11 Reacties

7 maanden geleden

Volgens mij mogen ze met 15 maanden vooruit zitten, maar word achteruit zitten aangeraden. wij hebben de maxi cosi pearl, die kan 360 graden draaien. is dat misschien wat? dan kan ze er vooruit ingezet worden en dan kun je de stoel als je wil nog naar achter draaien.

7 maanden geleden

https://www.vanastenbabysuperstore.nl/autostoel-novi-babyr-goliath-go-0-1-2-3-isofix-rotation-grey?sqr=Autostoel%20novi%20baby%20

7 maanden geleden

Reactie op Amiraa1

https://www.vanastenbabysuperstore.nl/autostoel-novi-babyr-goliath-go-0-1-2 ...
ik heb deze in mijn twingo. wel 360 graden draaibaar omdat ik m'n zoontje nog met gezicht naar achteren wil hebben.

7 maanden geleden

Reactie op Amiraa1

ik heb deze in mijn twingo. wel 360 graden draaibaar omdat ik m'n zoontje n ...
Ah dank voor jullie reacties. Ik ga ze zeker bekijken 👌

7 maanden geleden

Vanaf 9kg mogen ze vooruit vervoerd worden in een stoel met E4 keurmerk. Wij hadden stoel van mijn oudste nog van voor ISize en in mijn auto geen Isofix. Onze dochter gaat als de cabriofix te klein is dus ook gewoon door naar een voorwaarts gerichte stoel. Hebben een cybex pallasfix met Isofix en een maxi cosi axiss in de autogordel.

7 maanden geleden

Vergeet te zeggen dat we 2 3deurs autos hebben. De axiss draait 90 graden maar die functie gebruik ik dus niet. Wou een a merk stoel die comfortabel zat. Vandaar toch deze aangeschaft. Pallasfix is met vangtafel, werkt anders maar ook prima te doen met een kleine auto. En kan vanaf 15kg als groep 2/3 stoel. Dus van 9 tot 36kg.

7 maanden geleden

Reactie op Amiraa1

ik heb deze in mijn twingo. wel 360 graden draaibaar omdat ik m'n zoontje n ...
Ik heb ook twingo maar deze stoel moet je toch ook bevestigen met top tether?

7 maanden geleden

Volgens de wet mag je kindje voorwaarts reizen in een ECE R44/04 goedgekeurd autostoeltje zodra ze 9 KG zijn. Maar achterwaarts wordt zeker tot 15mnd geadviseerd dit omdat tijdens een botsing je kindje beter beschermd wordt. Als je een i-size autostoeltje koopt ben je volgens de wet verplicht om je kindje tot 15mnd achterwaarts te laten reizen. Persoonlijk zou ik dus kiezen om je kindje tot 15mnd achterwaarts te laten reizen omdat dit veiliger is. Je hebt stoeltjes die je 360 graden kan laten draaien, misschien dat dat een optie is? Of de autostoel op de bijrijdersstoel plaatsen. Mocht het financiël mogelijk zijn zou ik serieus overwegen om je auto in te ruilen voor een ruimere (tweedehands) 5deurs! Dit heb ik een aantal jaren geleden ook gedaan en ben er tot de dag van vandaag zo blij mee! Geen gedoe en gekruip meer om je kindje(s) achterin de auto te krijgen. En meer ruimte in de kofferbak voor buggy en de boodschappen.

7 maanden geleden

Ik heb mijn dochter zolang wij nog maar 1 kindje hebben op de bijrijder stoel in de Novi baby David 2.0 in mijn Twingo. Als er ooit een 2e mag komen verplaatst zij naar de achterbank

7 maanden geleden

Wij hebben maxi cosi Mica, die kan misschien ook wel handig voor je zijn.

7 maanden geleden

Dank ook weer voor de nieuwe reacties, nu heb ik een duidelijk beginpunt voor mijn zoektocht 😁