11 Reacties

2 maanden geleden

Ik heb twee kleintjes. Een van bijna 3.5 jaar en een van 2. Twee jongens. Ze zijn zo druk 😂😂😂 ik ben er klaar mee. Ik wil niet al te groot praten maar ik wil geen derde. De oudste zit lekker 4 dagen op de voorschool. Hij is zindelijk. De tweede is bijna 2 jaar. En ook lekker zelfstandig of met zijn broer aan t spelen. Ik wil niet meer opnieuw beginnen. 😂😂 ik doe het meest ook alleen. Dus ik vind dat ik nu net genoeg aandacht kan geven aan beide. Een derde zou teveel zijn. Maar ook als ze iets groter zijn. Ik heb geen zin meer met dat gesjouw van de maxicose en dat soort dingen. Begrijp me niet verkeerd hoor ik hou van mijn kinderen. 😂

2 maanden geleden

Ik ben nu zwanger van mijn tweede. Mijn wens is drie, mijn partners wens is twee. Maar we hebben besloten dat we dat pas bepalen als deze tweede hoog en breed 1-1,5 jaar is. Dan pas kan je goed inschatten hoe het leven met twee is, denk ik.

2 maanden geleden

Wij hebben drie kinderen, dicht op elkaar. Onze ervaring is dat je bij elk kind meer relaxt bent als ouder, dat het allemaal wel makkelijker gaat. Ze spelen ook heel leuk samen. Het grote nadeel vind ik de logistiek. Zeker als je als 1 ouder met alledrie ergens naartoe wilt. Maar dat zal makkelijker worden naarmate ze ouder worden, nemen wij aan

2 maanden geleden

Ik heb er 2 onder de 2 en zou niet weten waarom ik nog een 3e zou willen 😁 dus geen enkele twijfel en kan me ook niet voorstellen dat dat gevoel gaat veranderen

2 maanden geleden

Wij hebben twee kinderen. Voor ons is het zo compleet. De babyfase is niet zo aan ons besteed en er zit ook 5 jaar tussen de twee. Onze oudste is 7, erg fijn als ze wat zelfstandiger zijn. Voor ons is het goed zo. Drie is me echt wat teveel en te druk. Ik moet er ook niet aan denken weer die nachten en flesjes en nog langer vastzitten aan slaapjes en later zwemles 🤣

2 maanden geleden

Ik wil heel graag nog een 3e. De oudste is 3,5 en de jongste word over 1,5 maand 2. Dat zou voor mij een mooi moment zijn om voor een 3e te gaan. Helaas denkt mijn partner daar anders over. Die ziet het echt niet zitten. Hoe ik wist dat ik er nog 1 wou? Het is gewoon een heel sterk gevoel. Ik hou van moeder zijn en heb nog veel liefde over voor nog een kindje.

2 maanden geleden

Leuk topic! In mijn hoofd zie ik altijd 3 kinderen voor mij. En ik weet echt niet precies waarom dat gevoel bij mij hoort. Mijn zoontje is van dec 22 Mijn dochter is van mei 24 (bewuste keuze) Het begin ging soepel, maar door diverse ups en downs (iedereen kent ze hier wel) vinden we het soms heeel erg zwaar. En soms juist weer niet zwaar. Ze sluiten zo leuk op elkaar aan qua leeftijd. Mijn man is heel duidelijk dat een derde nu niet in onze draagkracht valt. We zijn te moe. Volgens mij zou hij in de ideale wereld wel willen. Ik heb wel heel sterk het gevoel dat ik nog een 3e wil. Maar ik voel nu zeker stress/onmacht erover. Ik hoop dus dat alles straks zodanig loopt dat het we het weer aankunnen en ervoor gaan. Zo niet, dan hoop ik dat mijn wens ook vanzelf vervaagd. Snap je? Ik vind het dus een goede vraag die je stelt en ik ben benieuwd naar de antwoorden.

2 maanden geleden

We hebben een dochter van 3 en een zoontje van bijna 2. Voor mijn partner is het goed zo. Ikzelf had altijd het ideaalbeeld van drie kindjes. Maar nu hebben we twee heel slechte slapers en ik weet niet of dit nog een derde keer aan kan 🙈 Als we er niet voor zouden gaan, heb ik schrik dat ik altijd zou denken 'hoe zou het met een derde kindje zijn'. Mijn partner ziet vooral ook praktische bezwaren zoals een extra slaapkamer nodig, andere auto, alle attracties of hotelkamers zijn meestal voorzien voor vier personen... Nog geen idee wat er bij mij zal winnen, mijn hoofd of mijn hart... 😕

2 maanden geleden

Ik ben nu zwanger van de tweede. Wij hebben hier veel moeite voor gedaan. Voor mijn dochter twee miskramen gehad en een zwangerschap moeten afbreken met bijna 22 week. Deze zwangerschap beleef ik ook als zwaar. Heb tot week 16 op de bank gelegen en was 24 uur per dag kots en kots misselijk. Ik kan mij absoluut niet voorstellen dat ik hier nog eens door zou moeten gaan. Laat staan "het lot te tarten" en nog een keer zwanger worden met de kans dat het wederom fout gaat. Daarnaast is onze wens altijd 2 geweest. Overzichtelijk, past makkelijk in de auto, kunnen beide een kind pakken als het nodig is. Ik kan mij gewoon niet voorstellen dat we ooit een derde levend kindje gaan krijgen. Zeg nooit nooit, wie weet denk ik er over 3 jaar heel anders over. Maar nee. Voor mijn man ook een hele zware nee.

één maand geleden

Ik houd het ook bij 2. Twee is gezellige drukte, drie is complete chaos. Ik heb dit weekend gebabysit op de 3 kindjes van mijn broer, leeftijden 4,5, net 2 en 7 maand. Amai daarbij lijken mijn 20m en 5m plots peanuts 😂

20 uur geleden

Hoi hoi, wij zijn voor een 2e gegaan en ondertussen ook zwanger van de dus 2e, nu kwam als verassing er uit dat het een tweeling is en dus hebben we weinig ‘keus’ om wel of niet voor een 3e te gaan 🫢 ondertussen bijgekomen van de schrik aangezien ik er eigenlijk absoluut niet meer als 2 had gewild, maar sommige dingen moeten denk ik zo zijn …