6 Reacties
3 jaar geleden
Ik denk dat dit heel erg aan de baby (huilbaby of makkelijke baby) en aan jullie zelf ligt. Voor mijn man en mij zou het niet werken maar een vriendin van mij heeft een zelfde soort constructie als jij nu noemt met haar partner en 2 kids (1van 3 en 1 van 1 inmiddels maar was al zo voor de geboorte van de tweede)
3 jaar geleden
Hier werk ik fulltime is dagdiesnt en mijn vriend in 5 ploegen. Hij neemt standaard elke 1e ochtend ouderschapsverlof op en ik beweeg om hem heen. Mijn werkgever is er flexibel en geeft mij volledige vrijheid met wanneer ik mijn uren werk. Ik ben van plan om het eerste jaar 1 tot 1,5 dag verlof op te nemen. De halve dag js bijvoorbeeld om het overdag slapen van mijn vriend nachtdienst op te vangen. Even puzzelen maar dan lukt het vast wel. 2 ouders met een dagdiesnt baan is alleen de norm omdat we dat accepteren. Ploegenwerk brengt heel veel pluspunten met zich mee zodra je je draai hebt gevonden. Ik zou zeggen geef die baan zeker een kans! Ja je bent (straks) moeder maar ook een eigen persoon
3 jaar geleden
Hier zijn we nog aan het puzzelen. Beiden werken we in ploegendienst, dus zodra we onze roosters hebben voor geheel 2023 gaan we de knelpunten opschrijven en daar nemen we dan verlof op of opvang.
Zelf vind ik het een voordeel. Beiden 7 dagen werken en dan zijn we 5 dagen vrij. Meestal loopt ons rooster langs elkaar heen, dus hebben we maar een uurtje of 5 oppas nodig per week.
Jullie komen er vast uit!