8 Reacties

9 maanden geleden

Oh ik heb dit gezeik ook maaanden lang gehad. Ik gaf in het begin borstvoeding en toen half borst half fles en nu volledig fles want hij kwam niet voldoende aan. Bij ons blijkt het genetisch te zijn want ik woog met 2 jaar net 10 kilo en mijn moeder woog ook met 2/3 jaar net 11/12 kilo dus probeer daar eens naar te kijken. Maak je vooral nog niet te druk.

9 maanden geleden

Hey!! Klinkt eigenlijk heel goed wat je doet 😊. Hier een grote eter, die krijgt eigenlijk bijna nooit wit brood, enkel bruin. Misschien is dat nog een goede tip? Verder geef ik haar lekker roomboter op brood en krijgt ze tussendoor ook wel eens een ei/cracotte met iets erop/Ella's kitchen snacks. Maar je kindje is ook kleiner. Dus niet gelijk zorgen maken! Fijn dat ze het in de gaten houden 😊🌸. Zo moet je het gewoon zien! Wij moesten in het begin telkens terugkomen omdat haar hoofde te snel groeide. Erna omdat ze überhaupt te snel groeide haha. Maar het is ook helpend dat ze het in de gaten houden "voor als".

9 maanden geleden

Heeft het consultatiebureau iets gezegd over de hoeveelheden die hij eet? Ik vind het als wat weinig klinken in vergelijking met wat mijn dochter at maar misschien is het (voor jullie) helemaal normaal hoor. Krijgt hij bijvoorbeeld ook ontbijt naast die ochtendfles? En is een groentenhap alleen groenten of ook iets van pasta/rijst/aardappels en peulvruchten/oid erbij? Mijn dochter kwam ook moeilijk aan maar dat heeft zich juist weer recht getrokken tot net iets onder de gemiddelde lijn omdat ze tot bijna 1 jaar nog melkvoedingen had maar ook al 3 hoofdmaaltijden + 2x fruit kreeg.

9 maanden geleden

Mijn zoontje was zelf ook niet bijgekomen. Hij is een paar keer flink ziek geweest. En heeft slechter gegeten en veel uitgespuugd. Als een kind ziek is kost dit ook heel veel energie van het kind. Het cb had meteen stress toen ze zijn gewicht zagen. We hebben aangegeven dat hij ziek was geweest werder ze ineens rustiger. Zoals ik lees krijgt je kindje genoeg hoor. Ik zou eens kijken hoe hij het doet over 4 weken. Mijn zoontje drinkt in de ochtend bv bij mij. Dan om 08.30 een boterham waar hij meestal maar een paar hapjes van neemt. Tussendoor een lange vinger of wat chipjes. Dan om 12.00u twee boterhammen. Meestal eet die 1.5 of minder. Dan om 16.00u fruit. Hij eet stukjes fruit dus ligt eraan wat ik in huis heb. Granaatappel, mandarijn, appel, peer, banaan. En dan rond 18.00u eet hij eigelijk altijd met ons mee. In de avond drinkt hij dan nog bv bij mij. Mijn zoontje krijgt veel aangeboden maar eet het eigelijk nooit goed op. Pas sinds deze week is hij zijn boterhammen gaan opeten. Ik zou me niet te druk maken. Je doet het goed

9 maanden geleden

Je zou altijd wat meer goede vetten kunnen toevoegen zoals avocado, kokosolie en roomboter. Naast het fruit wat koolhydraten zoals een cracker? Als je kindje honger had gehad had je het echt wel van hem gehoord hoor. Denk niet dat hij dat zo maar voor lief neemt, maar het dan wel op een huilen zet 😅

9 maanden geleden

Wij hebben ook een klein ventje, maar nog wel op de curve. Hij eet veel meer eiwitten (kip, zalm, ei) en koolhydraten (pasta, aardappelen) en inderdaad bruin brood met roomboter. Ik zou het inderdaad vooral als een controle zien. Toch fijn dat ze het nu in de gaten houden zodat je tijdig kan bijsturen zo nodig. Ze kunnen je altijd nog doorsturen naar een diëtist als het zelf niet lukt.

9 maanden geleden

Die van mij (31 dec 2022) eet zo goed als hetzelfde...sochtends alleen een papfles, 09:30 uur stuk fruit + thee, 11:30 uur 1 bruine boterham + flesje melk 150cc, 14:00 tussendoortje + water, 17:00 groentehap, 19:00 uur fles melk180cc. Ze komt snachts helaas nog wel regelmatig dus vaak gaat er snachts nog een verdunde fles in. Volgens CB kan ze geen honger hebben want ze krijgt genoeg overdag en is het gewenning. Hoop dat ze snel een keertje gaat doorslapen... Hebben ze je nog tips gegeven qua eten? Of gewoon zo doorgaan en extra weegmoment. Hoe ontwikkelt hij zich op dit moment? Mijn meisje is ook weinig aangekomen deze keer, maar CB zei dat het komt omdat ze zo druk is met leren bewegen; klimmen/klauteren/staan en lopen langs de tafel. Ze is er enorm druk mee op het moment.

9 maanden geleden

Als je meer zou aanbieden (bijvoorbeeld nog een boterham in de ochtend of nog wat volle melk tussendoor), eet /drinkt die het dan op of niet? Als die het laat staan heeft het geen zin natuurlijk, maar anders zou ik gewoon wat extra aanbieden. Misschien ook rijk broodbeleg; boter, ei, avocado, zoiets? Kies je bewust voor wit brood Ipv bruin/volkoren? en eet ie savonds ook gewoon vlees?