16 Reacties

2 jaar geleden

Borstvoeding opwarmen in de microgolf zorgt ervoor dat er enzymen afbreken Wij hebben een flessenwarmer zodat de melk zijn volledige kracht behoudt

2 jaar geleden

Reactie op YanaBr

Borstvoeding opwarmen in de microgolf zorgt ervoor dat er enzymen afbreken ...
Welke flessenwarmer hebben jullie? Zou je deze ook aanraden?

2 jaar geleden

Reactie op Annaaavl

Welke flessenwarmer hebben jullie? Zou je deze ook aanraden?
Wij hebben die van Avent Moet ingeplugd zijn, maar kan dus wel nooit platte batterij hebben op de verkeerde moment Duurt 4 à 5 min om op te warmen en das lang als de baby huilt vd honger, maar minder lang als een pan warmen en de melk blijft 100% voedzaam

2 jaar geleden

https://www.bol.com/nl/nl/p/alecto-bw-700-snelle-digitale-flessenwarmer-500w-voor-opwarmen-steriliseren-en-ontdooien-inclusief-stoomkap-bediening-via-display-wit/9200000096914184/?referrer=socialshare_pdp_www Ik heb deze. Ideaal. Ik gebruik hem nu nog voor mijn oudste (mijn jongste krijgt bv) en met 2 min 35 is het flesje (150 ml) warm. Er zit een timer op, dus hij verwarmt precies zolang hij nodig heeft.

2 jaar geleden

Maar is deze ook geschikt voor afgekolfde melk?

2 jaar geleden

Reactie op Annaaavl

Maar is deze ook geschikt voor afgekolfde melk?
Ja hoor! Wij gebruiken ook deze voor flesjes afgekolfde melk

2 jaar geleden

Onze dame geeft er niks om dat de melk op kamertemperatuur is en niet op 35 graden. Dus zet ik vaak een gekolfd flesje van die avond op het nachtkastje en pak ik hem direct als ze wakker wordt. Vers kolfde melk mag 5 tot 10 uur buiten de koelkast worden bewaard.

2 jaar geleden

Ik geef het kamertemperatuur, mocht het uit de koeling komen. 15s in de magnetron dat de kou er van af is. Vanaf 100ml mag het in de magnetron is mij altijd verteld. Wel goed zwenken, en sowieso niet te lang/heet, want dat is niet goed voor de melk

2 jaar geleden

Ik heb de flessenwarmer My Bambini, super handig, kan je ook meenemen voor onderweg. Zou dus zelfs ook op je nachtkastje kunnen staan als die opgeladen is

2 jaar geleden

Ik heb de flessenwarmer My Bambini, super handig, kan je ook meenemen voor ...
Hoelang heeft deze nodig om op te warmen?

2 jaar geleden

Reactie op Zus91

Onze dame geeft er niks om dat de melk op kamertemperatuur is en niet op 35 ...
Op de site van Medela staat 4-6 uur?

2 jaar geleden

Wij verwarmen het gewoon met heet water, gewoon uit de kraan. Ik vries het in die Medela zakjes in, of het zit nog in t flesje van de kolf. Dan pak ik zo’n Shake-beker van sporten en vul die met heet water. Af en toe het flesje even rond draaien zodat het een beetje mengt. Binnen 2-3 min is t de juiste temperatuur.

2 jaar geleden

Reactie op e242

Op de site van Medela staat 4-6 uur?
Het hangt ervan af waar je het bekijkt, op de site van de borstvoedingsorganisatie le leche league staat tot tien uur mits het vers gekolfd is. Maar hoe korter hoe beter natuurlijk.

2 jaar geleden

Reactie op Kittycat86

Hoelang heeft deze nodig om op te warmen?
Paar minuten maar ligt eraan hoe veel het is en of het bv uit de koelkast komt of vanaf kamer temperatuur. Ik heb hem besteld via bol, daar stond een schema en dat klopt wel ongeveer

2 jaar geleden

Oh hier halen we gewoon heet water uit de kraan en doen dat in een bakje, zetten daar het flesje met bv melk in 🙉. Werkt prima!