Ik wil graag jullie meningen eens lezen over hetvolgende.
Onze dochter is soms vroeg wakker, dan gaven we haar de tablet en keek ze bij ons in het grote bed nog een filmpje. Soms viel ze dan terug in slaap.. soms niet.
Sinds ze wat groter werd, was dat een groot feest. En begon ze vooral te springen op bed en papa en mama.
Toen hebben wij besloten haar in haar eigen bedje te leggen met de tablet. En nu kijk ze regelmatig s'ochtends een uur naar Dora/juf roos etc. Ze vind het zelf helemaal prima. Maar elke x als ik dan in haar kamer kom, voel ik mij zo schuldig. Ligt ze daar moederziel alleen een filmpje te kijken. Omdat papa en mama persé langer willen slapen.
Ik struggle zelf nogal met mijn gezondheid, en nu heb ik vandaag veel last van mijn lichamelijke klachten. En mijn dochter besloot haar middagdutje in te korten. Normaal ga ik altijd even liggen, tijdens haar dutje. Nu lukte dat dus niet. Nu heb ik haar dus weer met een filmpje in haar bedje gelegd. Zodat ik even zelf kan liggen. Het liefst leg ik haar bij mijzelf, lekker tegen me aan. Dat lijkt mij veel fijner (en liefdevoller) maar helaas weet ik, dat ze dan uit het bed wilt ontsnappen etc.
Nu graag jullie eerlijke mening, ik voel me echt een loedermoeder hierdoor. En vraag mij af, in hoeverre het schadelijk kan zijn. Tuurlijk weten we dat schermtijd niet heel verantwoord is. Maar ik ben bang dat zij zich hierdoor eenzaam kan gaan voelen. Wat denken jullie?
Ik sta open voor alle meningen