74 Reacties

één jaar geleden

Reactie op -Tessa-

Onze dochter is van 3 januari dus iets ouder gok ik? En ik heb even terugge ...
Ah ja die van ons van 8 december. Poh niet te doen. Ben er vandaag ook wel ff klaar mee en ik begin nu te neigen naar niet meer toegeven en even laten huilen.. al gaat dat tegen mijn gevoel in maar heb er ook nog een van 2,5 rondlopen wat overdag dus niet handig is ook. Ah ja zou er ook mee te maken kunnen hebben dat ze zich ineens zo erg ontwikkelen ja En die tandjes is ook sneu! Zoveel tegelijk allemaal inderdaad 😭 Ja hier als je haar de eerste keer in bed legt ks het spelen en dan na 10 min huilen. Ook ja

één jaar geleden

Hier ook drama en ten einde raad... Mijn zoontje is 9 maanden en heeft nog geen 1 nacht doorgeslapen. Laatste 4 weken is hij 's nachts ook steevast enkele uren wakker (lees tussen de twee a drie uurtjes) . Niets helpt.... Laten huilen, flesje, rondlopen, zingen.... We hebben al zijn bedje verplaatst, witte ruis, ritme overdag aangepast.... Met een dochtertje van twee jaar is het niet evident om zelf overdag wat slaap in te halen. Op dit moment moet ik meestal tevreden zijn met vier tot zes uur slaap per nacht... Geen idee hoelang ik dit nog volhoud...

één jaar geleden

Reactie op BiRu1993

Hier ook drama en ten einde raad... Mijn zoontje is 9 maanden en heeft nog ...
Ah ik begrijp het, echt zo ontzettend zwaar is dit. Zeker met nog een van 2 jaar. Hier ook zo dus. Zit nu net weer heel Google af te struinen en er is dus nu ook weer een slaapregressie maar het is elke keer wel wat

één jaar geleden

Reactie op baby1994

Ah ik begrijp het, echt zo ontzettend zwaar is dit. Zeker met nog een van 2 ...
Ja inderdaad... Sprongetje, regressie, tandjes.... Er is altijd wel een reden te vinden...

één jaar geleden

Reactie op Oem🌸

Mijn dochter sliep rond 7 maanden weer dramatisch tot en met 8,5 maand. Elk ...
Hier echt exact hetzelfde. Tussen 7 en 8,5 maand dramatisch en daarna ineens weer heel goed en nu met 9,5 maand weer dramatisch 😭 Ook de dutjes gaan ineens weer moeizaam. Oh ja en gefeliciteerd met de zwangerschap ❤️ wat mooi

één jaar geleden

Mijn zoontje is nu bijna 10 maanden en heeft nog nooit een nacht doorgeslapen. Van alles geprobeerd. Omdat hij 10 tot 15 keer in de nacht wakker wordt heb ik hem voor mijn eigen rust bij mij in bed. Hier wordt tie ook zovaak wakker, alleen kost het mij minder moeite om hem dan weer in slaap te krijgen. Hij is per keer dat hij wakker wordt nog geen minuut wakker. Dus dat is een pluspuntje waar ik me maar op richt🥲

één jaar geleden

Oké ik heb dus al weken ellende en niet zelfstandig willen slapen bla bla Maaaar ik wil het gewoon even delen want misschien is het wel een tip, misschien is het ook gewoon toeval, ik heb geen idee meer. Ik heb haar om 17:00 al avondeten gegeten. Toen om 18:45 de fles (180). Ik heb haar een romper en dikke winterslaapzak (ja je leest het goed) aangedaan. Ze is zelfstandig gaan slapen. Wel nog 2x wakker geworden maar ben dit gelijk gaan sussen en speen in gedaan en ze slaapt nog steeds Geen idee waarom ik een winterslaapzak aangedaan heb maar ik had in m’n hoofd dat ze dan wat meer opgesloten/ingeborgen zat. Oja hopelijk heb ik het nu niet gejinxd

één jaar geleden

Hier heeft mijn zoontje in de eerste 1 a 2 maanden een paar weken gehad waarin hij echt supergoed sliep. Sindsdien niet meer.. Ik geef borstvoeding en het valt me de afgelopen tijd steeds meer op dat hij overdag op de opvang de flesjes slecht neemt (drinkt dan maar 60ml bijvoorbeeld) en dat lijkt hij dan snachts in te halen. Dan gaat hij echt tanken aan de borst 😅 Ik had gisterenavond bedacht om de komende tijd te gaan proberen hem snachts niet te laten drinken tot hij helemaal nokkie gaat maar hem eerder los te maken. Dus als hij wakker wordt wel een paar minuten aan de borst, maar niet tot hij volledig in slaap is. Hopelijk trekken dan de voedingen weer meer naar overdag ipv snachts en heeft dat op den duur ook een positief effect op de slaap. Maaaarrrr... vannacht was hij het daar absoluut niet mee eens😅 hij werd echt opstandig en opdringerig en ging alleen maar huilen. Dus uiteindelijk toch weer toegegeven, omwille van mijn eigen nachtrust maar ook omdat ik bang was dat onze dochter er wakker van zou worden. Vaak slaapt hij een deel van de nacht in zijn eigen bedje maar een deel van de nacht ook naast me zodat ik sneller weer door kan slapen. Zeker op de dagen dat de wekker vroeg gaat hou ik het anders echt niet vol. In mijn omgeving zijn een aantal baby's van ongeveer dezelfde leeftijd en die lijken allemaal voorbeeldige slapers. Heel frustrerend haha

één jaar geleden

Reactie op Oem🌸

Mijn dochter sliep rond 7 maanden weer dramatisch tot en met 8,5 maand. Elk ...
Om kwartier is wel echt killing zeg. Met 3 uur ertussen kun je tenminste even slapen

één jaar geleden

Heel gek, ons zoontje van 9,5 maand wordt altijd op dezelfde tijdstip om 23.15 wakker en gaat ontroostbaar huilen. Ik heb echt geen idee waar dit vandaan komt, dit is al 2 weken zo. 😳😒

één jaar geleden

Reactie op Anke_vv

Om kwartier is wel echt killing zeg. Met 3 uur ertussen kun je tenminste e ...
Idd, gaat nu iets beter met hier en daar dat ze uur erover doet om in slaap te vallen of dat ze 2 uur lang klaar wakker is snachts. Het is echt ineens zo terwijl ze eerder weer doorsliep. Ach het is een fase… killinggg…maar het gaat over. Hoop dat het van ene op andere dag weer voorbij is.

één jaar geleden

Heel gek, ons zoontje van 9,5 maand wordt altijd op dezelfde tijdstip om 23 ...
Dit doet ons dochtertje van dik 9 maanden nu ook sinds 4 nachten. Ook tussen 23 en 23.30. Duurt dan even en dan slaapt ze weer... eerder nooit wakker geworden en dit isnhet dan ook. Wel raar?

één jaar geleden

Hier gaat het nu al 4 weken zo. Wel oorontstekingen tussendoor gehad. Afgelopen nacht was zo heftig dat mijn vriend rondjes heeft gereden met haar. Alsnog huilen. Ik ga zo de huisarts bellen om toch even uit te sluiten dat het niet weeer haar oortjes zijn. Ze zien me weer aankomen daar 😳 Maargoed beter te veel dan te weinig toch

één jaar geleden

Mijn dochter slaapt gelukkig vanaf de eerste maand al goed door. Ze slaat alleen een beetje door in het doorslapen op het moment. Ze slaapt nu al een week door tot 10:00 ochtends en gaat er avonds om 20:00 in. Dan is ze even wakker en wil ze 12:30 weer ongeveer naar bed en slaapt ze weer tot 16:00 gaat ze eten en dan rond 18:00 weer een uur naar bed. Ze zal het wel nodig hebben denk ik ze gaat ook als een speer in haar ontwikkeling op het moment.