14 Reacties

9 maanden geleden

Herkenbaar, onze kleine man wilt ook niet meer slapen, of wel het ochtend dutje maar dan de middag niet of andersom. Ik houdt het maar een beetje op een fase haha.. durf het nog niet helemaal aan om maar 1 slaapje aan te bieden😅

9 maanden geleden

Reactie op Cath90

Herkenbaar, onze kleine man wilt ook niet meer slapen, of wel het ochtend ...
Ja dat vind ik dus ook beetje vroeg. Maarja hij is met alles vroeg😂

9 maanden geleden

Onze dochter van net geen 1 zit nu ook sinds 3 weken op 1 slaapje. Ze sliep al wel altijd minder dan gemiddelde baby's

9 maanden geleden

Reactie op Nathalievanputten

Onze dochter van net geen 1 zit nu ook sinds 3 weken op 1 slaapje. Ze sliep ...
Hoe laat wordt jullie dochter wakker en hoe laat doen jullie haar weer naar bed voor het ene slaapje?

9 maanden geleden

Ik zou naar wakkertijden kijken, misschien is je kindje nu gewoon nog niet toe aan een slaapje of juist al over die vermoeidheid heen. Ik hou een 2-3-4 ritme aan (na 2 uur wakker het eerste slaapje, na 3 uur wakker het tweede slaapje en na 4 uur wakker weer naar bed). Helpt hier heel goed en ze slaapt echt een stuk langer dan zonder die wakkertijden aan te houden.

9 maanden geleden

Hier hetzelfde. Onze dochter wil nog maar 1 dutje op sommige dagen. Als ze een goede nacht heeft gemaakt van 12 uur of meer met 1 droomvoeding. Is ze vaak in de ochtend van 8 tot 12/half 1 wakker. Meestal doet ze dan wel een grote dut van 2,5/3 uur en dan gaat ze rond half 7/7 uur naar bed. De ene dag lukt dit wel goed en de andere dag heeft ze nog behoefte aan 2 dutjes. Ligt helemaal aan hoe goed de nacht gegaan is en of ze heeft uitgeslapen. Ze doet dit zowel op de opvang als thuis. Gelukkig kunnen wij flexibel werken en haar dus regelmatig tot 8 uur laten uitslapen. We zorgen wel dat ze dan voor haar slaapje al goed groentepap gegeten heeft zodat ze niet wakker wordt van de honger. Mijn tip zou zijn om te kijken waar je kindje behoefte aan heeft en zeker geen strijd te maken van slapen overdag. Als ze maar een slaapje willen doen zou ik wel proberen om dat slaapje zo lang mogelijk te laten duren. Eventueel met een klein flesje weer terug in slaap krijgen misschien?

9 maanden geleden

Reactie op Cath90

Hoe laat wordt jullie dochter wakker en hoe laat doen jullie haar weer naar ...
Al heel vroeg! Je merkt dat ze soms wel beetje moe is in de ochtend maar wil dan meestal niet gaan slapen als ik haar naar bed breng... en als ze dat wel doet.. dan wil ze in de middag weer niet slapen.. dus ik houd haar nu de ochtend wakker. Ze slaapt meestal 10 uurtjes in de nacht. Heel soms 11. Ze ligt er soms daarom ook vroeg in.. omdat ze overdag maar 1 keer slaapt. Ze komt meestal rond half 6 in de ochtend en gaat dan rond 1 uur in de middag naar bed.. ja dat is lang wakker zijn.. maar voor haar werkt het.. 🥰

9 maanden geleden

Ja, hier ruim 11 maanden, maar ze doet het ook op 1 slaapje! Echt ineens van de een op andere dag. Sliep altijd 2 slaapjes van 2 uur en nog nog maar 1..

9 maanden geleden

Reactie op Veer21

Ik zou naar wakkertijden kijken, misschien is je kindje nu gewoon nog niet ...
Ja dat werkte hier met 8 maanden ook maar nu niet meer. Na 2u echt nog niet moe in de ochtend

9 maanden geleden

Reactie op mst318

Hier hetzelfde. Onze dochter wil nog maar 1 dutje op sommige dagen. Als ze ...
Nou nu dus net 20 min geslapen en nu met zn mobiel aan het spelen in bed🙈🙈 echt stressvol dit

9 maanden geleden

Reactie op Becky24

Ja dat werkte hier met 8 maanden ook maar nu niet meer. Na 2u echt nog niet ...
Precies dat. Op een gegeven moment werkt dat niet meer. Twee uur wakker en dan naar bed werkte een paar maanden geleden perfect. Toen zaten wij ook op een 2-3-4 ritme. We zitten nu de ene dag op 3-3-4 en een andere dag op 5-5 ritme. Ze slaapt tot 7:30uur tegenwoordig en gaat met het 3-3-4 ritme pas weer om 20:30/21:00 naar bed. Het liefst zou ik elke dag op het 5-5 ritme zitten maar elke dag één dutje lukt nog niet altijd.

9 maanden geleden

Reactie op Becky24

Nou nu dus net 20 min geslapen en nu met zn mobiel aan het spelen in bed🙈� ...
Vandaag hier ook drama. Heeft op de opvang 5 (!) uur aan een stuk geslapen van 12 tot 5 uur. En nu met geen mogelijkheid in slaap te krijgen. Terwijl ze vannacht ruim 1,5 uur wakker is geweest. Volgens mij is de slaap regressie van 12 maanden een feit. Kleine meid wordt morgen 1

9 maanden geleden

Hier is de dame ook nog steeds wakker. Vrolijk en wel. Twee dutjes gedaan. Totaal 3,5 uur geslapen vandaag. Ik denk dat ik haar na 2,5 uur maar wakker ga morgen. 😅

9 maanden geleden

Mijn zoontje is bij 11 maanden al naar 1 slaapje per dag gegaan.. ochtend slaapje was constant drama! Nu gewoon naar de lunch naar bed en slaapt dan van half 1 tot half 3. Doet het daar prima op😊