10 Reacties
5 maanden geleden
Hoelang slaapt hij 's middags nog? Ons zoontje slaapt nu gelukkig weer goed. Maar heeft ook even (dikke 2.5 maand) gehad dat hij uit zijn peuterbed kwam, continue, het werd elke keer een strijd. Ik ben ook zwanger en wij hebben er uiteindelijk voor gekozen om een peuterbed te plaatsen met hogere spijlen zodat hij er niet uit kan klimmen, want dat deed hij bij de vorige. En sinds dien slaapt hij weer goed.
Ik ben over 10 weken uitgeteld en ons zoontje is ook 2.5 jaar oud. Ik laat hem s middags ook niet langer meer slapen dan 1.5 uur.
Liefs 🥰
5 maanden geleden
Wij zijn ook het middagdutje gaan skippen. Om me heen kreeg ik veel advies van anderen die dit te vroeg vinden, maar hem korter laten slapen of eerder was ook geen succes (de rest van de dag was hij dan huilerig) en nu gaat het juist goed. De meeste dagen houdt hij het makkelijk vol tot 7 uur en slaapt dan redelijk snel (we gaan er nog steeds gezellig naast liggen, maar kunnen binnen een kwartier wel weer opstaan).
5 maanden geleden
Herkenbaar wat je vertelt, behalve de night terrors.
Ons zoontje is 2,5 en sinds twee maanden ook grote broer. De middagslaapjes worden steeds minder en kosten steeds meer moeite. Soms lukt het nog maar vandaag hebben we het voor het eerst niet meer gedaan. Nu slaapt hij bijna gelijk om 19:30 uur. In de middag waren we ook strak in het aantal uren slaap, namelijk maximaal 2 uur en niet later dan 15:00 weer uit bed.
Het slaapritueel moet kort en zonder al teveel ruimte te geven.
Behoorlijk wat frustratie en gedoe verder zijn we nu denk ik in de fase dat hij geen middagslaap meer wil. Hij zegt ook dat hij niet moe is.
De overgang met een klein zusje erbij heeft zeker meegespeeld in het onrustig slapen voor en na de geboorte.
5 maanden geleden
Bij ons zoontje van nu 2.5 jaar begon dit ook toen zijn broertje werd geboren (bijna 5 maanden geleden) wij zijn toen gestopt met het middag dutje want kreeg hem er 's avonds niet meer in. Ook wou hij ineens dat ik er even bij in ging liggen tot dat hij slaapt. Dus nu gaat hij rond half 7/7uur onder de douche, boekje lezen en even knuffelen en binnen 10 min slaapt hij. Doet hij een middag dutje dan slaapt hij niet voor half 10. Als hij nu in slaap valt overdag dan maak ik hem met max 20 minuten weer wakker, net genoeg voor hem om weer fit te worden en alsnog op tijd te kunnen slapen.
5 maanden geleden
Wat fijn om jullie reacties te lezen!
Hij doet inderdaad nog een middagdutje en t verschilt heel erg per dag, de ene keer 11-13 en de andere keer 12-14, vaak is het 1,5 u en heel soms 2 uur. Al heb ik wel het idee dat die dat nog nodig heeft en echt wel moe is rond die tijd.
Op de opvang doet die vaak geen dutje omdat het slapen daar niet lukt, dan wordt die ook soms in de avond wel wakker. Wellicht dan toch de komst van zn broertje die (logisch) veel indruk op hem maakt.
Slaapt de baby, is de oudste wakker meh haha
Ondanks dat we een redelijk kort bed ritueel hebben kletst hij dus echt nog graag. Las laatst ergens dat dat echt ontladen is, al komen de meest random dingen aan bod: mama wat betekend dromen? Wat eten volgens? Morgen gaan we naar de dierentuin. Na het slapen gaan we spelen etc
5 maanden geleden
Reactie op BABY-2022-dec
Wat fijn om jullie reacties te lezen!
Hij doet inderdaad nog een middagdu ...
Ja dat babbelen en ontprikkelen doet die van ons ook. Dat gaat alle kanten op maar heeft meestal te maken met het verwerken van wat er op een dag gebeurt. En dan in hun belevingstaal.
5 maanden geleden
Bij ons zoontje was dit ook. Toen ook het middagslaapje er af gehaald, ondanks dat ik dat eigenlijk te vroeg vond op basis van alles wat er over geschreven wordt en ook omdat hij bij zijn middagslaapje wel altijd goed in slaap viel en zonder mopperen ging. Maar sindsdien sliep hij gewoon weer binnen tien minuten in ‘s avonds en hij slaapt goed door en wordt uitgerust wakker. De eerste paar dagen was hij wel aan het gapen rond 12:30, maar toch doorgezet en nu gaat het al twee maanden goed! Moet zeggen dat ik er eerst ook wel tegenop zag omdat het ook voor mij mijn rustmoment was gedurende de dag, maar nu vind ik het juist heel fijn dat we flexibeler zijn!