7 Reacties

9 maanden geleden

Hey, mijn kleine ook 1 jaar. Word nog wakker voor een keer een fles. Ook werd hij elke ochtend helemaal nat wakker. Maar ik denk als hij wakker word voor een fles dat hij daar behoefte aan heeft. En valt ook zo weer in slaap. Ik heb als oplossing. Gewone luier om en daar overheen pants luier. Zo lekt hij biet en slaapt hij lekker door en krijgt alsnog zijn fles. Misschien een tip.

9 maanden geleden

Reactie op Wondertje68

Hey, mijn kleine ook 1 jaar. Word nog wakker voor een keer een fles. Ook we ...
Dankjewel voor je reactie. Dat kan ik zeker eens proberen. Maar heeft het geen invloed op later ? Met het leren zindelijk worden. Volgens mijn man leert hij nu dat het prima is om doorweekt te zijn. Hij meld zich namelijk niet als hij nat is. (Het is onze eerste en we weten hier gewoon niet zo goed wat te doen. Mijn zus heeft 3 maar die kregen borstvoeding en sliepen met een speen als troost. Dus geen vergelijking)

9 maanden geleden

Ik heb een peuter van 2,5 jaar. Bij hem had ik precies hetzelfde gedaan. Hij is nu al een paar maanden zindelijk. Ik weet niet zo goed of dat er iets mee te maken heeft eerlijk gezegd. Mijn baby werd wel eerder wakker omdat hij nat was en volgens mij niet lekker door kon slapen. Hij werd dan rond 5:30 wakker. Nu ik de tweede luier gebruik slaapt hij lekker door tot ongeveer 8 uur. Elke kind is natuurlijk anders je moet kijken wat bij jullie werkt. Bij ons werkt dit nu lekker. Ze slapen allebei in ieder geval lekker door. Heeft iedereen lekker zn nachtrust.

9 maanden geleden

Oh en mijn beide hebben nooit de speen gewild. Dus dat heb ik nooit kunnen gebruiken als troost. En hij drinkt zijn flesje ook leeg. Ik probeer te luisteren naar wat hij wil.

9 maanden geleden

Hoi hoi, wij hebben dit een tijdje geleden ook gehad, onze kleine is een buikeslaper en lekte vaak door na een nachtvoeding. Ze draagt nu van pampers nacht luiers, ze is nooit meer doorgelekt. En ze geven het echt goed aan als ze niet meer willen drinken snachts deze week was het bij ons maar 1x een nachtvoeding. De rest sliep ze door van 7 tot 630. Wij geven gewoon een fles als ze er opvraagt dan is ze maar 5 minuten wakker en anders schreeuwt ze alles bij elkaar. Dus voor ons is dit de oplossing. Ze Al vast niet tot haar 18e om een fles blijven vragen 🤣

9 maanden geleden

Zou eerder naar de luier dan naar de nachtvoeding kijken. Vooral als je met de voeding op zichzelf geen moeite hebt en het nu werkt voor jullie. Over zindelijk worden zou ik me echt niet druk maken. Dat komt echt vanzelf! Wij gebruiken wasbare luiers, daar doe ik gewoon een extra inlegger in snachts. Je zou een wasbaar overbroekje of een wasbare booster (kan ook een spuugdoekje of hydrofiel) kunnen overwegen over/in een gewone luier. Of wegwerpluier maat groter of achterstevoren aan.

9 maanden geleden

Even een andere invalshoek; wat zit er in het flesje? Melk mag maar een uur gedronken worden, dus misschien niet handig om dit tot de volgende ochtend te geven? Mijn dochter heeft precies t zelfde, we leggen haar neer met de fles en ze slaapt. Een bedtijd van 10 minuten haha! Ik zit ook over afbouwen na te denken. Ik denk dat ik eens ga proberen om haar flesje met water te vullen. En dat kan wel gewoon de hele nacht in bed blijven. Misschien vindt ze het niks na een tijdje en stopt ze met drinken?