12 Reacties

één jaar geleden

Maar je geeft hem ook groenten- en fruitpap? Dan is 2 flesjes normaal, maar die van de nacht zou dan best in de ochtend zijn. Is er een reden dat je 180 geeft? Ik geef nu 240 en dan heeft hij pas in de ochtend terug honger en drinkt hij weer 240

één jaar geleden

M’n zoontje is volgende week 9 maanden gecorrigeerd , gister naar consultatie bureau geweest en we mogen ook over op 2 flessen omdat hij voor de rest alles goed eet ( z’n fruit, vezels en groente ) en goed water/thee/diksap tussendoor drinkt .

één jaar geleden

Hier ongeveer hetzelfde. Zoontje drinkt sinds hij 8 maanden is zijn flessen steeds slechter (zat wel op drie flessen al een tijdje). Eet nu goed 2 boterhammen als lunch en heeft dus geen trek meer in een fles rond de middag. Wij geven daarom nu in de ochtend een fles van 180 en laat op de avond (tussen 00.00 en 01.00 uur) een fles van 180. Zonder late fles meldt hij zich tussen 03.00 en 04.00 uur). Ze geven zelf heel mooi aan dat ze toe zijn aan vaste maaltijden en minder behoefte hebben aan de fles. Hij groeit onverminderd hard door nu hij minder flessen krijgt, dus ik denk dat het prima kan met 8 maanden 2 flessen (mits de vaste hapjes dus goed gaan ook). ☺️👍

één jaar geleden

Denk dat het heel erg wisselt per kindje. Als ze tevreden zijn, verder goed eten en aankomen zal het vast wel goed zijn. Die van mij drinkt er nog steeds 4 heeft ook heel lang 5 flessen gehad, hij drinkt ze allemaal op en eet daarnaast ook alle hapjes die ik aanbied 🤷🏼‍♀️

één jaar geleden

Dankjulliewel voor de tips! Fruit en warme maaltijd gaat goed, brood nog niet echt. Eet wel pap. Water drinken gaat ook goed. Hij wil niet meer dan 180+6. Als ik meer aanbied drinkt hij niet op!

één jaar geleden

Reactie op RmaVries

Hier ongeveer hetzelfde. Zoontje drinkt sinds hij 8 maanden is zijn flessen ...
Ik ga ook een proberen iets later een fles te geven!! Dank!!

één jaar geleden

Ja denk ook dat het afhangt wat je allemaal geeft door de dag. Hier is dat tussen 6 en 7:240ml en soms nog boterhammetje (1snee) 11h ong: 240 groentenpap. 15h: fruitpap en soms nog snee brood. 17h30-18h: fles 240ml. Vorige maand nam hij dan nog een fles tussen 18h en 24h, maar deze is ondertussen weggevallen. Tis beetje zoeken hè, ma valt wel in zen plooi

één jaar geleden

Reactie op Jansje22

Denk dat het heel erg wisselt per kindje. Als ze tevreden zijn, verder goed ...
Gelukkig hier ook dacht dat ik al de enigste moeder was van een dochter van 8 maanden die nog 4 flessen drinkt

één jaar geleden

Reactie op AT94

Gelukkig hier ook dacht dat ik al de enigste moeder was van een dochter van ...
hier ook nog 4x 180 hoor, was met 7mnd pas van nr 5 af

één jaar geleden

Ik geef borstvoeding en mijn dochtertje van 8,5 maand drinkt sinds ze 7 maanden is nog maar 3x en nu wil ze steeds vaker de voeding van de middag niet meer, dus hier ook naar 2 voedingen aan het gaan

één jaar geleden

Hier ook 2 flessen, bijna 9 maanden! Eet verder goed fruit/groenten/brood ☺️

één jaar geleden

Hier drinkt onze dochter van 8,5 maanden ook twee flessen sinds deze week. Om 7:30 uur en om 19:00 uur. De middagfles tijdens het broodje eten wilde ze ineens niet meer. Ze eet nu weer beter haar fruit en haar avondeten. Dit was een paar weken iets minder. Waarschijnlijk was ze al eerder toe aan een fles eraf.