9 Reacties

één jaar geleden

Hier een zoon van bijna 10 maanden en die eet niks meer gepureerd. Wel vaak nog geprakt maar pasta en rijst gerechten krijgt hij zoals wij het eten en brood ook al met korst. Misschien een idee om haar de stukjes aan te bieden zodat ze het eten gaat ontdekken. Werkte bij ons erg goed.

één jaar geleden

Reactie op IG

Hier een zoon van bijna 10 maanden en die eet niks meer gepureerd. Wel vaak ...
Bedoel je dan dat ze de stukjes zelf kan pakken? En hoe groot maak ik ze dan? Ik haal idd ook nog de korst van het brood af...

één jaar geleden

Reactie op Michhh15

Bedoel je dan dat ze de stukjes zelf kan pakken? En hoe groot maak ik ze da ...
Ja stukjes zelf pakken inderdaad. Wij leggen wel elke keer maar 1 stukje op het dienblad van zijn eetstoel Als wij alles tegelijk neerleggen stopt hij namelijk alles tegelijk in zijn mond 🤣 Brood doen wij hier wel al met korst. Maar die van ons is een bijzonder exemplaar. Die bijt hele stukken van zijn cracotte dus niet een heel goed voorbeeld 🙈

één jaar geleden

Hier krijgt hij ook brood met korst, gewoon kleine stukjes, ik maak eerst lange repen en die snij ik nog een keer, klein vierkantje met korst. Leg ik er 1 per keer en dat pakt hij dan indd zelf dat vindt hij heel leuk! Verder ietsje grover maken dat hij erop kauwt. Ik zou beginnen met brood en dan als dat gaat verder met de rest. Succes 😊

één jaar geleden

Ahhh hier ook hoor! Ik geef haar bepaalde dingen wel zelf: broodje, korst apart, banaan, mango, kiwi etc. Maar de echte vaste fruit- en groentehapjes geef ik nog veel gepureerd. Dat is ook ondat ze anders veel minder eet! Ik doe het gewoon lekker rustig aan. Kauwen en stukjes eten kan ze wel gewoon. Dus maak me er niet zoveel zorgen om! 😊

één jaar geleden

Ik zou overgaan op hele stukjes. Wij doen rapley en daar wordt overal benadrukt dat je vooral geen prakjes moet geven met stukken erin. Dit is namelijk super verwarrend en daardoor gevaarlijk. Een kind verwacht zachte prut die hij zo kan doorslikken, maar dan zitten er ineens stukken in. Het is dan te groot om door te slikken en te klein om echt op te kauwen. Dus beter of het een of het ander, maar niet gemengd. Wij zijn met 6 maanden begonnen met een broodkorst, komkommerstengels, maïsvingers, pasta (penne of farfalle), banaan... Ze eet nu volledig met de pot mee (soms halen we er dingetjes uit die nog gevaarlijk zijn, maar dat komt nauwelijks voor). Tip: de app Solid Starts! Staat precies in hoe je iets kunt aanbieden per leeftijd.

één jaar geleden

Tot paar weken terug at ook zoontje alles gepureerd behalve brood. Brood snijden we soldaatjes van met korst en gaat van in begin (iets te) vlot. Zijn 2 weken geleden begonnen met stukjes fruit aan te bieden. Peer, mamdarijntje,banaan, druif, perzik, ... allemaal klein gesneden behalve mandarijn in partjes. In begin speelde hij met alles. Een serieuze plakboek maar ook zo fijn om hem te zien ontdekken. Knijpen, ronddraaien goed bekijken...de verwondering zo mooi. Nu eet hij alles op behalve mandarijntjes die zuigt hij leeg. Deze week zijn we met groentjes begonnen en vleesjes en dat gaat heel vlot. Hij krijgt middags 1 boke aangevuld met portie fruit en savonds gewoon zijn groentjes met vlees.

één jaar geleden

Hier prakken we alles en ze krijgt 8+ maanden potje van groente. Vrood wel stukjes alleen ze bijt dus niks. Alles gaat zo doorslikken. Daarom start ik nog niet met wat grotere stukken tot ze tandjes heeft. Veelste bang dat ze zich gaat verstikken.

één jaar geleden

Reactie op Mirimiri

Hier prakken we alles en ze krijgt 8+ maanden potje van groente. Vrood wel ...
Wij hebben ook wel gewacht met fruit tot hij tandjes had. Heeft er nu 5 en scheelt veel. Voordien was het ook hap slik weg