18 Reacties

10 maanden geleden

Herkenbaar 'probleem' haha. Mijn dochter is van 26 december. Wij willen het de 28e vieren. Eigenlijk nog niet over nagedacht wat we met de versiering doen, denk gewoon het meeste laten hangen en daarnaast wel plaats maken voor verjaardagsdecoratie. Kerstcadeaus hebben wij niet, dus dat scheelt. Wel Sinterklaas, maar dan dus gewoon dubbelop cadeaus.

10 maanden geleden

Onze zoon wordt 26 december 1 jaar, wij vieren het vanaf 12:00 tot ongeveer 16:00. Iedereen mag langskomen maar wel vermeld dat het goed kan dat hij ergens in die tijd een uurtje slaapt. Familie kan blijven na 16:00 en vieren we kerst met alleen onze famllie

10 maanden geleden

Ons zoontje wordt 26 december 1. Wij vieren het alleen met de families van 11.00u-13.30u. Bewust tussen de slaapjes in omdat we einde van de middag/avond ook nog kerst gaan vieren. De versiering wordt gewoon een mix. Qua cadeautjes doen we nu kerstavond de kerstcadeautjes en met zijn verjaardag alleen cadeautjes voor zijn verjaardag. 🙂

10 maanden geleden

Dochter wordt de 26e 1 jaar, ik vier het de 16e al... gelijk met de verjaardag van mijn broer (wordt 30). Heb veel stieffamilie, dus verwacht niet dat die zullen komen als het op de kerstdag gevierd wordt. En er is ook een jarige 24dec in de stieffamilie. Zelf heeft ze nog niet het besef wanneer ze wel of niet jarig is, dus ga voor gemak.

10 maanden geleden

Wauwi wat veel kiddos van 26! Mijn kindje wordt 26 december ook 1 en vieren het het weekend ervoor met familie en vrienden. En dan op zijn verjaardag zelf hebben we in de avond kerstdiner. Maar dan overdag samen met het gezin zijn.

10 maanden geleden

Ik volg ff! Onze dochter is ook jarig op eerste kerstdag… nog beetje lastig van hoe en wat

10 maanden geleden

Die van ons is er net voor jarig, 22 december. We vieren het een week eerder (16de) we laten alle kerstversiering gewoon hangen, extra gezellig! Heb wel bewust de versiering voor haar verjaardag een andere kleur gekozen dan onze kerstversiering, zodat het echt apart is van de kerst. Het is die dag gewoon haar verjaardag

10 maanden geleden

Hier van 6 december is wel geen kerst. Wij vieren 2 dec sinterklaas en dan 9 dec haar verjaardag. Wij kiezen er voor om dat bewust apart te doen, zodat haar verjaardag haar verjaardag blijft. Op de opvang viert ze het dan ook een week later. Wij vieren sinterklaas dit jaar met mijn familie en mijn schoonmoeder wilt nog sinterklaas cadeautjes op haar verjaardag geven en dat wil ik niet hebben. Maar wij hangen gewoon de kerstversiering op, dat is nu eenmaal de tijd van het jaar.

10 maanden geleden

Hier van 27 dec. Heel dec zit vol met verjaardagen ook bij ons dus wij vieren haar verjaardag 6 januari. Dan heb ik de kerstversiering de deur uit en is het echt haar verjaardag

10 maanden geleden

Ik ben zelf op 1e kerstdag jarig. Familie kwam er eindelijk nooit langs. Dat was ook niet haalbaar want iedereen had al iets met de kerst te doen. Er kwamen soms wat vrienden langs, maar verder vierde ik mijn verjaardag pas echt als de kerstdrukte voorbij was. Alles rondom kerst ging wel gewoon door. We hadden dus kerstversiering en slingers door elkaar haha. Cadeautjes deden wij kerst al niet dus dat was geen ding. Zelfde heb ik nu met mijn dochter die op sinterklaas jarig is haha

10 maanden geleden

Reactie op HdHD

Ik ben zelf op 1e kerstdag jarig. Familie kwam er eindelijk nooit langs. Da ...
Voelde je je nooit eenzaam op je verjaardag daardoor? Ik ben zelf midden in de zomer en heb daardoor weinig écht verjaardagen gehad. Ik vier het daardoor nog steeds niet. Ik wil mijn zoontje juist meegeven dat hij het waard om het leven en daarmee zijn verjaardag te vieren. Ik vind het zo lastig! Misschien denk ik er te moeilijk over, maar ik wil fijne herinneringen voor hem maken.

10 maanden geleden

Die van mij is ook op de 26ste jarig. Mijn man werkt met Kerst (in een restaurant is Kerst de drukste tijd) en een deel van de Familie moet met Kerst werken dus we maken er twee dagen van, dan kan iedereen aanschuiven als het uitkomt. En we hebben twee dagen taart😋

10 maanden geleden

Mijn dochter is de 26e jarig. Voor haar 1e verjaardag willen we het wel graag op de dag zelf doen. We vieren haar verjaardag en kerst in 1x. We hebben geen vrienden uitgenodigd, alleen familie. S middags taart en 's avonds gezellig aan het kerstdiner met z'n allen. Daarna bekijken we het per jaar. Paar dagen eerder of later vieren. Ik ga niet elk jaar het kerstdiner verzorgen 😅

10 maanden geleden

Mijn zoontje wordt op eerste kerstdag 1. Wij vieren het dit jaar bij mijn ouders en schoonouders voor het kerstdiner (dus opgesplitst en gecombineerd met de kerstdiners)

10 maanden geleden

Reactie op Herfst27

Voelde je je nooit eenzaam op je verjaardag daardoor? Ik ben zelf midden in ...
Ja, heb het nooit leuk gevonden. Had als kind altijd een beetje het gevoel dat je verjaardag vergeten werd door iedereen door het hele kerstgedoe. Al deden mijn ouders er wel alles aan om mij een verjaardagsgevoel te geven. Weet ook nog dat ik het vervelend vond dat het altijd vakantie was met mijn verjaardag. Ik kwam nooit op school als jarige en na de vakantie was iedereen het vergeten. Maar geen trauma aan overgehouden hoor. Nu vier ik het al jaren niet meer ook haha.

10 maanden geleden

Onze kleine meid wordt ook 1 op eerste kerstdag. Wij vieren een weekend van te voren haar verjaardag en op eerste kerstdag komen de opa's en oma's een taartje eten. Doen cadeaus met sinterklaas waardoor ze op haat verjaardag wel wat krijgt. Versiering een mix. Bij haat verjaardag hoort ten slotte een kerstthema hihi

9 maanden geleden

Ons zoontje is ook op 25/12 jarig. Wij vieren kerstmis nooit de dag zelf. Dus dat probleem hebben we eigenlijk niet. Wij hangen 25/12 veel verjaardag versiering op en geven hem pakjes ingepakt in verjaardagsinpakpapier geen kerst. We willen een duidelijk verschil maken kerst/verjaardag.

8 maanden geleden

Nog van harte gefeliciteerd! Onze zoon is ook op de 25e geboren. Wij hebben het een paar uurtjes die dag gevierd en vond het heel bijzonder en leuk dat al onze vrienden en familie gekomen zijn. Wij deden altijd op kerstavond de cadeautjes🥰