9 Reacties

één jaar geleden

Hier werd het pas echt een succes toen we het gingen mixen met zoete aardappel. De mildere groentes hebben we eerst geprobeerd, boontjes bijvoorbeeld. Daarna pas de heftigere smaken. Ze kokhalst en trekt bij nieuwe smaken vaak een vies gezicht maar eet daarna toch gewoon door. De zoete aardappel zijn we daarna weg gaan laten maar met nieuwe smaken of als ze iets niet lekker vindt proberen we het daar eerst mee te mixen tot ze gewend is en dan eet ze het ook zonder andere smaken erbij. Je kunt ook groenten pureren en rijstebloem of een beetje melk toevoegen zei cb.

één jaar geleden

Wij hebben vanaf 4 maanden geprobeerd om groente te geven. Hij at het toen ongeveer tot 5 maanden, maar wel alleen potjes en daarna niet meer. We zijn er toen gewoon mee gestopt en later weer opnieuw proberen. Met 7 maanden ging hij het gemixt wel eten (verse groente). Nu heeft hij nog steeds wel eens dagen dat hij weigert. Wij laten het dan gewoon en geven hem dan een extra flesje. Vervolgens een andere dag lust hij het wel.

één jaar geleden

Ons zoontje had tot voor kort exact hetzelfde. Hij wou enkel de lepel als er banaan op zat ;). Niks van groenten. (Enkel stukjes broccoli en dat was het.) Verschillende dingen geprobeerd; verschillende plaatsen, door verschillende mensen, verschillende lepels, verschillende groenten of bereidingswijzen... Het hielp niet. Drie en half maanden lang elke dag proberen om het nadien gewoon zelf op te moeten eten. En sinds vorige week de eerste dagen in de kinderopvang wou hij plots wél de lepel. Het komt wel! Ooit gaan ze eten!

één jaar geleden

Wij mixen met appelmoes 😅Sindsdien eet hij wel groente. Binnenkort hopen we de appelmoes af te bouwen.

één jaar geleden

Reactie op EstherVJ

Wij mixen met appelmoes 😅Sindsdien eet hij wel groente. Binnenkort hopen ...
Dat hebben we ook een tijdje gedaan en op een begeven moment afgebouwd. Het ging toen weer even goed en nu weer terug bij af. Maar we hebben nu een potje wortel, aardappel en rundvlees 6+ en die gaat er heel goed in. Dus wij bieden nu even deze aan haha

één jaar geleden

Hier precies hetzelfde verhaal. Sochtends gaat fruit en boterham lrima, maar smiddags is het draaamaaa. Ze blijft huilen en ik bied het toch aan, tussen huilen door doet ze toch de mond open zodat ze gaat eten. Maja dit is niet de manier. Ben dus ook even tijdelijk gestopt want de potjes die ze krijgt heeft ze al eens gegeten, dus kan niet zijn dat ze die niet lust. Grote stukken ga ik niet proberen ivm niet goed kauwen.

één jaar geleden

Kindjes kunnen ook gaan weigeren door de druk van het moeten eten, geen controle hebben. Weet niet of dat bij jullie het geval is natuurlijk, maar misschien voelt ze druk? Mijn dochter is hier wel gevoelig voor! Wij leggen een lepel gemalen avondeten voor haar neer of houden het in haar zicht. Zij bepaalt of ze het aanneemt/pakt en naar de mond brengt. Verder maken we er een 'feestje' van, veel complimenten en wij eten zelf heel overdreven vrolijk mee richting haar 🤪. Zo komt er best veel in! (P.s. ik heb een lepel van munchkin waar het eten niet zo snel van de lepel valt)

één jaar geleden

Reactie op MWalsma

Kindjes kunnen ook gaan weigeren door de druk van het moeten eten, geen con ...
Ik bied het aan als ze der mond open doet. Wanneer zr dat niet doet haal ik de lepel weg. Zelf wilt ze niet vastpakken, helaas. En idd ik doe iedere keer overdreven mee kauwen en tussendoor gekdoen in de hoop dat er een lachje vanaf komt. Ik bied het nu even voor weekje niet aan en dan zie ik wel. Overigens had im laatst aardappelkrokentjes in de airfryer gedaan. Ik haalde de aardappel eruit en gaf het haar, deze deed ze wel in de mond zonder zeuren.

één jaar geleden

Reactie op MWalsma

Kindjes kunnen ook gaan weigeren door de druk van het moeten eten, geen con ...
Dat denk ik wel idd dat ze die druk beetje gevoeld heeft. Had de logopediste het ook al over. Wij doen nu een combi van rapley en lepel en ik moet zeggen nu ze 9 maanden is eet ze sinds een week de potjes echt leeg. Dus misschien was ze er ook nog niet helemaal ready voor & door de druk van ons had ze zoiets bekijk het maar ik eet wanneer ik t wil. Die lepels van munchkin hebben wij ook en die zijn echt aan te raden ;)