21 Reacties

6 maanden geleden

Wij staan om en om op. Ik zou heel graag samen op willen staan maar mijn man is echt geen ochtendpersoon. Dus nu hebben we de dagen over de week en de nachten verdeeld. Dat gaat prima zo!

6 maanden geleden

Ik doe doorgaans alle nachten en mijn man alle ochtenden tenzij een van ons heel erg behoefte heeft aan een wisseling om eens uit te slapen of door te slapen, dan bespreken we dat maar dat is wel altijd een discussie punt.. doorgaans doe ik namelijk ook nog regelmatig ochtenden bovenop de nachten.. maar goed.. laten we het erop houden dat wij echt wel het sterkere ras zijn 😂

6 maanden geleden

Eigenlijk altijd samen. Wij hebben ook wel een kind dat vaak pas wakker wordt tussen 7.30 uur en 8.30 uur. Mijn man is geen ochtendmens, dus ik douche dan altijd als eerst. Vermaakt hij onze dochter in ons bed. Ik neem haar dan mee naar beneden en dan doucht hij rustig. Hij went er steeds meer aan, maar merk wel dat ik meer aan sta tijdens het ontbijt 😉.

6 maanden geleden

Reactie op Vlindertje3

Eigenlijk altijd samen. Wij hebben ook wel een kind dat vaak pas wakker wor ...
Oh. Mijn tip zou trouwens zijn gewoon om en om. Geen discussie over mogelijk. Begin je de ochtend wat gezelliger..

6 maanden geleden

Wij hebben vaste ochtenden. Dinsdag en donderdag breng ik haar naar de opvang, dus maak ik haar klaar. Woensdag is mijn vrije dag en doe ik haar ook. Maandag gaat ze naar m’n schoonouders en brengt mijn man haar, dus maakt mijn man haar klaar. Vrijdag is zijn vrije dag en dus ook zijn ochtend. Zaterdag ligt eraan wat de planning is, vaak ik of samen. Zondag haalt mijn man haar op en liggen we nog tijdje met ons drieën in bed 😂 Mijn man is ook geen ochtendmens. Maar dat is geen excuus dat ik alles alleen ga doen. Nu is het mooi verdeeld, en omdat altijd zelfde is hoeven we niet eens te overleggen.

6 maanden geleden

Doordeweeks meestal ik, maar als ze uitslaapt dan mijn man. En in het weekend doen we allebei een dag zodat we beide even lekker kunnen uitslapen

6 maanden geleden

Wij staan tegelijk op. Rond 0530. Ik regel de kinderen en mijn man doet het ontbijt. Dus voor mij is het 3 kinderen (helpen met) aankleden, tanden poetsen en aan de eettafel krijgen. Hij smeert brood, maakt koffie en schilt en snijdt fruit. Vaak zijn we tegelijk klaar. De oudste twee (3,5 en 2,5) vinden het leuk om te helpen met tafel dekken, dus dat is fijn ☺️ Iedereen slaapt doorgaans door in de nacht, maar in het geval dat er iemand wakker wordt gaat mijn man, omdat ik slechthorend ben en ‘s nachts zonder gehoorapparaatjes de kinderen niet hoor. Toen ze jonger waren maakte hij me dan wakker indien nodig. Nu redt hij het zelf, is binnen een minuut terug in bed en valt meestal meteen weer in slaap

6 maanden geleden

Ik doe alle ochtenden omdat ik dat geen probleem vind. Natuurlijk heb ik er ook wel eens een ochtend geen zin in. Maar het is ook een kwestie van een goede mindset. S avonds gewoon wat eerder naar bed en soms doe ik overdag nog eens een dutje

6 maanden geleden

Ik doe alle nachten omdat ik nog bv geef, niet fulltime werk en mijn man wel. Doordeweeks doe ik ook alle ochtenden en in het weekend of samen of ik. Ik hoor het sneller, ben sneller wakker en vind het heerlijk om gelijk lekker te kroelen en te kletsen. Mijn man heeft wat meer moeite met wakker worden. Hij gaat wel steeds vaker uit bed als mijn dochter aangekleed is en natuurlijk denk ik ook wel eens zou jij het niet eens doen maar als ik eenmaal wakker ben in de ochtend kan ik niet meer slapen.

6 maanden geleden

Wij doen doordeweeks als we beiden moeten werken de ochtenden samen, woensdag is mijn vrije dag met mijn dochter dan doe ik het. Verder doe ik de zaterdagochtend en mijn vriend de zondagochtend. Ook hij is geen ochtendmens dus het gaat allemaal iets rustiger en trager 😅. Ik vind het nooit zo erg om tegen half 7/7uur op te staan want ben dan toch wakker door haar. Mocht ze zich melden in de nacht dan wisselen we het echt af maar ondanks dat ben ik toch vaak degene die haar het eerst hoort & langs men bed staat 🙈

6 maanden geleden

Dat ellendige gevoel hè. Hopen dat de ander uit bed gaat en dan zelf chagrijnig worden tegen de tijd dat je hebt besloten “ik doe het wel”. Of wanneer de ander aan de beurt is en die langer de kinderen laten wachten dan dat jij doet, ben je zelf al helemaal wakker en kan je er net zo goed zelf uitgaan. Om er elke keer ruzie over te maken helpt ook niet. M’n man wordt er gewoon niet wakker van. En voordat ik hem wakker heb gekregen ben ik zelf ook wakker en moet ik plassen. Dus ja dan ben je er alweer uit. Pff dat luilakken in de ochtend is het enige wat ik écht mis sinds het moederschap. Dus wij hebben ook met afspraken, maar die worden niet altijd nageleefd 🥲

6 maanden geleden

Wij hebben het zo verdeeld: Mijn man doet de kinderen naar bed + de nachten tot ongeveer 4 uur snachts. En vanaf ong 4 uur als ze dan nog opstaan (vaak wel) neem ik het over en sta ook met ze op. Ik heb wel 3 jaar verlof genomen en mijn man werkt maar begint pas rond 11 uur ochtend met werken.

6 maanden geleden

Reactie op e242

Dat ellendige gevoel hè. Hopen dat de ander uit bed gaat en dan zelf chagri ...
Ow zoo herkenbaar wat je omschrijft. En dat luilakken, wat was dat lekker toen we nog geen kind hadden 🥲😅 En ja ik hou zoveel van dr maar vroeg opstaan (alles voor 9 uur is te vroeg 😝😳).

6 maanden geleden

Reactie op Daantje27

Ik doe alle ochtenden omdat ik dat geen probleem vind. Natuurlijk heb ik er ...
Ik heb wel een goeie mindset , maar als je van nature een avondmens bent, zijn die ochtenden wel een uitdaging. Ik ga idd al eerder naar bed, hoe jammer ik het ook vindt.

6 maanden geleden

Wij hebben tot een aantal weken geleden altijd om en om gedaan dus hij de ene ochtend ik de andere ochtend in het weekend bijvoorbeeld. Zoals je kan raden wekt dit enige irritatie op want de ander blijft dan langer liggen dan afgesproken of het was een pittige nacht bijvoorbeeld. Dus ja nu gaan we er gewoon allebei uit elke ochtend zodra we beide vrij zijn en ik zeg je eerlijk 100 x beter geen irritaties beide op 1 lijn en ja de ochtenden wennen we wel aan

6 maanden geleden

Ik zou gewoon de dagen verdelen (Eventueel rekening houden met werk) en je daar dan simpelweg aan houden. Geen discussie, klaar. Maar goed heb geen ervaring in een partner. Ben bewust alleenstaand. Moet er helaas altijd zelf uit! 😉😅 Ook als ik geen zin hebt en ben geen ochtendmens 😴

6 maanden geleden

Wij maken onze dochter altijd om 7u wakker. Op dagen dat mijn vriend werkt gaat hij om 06.30 de deur uit, dus doe ik de ochtenden. Op dagen dat we samen zijn, staan we altijd samen op om 06.50 uur. We slapen dus nooit uit, maar dat hoeft ook niet echt voor ons. Mocht iemand dat een keer willen, kan dat best. Maar we vinden het verder wel belangrijk om samen te ontbijten als familie.

6 maanden geleden

Ik doe alle ochtenden, zowel doordeweeks als weekenden. Mijn man werkt 80 uur in de week. Alleen op zondag is hij vrij, dan mag ie blijven liggen. Oudste mag dan vanaf 12u naar boven om te kroelen en hem wakker te maken. Ook nooit discussie over, ik gun hem die ochtend rust. Onze jongste slaapt nog lang niet door, de nachten doe ik ook maar ik werk parttime en heb op mijn vrije dagen overdag tijd om een tandje minder te doen. Net wat je gewend bent denk ik. Ik mis uitslapen af en toe ook wel. Maar onze dochter is niet om 5u wakker dus ach. Wordt vanzelf weer anders. Oudste (8j) ligt geregeld tot een uurtje of 10/11 in bed in het weekend.

6 maanden geleden

Reactie op Elske1990x

Ow zoo herkenbaar wat je omschrijft. En dat luilakken, wat was dat lekker t ...
Vind ik ook vroeg! Soms worden ze bij mij om 9.30 wakker… heeeeeerlijk. Maar nooit in t weekend, vaak als ik naar kantoor moet. (Man blijft thuis dus dan kunnen ze blijven liggen)

6 maanden geleden

Ik doe meestal de ochtenden. 5-6 uurtjes slaap zijn voor mij voldoende. De nachten gaat degene die hem hoort vaak heen. In de ochtenden hebben we wel de afspraak dat ik 1x per week mag blijven liggen en 1x per week samen naar beneden. We hebben dan wel de afspraak dat de wekker 's morgens dan gezet wordt, zodat niet de een om zeven uur beneden zit en de ander lekker tot elf uur slaapt.