10 Reacties

4 maanden geleden

Aanvulling: Hij liep en begon al met klimmen op 11 maanden dus ik denk dat hij vanaf toen vooral heel fysiek is bezig geweest met ontwikkelen en de rest een beetje achterwege heeft gelaten een tijdje. Verder denk ik persoonlijk dat hij gewoon verlegen is en minder tegen drukte kan. Ik word gewoon zo onzeker van mn schoonzus, ook omdat er wel autisme is mn familie zit.

4 maanden geleden

Kom zelf uit een gezin met veel autisme. Zou het nu nog loslaten en al die meningen op zn beloop laten. Noteer voor jezelf signalen die je ziet, kan later handig zijn. Op deze leeftijd is het echt nog te vroeg voor een diagnose.

4 maanden geleden

Reactie op HdHD

Kom zelf uit een gezin met veel autisme. Zou het nu nog loslaten en al die ...
Thanks dat dacht ik dus ook al, ik denk hij is pas 1,5 jaar op deze aardbol en er wordt nu al hysterisch gedaan over de hoeveelheid contact die hij maakt 🫢

4 maanden geleden

Reactie op Immedekluys

Thanks dat dacht ik dus ook al, ik denk hij is pas 1,5 jaar op deze aardbol ...
Mijn broer was 5 toen hij de diagnose kreeg en toen zeiden ze al dat het vrij vroeg was. Sommige kinderen hebben ook gewoon trekjes van...

4 maanden geleden

-edit mod Eliza- inhoud weggehaald op verzoek van plaatser

4 maanden geleden

Klinkt als een heel normaal kind! Kan je schoonzusje geen hobby gaan zoeken? Waar bemoeit ze zich mee?

4 maanden geleden

Reactie op BBlientje

Klinkt als een heel normaal kind! Kan je schoonzusje geen hobby gaan zoeke ...
Dankjewel ❤️

4 maanden geleden

Mijn zoon lijkt er niet veel van te verschillen hoor. Was ook veel meer gefocust op rollen, lopen, klimmen dan met woorden bezig zijn. En is ook vaak te druk met zijn eigen spel. Het is sociaal wenselijk om mensen aan te kijken, maar volgens mij rond deze leeftijd zijn ze lekker met zichzelf bezig en weinig met de rest. Lekker laten gaan. Hij voelt zich waarschijnlijk niet genoeg op zijn gemak of is er iets uit te halen voor hem om daarvoor contact te maken. Zou ik ook niet doen als er zoveel op mij gelet werd :p

3 maanden geleden

Oh oh (schoon)zusjes…. Zo dacht mijn zusje onze zoon ook wel een stempel te kunnen geven dat hij wel ‘symptomen’ van gay zijn heeft omdat hij op de kermis een roze eenhoorn met regenboog kleuren uit zocht🤦🏻‍♀️🤦🏻‍♀️🤦🏻‍♀️ hij is 3, wauw! Maar wat betreft jou topic ik zou me er echt nog niet druk om maken, klinkt als een doodnormaal kindje, het ene kind is sneller met het een en het andere met het ander. Voor dit soort diagnoses zijn ze nog veel te jong!

3 maanden geleden

Ik heb zelf een kind met autisme. Met 19 maanden was hier absoluut geen sprake van imitatie gedrag. Ze deed helemaal niks na! En brabbelen ook niet. Dus ik zou haar onnodige opmerkingen niet al te veel aandacht schenken.