74 Reacties

één jaar geleden

Oh hou op schij uit haha! Ik vind het hele eerste jaar een aaneenschakeling van toestanden rondom slaap. Bij de oudste en nu ook bij de jongste. Al is onze jongste duidelijk een betere slaper, toch gaat het in vlagen. Overdag gaat nu weer goed. Ik voed haar wel in slaap, maar kan haar nu weer goed wegleggen i.p.v. krijsen bij het wegsluipen. In de nacht wil ze veel drinken. Dat wisselt van elk uur tot om de 2 uur. Van de week had ze voor het eerst in maanden een nacht waarbij ze 3 blokken van 4 uur maakte. En toen zat ik met de oudste op 🤣 Overigens slapen wij samen, vanaf een uurtje of 21. Want zo krijgen we allemaal nog het meeste slaap.

één jaar geleden

Reactie op Bobbel

Oh hou op schij uit haha! Ik vind het hele eerste jaar een aaneenschakeling ...
Zo fijn om herkenning te horen 😂. Ik moet inderdaad ook echt vroeg naar bed. Ik merk ook echt als ik een keer een nacht 6 uur achter elkaar heb kunnen slapen ik helemaal uitgerust wakker word.

één jaar geleden

Reactie op iiiertje

Zo fijn om herkenning te horen 😂. Ik moet inderdaad ook echt vroeg naar be ...
Mijn hemel, 6 uur! Haha dat kan ik me niet eens herinneren. Toen ze een maand of 4 was heb ik 2 nachten een blok van 5 uur gemaakt.. daarna niet meer 🤣 maar! Het wordt beter op den duur. Bij de oudste ging het na een jaar beter dus daar heb ik me maar op ingesteld 🤞🏻

één jaar geleden

Reactie op Bobbel

Mijn hemel, 6 uur! Haha dat kan ik me niet eens herinneren. Toen ze een maa ...
Heel veel respect voor jou. Ik zou echt omvallen met jouw tijden 😂. En al helemaal als je er 2 hebt rondlopen.

één jaar geleden

Sinds een weekje ofzo slaapt hij door 😴 Heel fijn. Hooguit word hij rond 10 uur ofzo nog een keertje wakker en dan tegen een uur of 6. Alleen valt hij momenteel wel moeilijker in slaap, zowel overdag als in de avond.

één jaar geleden

Hahaha slapen is hier echt nog nooit “goed” gegaan hoor. In de eerste weken sliep hij snachts nog wel 3 uur achter elkaar. Maar nu al sinds maanden dat hij gewoon rustig om de 2 uur komt drinken. We slapen samen dat scheelt een hele hoop onrust maar man man wat zou ik graag weer eens een nacht slapen zonder wakker te worden 😅 Overdag gaat overigens wel goed. Kan hem wegleggen en hij valt na zo’n 10 min in slaap, soms wat jengelen soms kletsen soms stil.

één jaar geleden

Hier gaat het slapen super goed! Sinds 3 weken ook een middag slaapje op bed! En al sinds 4 maanden slaapt ze van 18:30/19:00 tot 06:00/07:00 wij hebben gelukkig niks te klagen

één jaar geleden

Oh man, herkenning is toch heel fijn, ondanks dat het natuurlijk heel zwaar is voor iedereen. Hier ook een drama. Altijd al een slechte slaper. Overdag nog steeds hazenslaapjes en snachts om de 2/2.5u Wakker. Kan nog niet zelfstandig in slaap vallen. Hij slaapt gelukkig wel in zijn eigen bedje op z'n eigen kamer, maar evengoed slopend. Ik merk dat ik er soms best onzeker van wordt, al die kindjes die zo heerlijk slapen overdag en snachts. Ik zal vast iets anders of verkeerd doen. En dan die tips, oh je moet z'n slaapje verlengen, verplaatsen, even dit of dat.. dan denk ik hoe dan? Ik dank god op m'n blote knietjes met elke minuut slaap die hij pakt 😅🥴

één jaar geleden

Hier wel een schone slaapster, maar dat was ze al gelijk. Sliep door met 6 weken dus kan me ècht niet eens voorstellen hoe zwaar sommigen het hebben! Rsspect hoor! Mijn partner heeft al twee kinderen, die sliepen heel lastig. Die zegt ook: het is een hele andere ervaring nu, want ze slaapt gewoon.. hij had het met vooral de eerste heeel zwaar en dit is dus echt een verademing! Is toch echt per kindje anders 🩷.

één jaar geleden

Hier gaat t slapen wel goed! 😊 Er zijn nog wel eens nachten dat ze paar x wakker is en dan denk ohmy.. Maar mag eigenlijk niet klagen want over het algemeen slaapt onze dochter vanaf April/Mei de nachten door. Het enige wat we wel merken is dat als we een drukke dag hebben gehad ze s nachts meer wakker is & nu afgelopen week door de warmte dat ze wat minder slaapt in de nachten maar dat nemen we voor lief.

één jaar geleden

Hier gaat het slapen goed zowel overdag als de nacht. Hij slaapt in zn eigen kamer sinds dag 1. Slaapt door sinds net geen 5mnd. Sochtends slaapt hij gem 45min en smiddags gem 2u. Hij krijgt 1830u de fles en 1900u slapen tot de volgende ochtend 0600 a 0700. Dit is wisselend. Momenteel meer gedoe met slapen van de oudste. 3 Jr en komt 1 a 2 keer per nacht. Altijd een goede slaper geweest. Dus wat het is geen idee.

één jaar geleden

Reactie op Jnx87

Oh man, herkenning is toch heel fijn, ondanks dat het natuurlijk heel zwaar ...
Herkenbaar hoor! Zoveel verhalen dat een kindje bijna gelijk doorslaapt. Hij komt hier sowieso nog 2 keer per nacht en als pech heb nog een extra keer. Je doet het goed!

één jaar geleden

Pfff heel herkenbaar. Mijn dochtertje wordt volgende week 9maanden en slaapt snachts ook niet door. Ik geef nog bv en wil daarom nog steeds om de 4uur aangelegd worden. Heb geprobeerd om in de avond de bv te vervangen door flesvoeding zodat ik zeker wist dat ze voldoende binnen zou krijgen, maar dat heeft helaas niet geholpen. Tips zijn van harte welkom!

één jaar geleden

Reactie op Lems-lems

Pfff heel herkenbaar. Mijn dochtertje wordt volgende week 9maanden en slaap ...
De enige tip die ik heb en zelf ook aanhoudt; go with the flow… heel pittig soms maar ik heb me er echt bij neergelegd dat mijn mannetje nog in de nacht 2/3 soms 4x komt om wat te drinken. Hij heeft het gewoon nodig nog en het komt vast goed 🩵 heeft veel rust gegeven om me erbij neer te leggen en alle schema’s etc los te laten. Volg je hart mama je doet het goed

één jaar geleden

Ik wil nog even wat toevoegen trouwens want wij zijn niet stuk, en onze kindjes ook niet. En dan heb ik het over degenen die nog tig keer wakker worden en ook over de doorslapers ;) het is allemaal oké. Waarbij doorslapers iets unieker zijn omdat een baby doorgaans is aangelegd om nog vaker te drinken in de nacht. Goed voor o.a. hun bloedsuikerspiegel. Maar, we zijn allemaal anders. On,e kindjes ook. Het wordt beter, echt! Je kan hoogstens kijken of je baby niet te veel slaapt overdag, of juist te weinig, en of ze op de juiste tijd naar bed gaan. En of ze geen pijn hebben uiteraard. Voor de rest zijn het gewoon kleine persoonlijkheden die zich weinig in een bepaald schema laten gieten. Hoe erg wij dat ook zouden willen ;)

één jaar geleden

Bedankt voor de reacties allemaal! Ik zie dat ik toch maar niet te veel mag klagen met die paar keer dat hij niet in slaap komt🙈.

één jaar geleden

Hier een meisje van 8,5 maand die de ene keer makkelijk in slaap komt en de andere keer zijn we heel lang bezig. Ze wordt vaak nog minstens 3x wakker en vaak begint de dag rond 4/5 uur. Mijn vriend werkt elke dag van 7.30 tot 18 (18.30 thuis) en dan doen we de kleine in bad om 19 en dan melk drinken en dan op bed. Meestal slaapt ze rond 20/20.30 (eerder krijgen we haar niet in slaapt) om 4/5 begint de dag en dat is alleen maar huilen en jengelen tot ze eindelijk rond 8/9 weer in slaap valt. Wij gaan nu dus ook zodra ze slaapt, gelijk naar bed. Dit breekt echt op, heel weinig slaap en geen tijd met zijn tweeën of voor onszelf in de avond. Als ze snachts wakker wordt wil ze niet de borst en ook niet de fles. Ze is vaak gewoon aan het huilen en slaapt vaak na een uur weer verder

één jaar geleden

Ben zo blij om te lezen dat ik niet de enigste ben ❤️

één jaar geleden

Vanaf maand 7 kwam onze jongen steeds in de nacht steeds 1 of 2x. Soms begon onze dag al om 03.00 snachts. Dan viel hij rond 06.00 in slaap en ik moest om 07.00 richting werk. Overdag sliep hij maximaal 2 uur. Ben geestelijk en lichamelijk helemaal op. Maar ben nu zielsgelukkig. Nu is hij 9.5 maanden. En sinds afgelopen donderdag slaap hij de nachten door van 19.00 tot 06.00. Hopen dat het zo door kan gaan 🙏

één jaar geleden

Hoi hoi, had net topic geopend met 8 maanden slaapregressie. Onze zoon van 8,5 maand komt opeens weer voor een speen in de nacht. En overdag gaan de slaapjes zo slecht. Max 2x 45 minuten en schreeuwend wakker worden.Hartstikke vrolijk verder, maar iets meer slaapjes lijkt me wel gezond EN ook stiekem wel lekker voor mama 😅