7 maanden geleden

ons dochtertje heeft deze 5 februari gehad en ze heeft er gisterenavond beetje verhoging van gehad. dus na 9 dagen ongeveer. verhoging was vanochtend al weer weg, geen last gehad verder

7 maanden geleden

Reactie op Roos1991

Afgelopen vrijdag. Ze was het hele weekend hangerig en snel huilen. Maandag ...
ziek worden komt nooit uit 😅 ik heb een nieuwe baan dus kan niet gelijk thuis blijven en heb ook nog niet genoeg vrije dagen gespaard. papa heeft ook geen onbeperkt aantal vrije dagen en is van de week thuis geweest vanwege ziekte. oppas is geen optie want iedereen werkt, dus een beetje proberen te plannen dat de klachten in het weekend komen is geen overbodige 😕

7 maanden geleden

Reactie op Cil

onze meid heeft hem vorige week maandag gekregen en is sinds gister er ziek ...
ah, beterschap!

7 maanden geleden

Reactie op Lucie90

ziek worden komt nooit uit 😅 ik heb een nieuwe baan dus kan niet gelijk th ...
Als je kindje ziek is kun je toch gewoon calamiteiten verlof opnemen? Ik weet natuurlijk niet wat voor werk jullie doen, maar zou het heel raar vinden als ze moeilijk gaan doen als je kind ziek is…

7 maanden geleden

Reactie op lvdee

Als je kindje ziek is kun je toch gewoon calamiteiten verlof opnemen? Ik we ...
je kan inderdaad verlof opnemen, ze is nogal vaak ziek dus als ik elke maand verlof op neem ivm mijn kind denken ze aan het eind van mijn contract ook we nemen wel iemand anders aan.

7 maanden geleden

Reactie op lvdee

Als je kindje ziek is kun je toch gewoon calamiteiten verlof opnemen? Ik we ...
Mijn werkgever ziet dit niet als een calamiteit hoor! Dat is als je op het punt staat om naar je werk te gaan en je waterleiding knapt in de woo kamer oid. Zorgverlof mag ik alleen opnemen als mijn kind ernstig ziek is, daar valt een griepje zeker niet onder....Ik moet gewoon vervangende opvang regelen als mijn kids ziekjes zijn of indien mogelijk mag ik verlof opnemen. Maar met het personeelstekort is dat haast niet mogelijk..

7 maanden geleden

Reactie op BEG83

Mijn werkgever ziet dit niet als een calamiteit hoor! Dat is als je op het ...
Als je je kind moet ophalen van de opvang omdat het ziek is, mag je wettelijk calamiteiten verlof opnemen. Als je kind ziek is en je daarom thuis moet blijven dan is dat kortdurend zorgverlof. Daar heb je ook recht op als niemand anders voor je kind kan zorgen. Dus als je kind in het ziekenhuis ligt heb je geen recht op kortdurend zorgverlof. Kortdurend zorgverlof is ook onbetaald. Mijn werkgever geeft zelf wel de keuze of je dan kortdurend zorgverlof, ouderschapsverlof of vakantiedagen opneemt. Het verschil weet ik niet precies maar zit in pensioenopbouw en doorbetaald worden.

7 maanden geleden

Ik zou in het geval van geen verlof te kunnen opnemen achterwacht gaan regelen , bij ons is ze er echt ziek van of ze heeft ook nog 6e ziekte gekregen gezien de hoeveelheid vlekjes.. Ze zit onder de vlekken en heeft al 3 dagen 40 graden koorts. We weten niet zo goed of dit nou door de prikjes komt of 6e ziekte ?

7 maanden geleden

Reactie op Lucie90

je kan inderdaad verlof opnemen, ze is nogal vaak ziek dus als ik elke maan ...
Volgens mij mag dat wettelijk gezien niet?

7 maanden geleden

Reactie op Cil

Ik zou in het geval van geen verlof te kunnen opnemen achterwacht gaan rege ...
ach, lief kind toch 🙁