12 Reacties

2 jaar geleden
Is een koperspiraal niet iets? Zitten geen hormonen in en blijft als ik het goed heb 10 jaar zitten. Ben je er ook gelijk vanaf. Doet wel pijn met zetten, maar de pijn schijnt minder te zijn als je al eens bent bevallen.. Ik vond het echt ideaal. Verwijderen zelf deed absoluut geen pijn. Wel waren mijn menstruaties wat heviger, maar dit verschilt per persoon.. Ikzelf kies nu niet voor een koperspiraal, omdat er een wens is voor een tweede kindje over ongeveer een jaar, anders had ik zeker weten weer voor een koperspiraal gekozen. Hopelijk kan je hier iets mee.. ☺️

2 jaar geleden
Ik ben voor de ornibel ring gegaan en ben er opzich wel heel erg positief over en heb nergens last van.

2 jaar geleden
Ik heb een koperspiraal, wilde ook geen hormonen. Kan 10 jaar blijven zit. Deed geen pijn met zetten, 2 dagen beetje gebloed en nu geen last van ofzo

2 jaar geleden
Reactie op Irma_1993
Is een koperspiraal niet iets? Zitten geen hormonen in en blijft als ik het ...
Dit klinkt inderdaad wel positief en het proberen waard! Ik weet alleen nog niet zeker of we geen tweede kindje zouden willen. Kan er over een jaar zomaar anders over denken natuurlijk 😜 heb je ervaring toevallig met eruit halen coor evt zwangerschap? Zodra we zeker zijn is dit zeker een goede optie!

VRIEND
2 jaar geleden
Reactie op TAAA
Dit klinkt inderdaad wel positief en het proberen waard! Ik weet alleen nog ...
Heb na mijn eerste zwangerschap koper spiraal gehad. Voor de tweede duurde het paar maanden om weer zwanger te worden dus moet geen probleem zijn. Alleen hevige menstruatie bij koperspiraal, vandaar nu hormoonspiraal.. zou minder moeten zijn. Maar denk dat ik die eruit laat halen 6 weken later en elke dag bloedverlies en huidproblemen op mijn kin… dus toch maar terug naar koperspiraal..

2 jaar geleden
Reactie op TAAA
Hoe werkt dat dan precies? Die doe je in en kan dan een tijdje blijven zitt ...
Je doet hem hetzelfde als een tampon in en haalt hem na 3 weken er weer uit na 1 week doe je weer een nieuwe in. Bij mij is hij nog nooit uitgevallen tot nu toe.

2 jaar geleden
Reactie op TAAA
Dit klinkt inderdaad wel positief en het proberen waard! Ik weet alleen nog ...
Ja! Ik heb het koperspiraaltje eruit laten halen toen ik zwanger wilde worden. Deed absoluut geen pijn. Het zetten deed toen wel écht pijn bij mij, maar ze zeggen als je al een bent bevallen, dit niet meer zo gevoelig is. Ikzelf heb m ook maar twee jaar in gehad, dus als je het zelf geen probleem vindt m te zetten, doen ze er ook niet moeilijk over als je m na een kat of twee jaar weer laat verwijderen.. ☺️

2 jaar geleden
Reactie op Jeannette_11
Ik heb een koperspiraal, wilde ook geen hormonen. Kan 10 jaar blijven zit. ...
Idem 🙌🏻