6 Reacties

één jaar geleden

Ik wil ook inspiratie op doen

één jaar geleden

Couscous is super easy (gewoon 10min in gekookt water laten en erna mixen met welke groente die je wil). Met courgette/paprika ☺️.

één jaar geleden

Ik lees mee, mijn zoontje houdt het ook graag bij (zoete) aardappel met groentes. Heb pasta en rijst meerdere malen geprobeerd maar daar wil hij vanwege de structuur niet meer dan een paar hapjes van. Gehakt en vis gaat steeds wat beter maar is ook nog steeds wennen..

één jaar geleden

Ik volg ook even mee

één jaar geleden

Ons zoontje is weg van ei! Dus soms geef ik 'gewoon' een ei en dan daarbij groente zoals bloemkool of broccoli uit de vriezer Hij eet niet altijd met ons mee Kip vind hij ook heerlijk

één jaar geleden

Mijn dochter eet niet met ons mee omdat wij niet zo vroeg willen/kunnen eten. Dus we koken apart en dat is altijd makkelijk. Bestaat altijd uit 3 a 4 elementen: 1. Rijst, parelcouscous, (zoete) aardappel, bulgur, orzo of een volkoren pitabroodje 2. Vleesvervanger zoals tofu in repen, falafel of groentensticks uit de oven of (heeeel makkelijk) zo'n eenpersoonsportie blikje bonen/kikkererwten/linzen 3. Groenten, bijvoorbeeld broccoli of bloemkoolroosjes, doperwten, courgette, pastinaak, wortel, etc. Vaak uit de vriezer. 4. Optioneel, vaak om haar even bezig te houden terwijl we koken: komkommer of tomaat. Dingen uit de eerste categorie kan je voor een paar dagen vooruit koken. Groenten doen we in een stoominzet in een pan dus ook weinig omkijken naar. Dan alleen nog in een pannetje even de granen + bonen opwarmen of vleesvervanger in de oven. Zijn vaak met 10 minuutjes wel klaar. Ik gebruik geen pakjes/zakjes voor mijn eigen avondeten dus ze krijgt als het kan ook wel eens een restje van ons eten van de dag ervoor.