9 Reacties

3 maanden geleden

1 Uur op een hele dag vind ik persoonlijk echt wel acceptabel. Bij ons kijkt hij 15 minuten in de ochtend (zodat ik rustig even kan ontbijten en alle spullen klaar kan zetten) en tijdens het koken 30 minuten (soms 45 als het koken lang duurt). Komt dus ook op een uur neer en dat vind ik persoonlijk prima. Ik denk dat je vooral moet doen wat goed voelt voor jou. En als je de rest van de dag gewoon aandacht aan haar besteedt, lijkt me dat dit prima is.

3 maanden geleden

Waarom voel je je schuldig? Is het echt richting je dochter? Die ligt te genieten van haar filmpje en huilt of klaagt niet, begrijp ik uit je verhaal. Kortom, zij is tevreden. Niet direct iets om je schuldig te voelen richting haar. Voel je je dan schuldig omdat het ‘niet hoort’? Want dat staat echt los van je dochter. Wat een ander vindt van schermtijd of een tablet in bed is totaal irrelevant. Wat jij ervan vindt, daar gaat het om. Dus jouw uitdaging ligt er eerder in om te accepteren dat je je dochter een tablet aanbiedt, zodat jij kunt rusten en daardoor een fijnere moeder kunt zijn. Snap je wat ik bedoel? Veel liefs ❤️

3 maanden geleden

Ik zou het zelf niet zo doen, we zijn wel streng in schermtijd (kind heeft nu nog helemaal geen schermtijd) en op een tablet vind ik ook echt slecht voor de ogen. Ook vind ik een uur erg lang. Ik zou ook deze gewoonte niet aan willen leren. Máár ik zit niet in jouw situatie qua gezondheid. Ik slaap ruim voldoende en voel me fit. Mijn partner idem. Dus wie weet waar wij voor zouden kiezen in jouw situatie. Kan jouw partner (als je die hebt) ‘s ochtends niet opstaan?

3 maanden geleden

Ja het is schadelijk. Op korte termijn kan het gedragsproblemen veroorzaken op lange termijn zeer veel oogschade. Zou een luisterboek een optie zijn

3 maanden geleden

Bedankt voor jullie reacties! Daar heb ik echt wat aan. Ik ga voor nu eens proberen ipv tablet, wat boekjes en speelgoed bij haar in bed te leggen. Zodat ze wel lekker zelf kan spelen. Mijn dochter vind het trouwens inderdaad fantastisch hoor, die klaagt niet. Maar zoals al genoemd hier, las ik dat het echt wel schadelijk kan zijn. Ik ben zeker niet van plan, om schermtijd helemaal te verbieden. Maar misschien is minderen wel een goed idee.

3 maanden geleden

Misschien nog iets van een snoezellamp, dat ze iets heeft om naar te kijken. Worden ze zelfs soms rustig van

3 maanden geleden

Ik vind dat het wel kan. Tuurlijk is de prioriteit boeken boven schermtijd. En spelen in je eigen kamer kan altijd. Maar soms, zijn er van die dagen dat je zelf je rust hard nodig hebt. En je kindje alles behalve wil slapen, ja dan mag je best ook even voor jezelf kiezen! Of een voorleesverhaaltje op spotify. Ik zet dan Jip en Janneke op, als je dat in bed luistert is dat ook leuk vermaak

3 maanden geleden

Misschien het scherm wat verder weg zetten als je je echt zorgen maakt om de ogen en na 45 mijn afzetten? Daarna lekker even naar buiten voor verder weg kijken?

3 maanden geleden

Ik geef mijn dochter in bed een mand met speelgoed zodat zij nog even speelt en ik verder kan slapen, rustig wakker kan worden of mijzelf kan klaarmaken. Heb me hier nooit een seconde schuldig over gevoeld. Uitgerust zijn helpt om de rest van de dag weer leuk met elkaar door te komen.