5 Reacties

2 jaar geleden
Niet perse. Zie hieronder wat Solid Starts zegt:
“No. Strawberry is not considered to be a common allergen, although allergenic proteins in the strawberry fruit have been identified. Interestingly, the strawberry proteins that cause allergic reactions are less likely to be found in white strawberries. What’s more common than allergy is a harmless skin reaction around the mouth from the acidity of the fruit.”
https://solidstarts.com/foods/strawberry/
Maar misschien goed om te wachten, voor de zekerheid.

2 jaar geleden
Hier ook!! Na de 1ste keer aarbeien zocht ik er niks achter omdat ik dacht dat het kwam van het schoonmaken van haar gezichtje. Ze heeft ook eczeem, dus viel het niet erg op. De 2de keer bleven de vlekken langer hangen en het begon te jeuken. Een paar weken later weer geprobeerd en ook toen ontstonden er rode vlekken op haar gezichtje. Het kan geen kwaad, maar ik bied voorlopig geen aardbeien meer aan.

2 jaar geleden
Een paar weken geleden zag mijn zoon eruit als een aardbeitje na het eten van een fruit hapje aardbei. Vandaag dachten we, we gaan het toch weer even proberen maar dan met yoghurt banaan en aardbei en dit keer lijkt het erop dat hij er geen reactie op heeft gekregen iig geen uitslag. Wel voelde hij kort daarna wat warm en bij het temperaturen had hij een beetje verhoging ( 37.8 ) maar denk niet dat het door de aardbei komt.

2 jaar geleden
Ik had juist gehoord dat aardbeien veel histamine bevatten, waardoor het een sterke allergische reactie kan geven. Mijn zoontje heeft dat ook (en bij ei en pinda). Als het geen weerslag heeft op de longen mogen wij het blijven geven, omdat dat zou helpen tegen allergie op latere leeftijd.