22 Reacties

één jaar geleden

Ons dochtertje doet wel een poging. Staat in de kruip positie maar valt elke keer om. Ze duwt zich nu kleine stukjes achteruit 😅. Ons zoontje kroop met deze leeftijd al een poos dus dit is echt een verschil. Elke baby is inderdaad "anders".

één jaar geleden

Mijn dochter rolt alleen heen en terug haha

één jaar geleden

Geen reden tot paniek , alle tijd om het nog onder de knie te krijgen , en er zijn zelfs kindjes die het kruipen overslaan … als ik lees dat hij al staat ziet hij mischien heel het nut van dat kruipen niet in en gaat straks gelijk over op het cruisen

één jaar geleden

Geen zorgen, hier ook nog niet. Als hij al wel kan staan is dat al heel knap e.n heeft hij blijkbaar eerst zijn energie daarin gestoken

één jaar geleden

Ons meisje is 7.5 maand, die rolt alle kanten op en draait een beetje om haar as, maar verder nog niet. Ook als ik haar op haar beentjes zet, zakt ze er nog doorheen. Hier maak ik me ook wel eens druk om, inderdaad omdat je hier allemaal andere dingen leest. Elk kleintje zal het wel op zijn/haar eigen tempo doen?!

één jaar geleden

Hoi! Ja snap heel goed dat je er wel onzeker van kan worden maar dat is niet nodig hoor.. ze doen het allemaal op hun eigen tempo. En, ze kunnen maar 1 ding tegelijk leren. Dus als die van jou al druk is met staan, dan gaat de rest even op een laag pitje. :)

één jaar geleden

Mijn oudste die heeft zich tot 9 maanden enkel van rug naar buik en omgekeerd gerold. Toen ontdekte hij ineens het staan en liep van stoel naar stoel met steun. Op 11 maanden vond hij uit dat op handen en knieën ook best leuk was en toen is hij beginnen kruipen en pas op 15 maanden echt gaan lopen. De jongste is nu 8 maand en kruipt als een volleerde kruiper... Ik zou me ook niet meteen zorgen maken maar los daarvan ken jij je kindje het best, bij aanhoudende twijfel kan je altijd is contact opnemen met mensen die er eens naar kunnen kijken. Al is het voor je eigen gemoed :)

één jaar geleden

Mijn dochter kruipt ook nog laaaang niet. Ligt op haar buik en draait rondjes om haar as. Als een speeltje buiten bereik ligt, accepteert ze meteen dat ze er niet bij kan. Dus ze probeert ook niks. Wel jammer, maar het komt echt wel een keer! Ze ontwikkelt zich wel op andere vlakken, bijv. brabbelen en boekjes lezen. Dus ik denk echt dat het heel normaal is dat de 1 wat sneller is in kruipen/lopen en de ander in andere dingen.

één jaar geleden

Geen zorgen hier kruipt onze meid ook nog niet. Draait wel om dr as, rolt als een bezetene door het huis en tijgert zo af en toe maar that's it. Ik maak me er gelukkig niet zo druk om want hoor ook van vele dat sommige het kruipen overslaan en gelijk gaan staan. Ik volg mijn dochtertje en zie dat ze goed vooruit gaat en dat vind ik belangrijker

één jaar geleden

Reactie op IedaN

Geen zorgen, hier ook nog niet. Als hij al wel kan staan is dat al heel kna ...
Maar kan die van jullie dan al uit zichzelf staan of als je hem neer zet?

één jaar geleden

Hier ook nog geen sprake van kruipen ze probeert het wel maar heeft op haar buik liggen ook nooit leuk gevonden ze kan wel van rug naar buik rollen maar van buik naar rug vind ze vreselijk .. maak soms ook zorgen maar denk dat elk kindje op zijn tijd het allemaal ontwikkeld

één jaar geleden

Geen zorgen over maken. Komt vanzelf. Kan best dat jouw kindje zijn energie in kletsen, groeien of juist de fijne motoriek stopt. Laat je kindje lekker op zijn eigen tempo ontwikkelen. Onze dochter rolt ook alleen maar, kan niet zelf tot zit komen en zakt door haar beentjes als je haar rechtop zet. Bij het consultatiebureau zeiden ze vorige week nog dat ze perfect gemiddeld was qua ontwikkeling. Onze oudste was ook niet de snelste in de grove motoriek. Die kroop rond het jaar en liep net voor zijn tweede. Nu is ie 7 en heeft echt geen achterstand opgelopen doordat hij wat langzamer ontwikkelde.

één jaar geleden

Reactie op yenna 🍀

Maar kan die van jullie dan al uit zichzelf staan of als je hem neer zet?
Zeker niet, van staan is nog geen sprake. Ik bedoelde dat het kindje van dha22 wel al kan staan, dan zal hij daar wel zijn energie in gestoken hebben ipv tijgeren/kruipen ontwikkelen. Mijn zoon kan tot dusver van rug naar buik rollen (andersom doet hij nog steeds niet) en gefrustreerd spartelen op de grond omdat vooruit komen in buiklig nog niet wil lukken haha. Er zit de afgelopen dagen wel vooruitgang in dat hij meer probeert om zn knietjes onder zn billen te duwen en meer met de armen vooruit slaan ipv alleen maar als een parachutist op de grond spartelen met de armen naar achteren.

één jaar geleden

Mijn tweede zoontje is ook bijna 8 maanden en zit en kruipt ook nog niet, rolt alleen nog om. Hij probeert wel in kruip modes te gaan maar valt dan snel weer om. Onze eerste zoon kon wel al kruipen en zitten op deze leeftijd. Ik maak me totaal geen zorgen. Ik werk zelf als kleuterjuf en alle kinderen kunnen zitten, lopen en praten. Komt dus vanzelf wel goed denk ik maar🤣 elk kindje op zijn of haar eigen tempo!

één jaar geleden

Reactie op IedaN

Zeker niet, van staan is nog geen sprake. Ik bedoelde dat het kindje van dh ...
Ohh excuus verkeerd gelezen, ja hier hetzelfde als bij jou nu is ze wel ineens sinds 2 dagen veel stabieler en kan in eens een paar sec los zitten. Zo zie je maar zo snel kan het ineens gaan

één jaar geleden

Dochter van 8 maanden doet alleen nog maar rolllen en heel eerlijk? Ik vind het FANTASTISCH haha. Ik geniet er van dat ze nog niet zo ver is aangezien ik nog een zoontje van 2,5 heb en dan is t echt gedaan met de rust. Geniet er lekker van. Voor je het weten lopen ze 😊

één jaar geleden

Hier kan hij rollen, maar verder ook niks helaas. Maar hij is wel een maand te vroeg geboren.

één jaar geleden

Mijn dochter van 8 maand (morgen) rolt alleen. Doet wel knietjes onder haar buik, maar komt niet vooruit. Begint ook met op haar zij leunen, wat een voorteken van beginnen te zitten is. Maar tot haar grote frustratie lukt het beide nog niet. Ze wil heel graag, maar het gaat nog niet..

één jaar geleden

Alles op z’n tijd! Ons zoontje heeft een spreidbroekje dus rollen, zitten en kruipen kan wat lastiger zijn. Maar hij is bezig met z’n spraak: we horen de hele dag mamama, papapa, dada, en keihard DA als hij enthousiast is 😂. Aan het einde van de rit leren ze het allemaal en het is gelukkig geen wedstrijdje oid

één jaar geleden

Mijn dochter is ook 8 maanden en kan ook nog niet zelfstandig zitten. Ze kan niet kruipen, omdat ze niet wil liggen of vooral niet op dr buik. Daar houd ze niet van. 🤷🏻‍♀️